Wie gebruikt een wachtwoord manager?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

En zo ja, welke en waarom en bevalt het enzo :biggrin2: ?

Ik heb een wachtwoord manager nodig die de wachtwoorden van mij en Leo opslaat en synchroniseert....
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Re: Wie gebruikt een wachtwoord manager?

Bericht door Cindy de Wolf »

Ja hier. Lijkt me ook logische met een ict docent cyber security ;) als partner. En de afgelopen 2 weken was ik daar dolblij mee. Mijn wactwoord was gelekt bij de bol.com hack van een paar weken geleden. Ze hebben geprobeert om in mijn microsoft account te komen, in google, alle streamingsdiensten (disney was veruit favoriet), accounts proberen te openen. Dus ik heb mijn vriendje eerlijk bedankt voor zijn vasthoudendheid dat ik een paar jaar geleden alles moet wijzigen en nergens 2x hetzelfde wachtwoord zou gebruiken. Als een 2 factor authenticatie kon,ALTIJD gebruiken. Ik heb nu de meerwaarde ervan ondervonden. Tegenwoordig hebben de grote jongens passkeys. Die zijn, voor nu, nog veiliger dan 2 factor authenticatie. Kan alleen in combinatie met een wachtwoordmanager meen ik. Wij hebben deze 1password https://passwordmanagers.nl/1password-review/
Om gegevens in 1Password op te slaan en direct te synchroniseren met je partner, is een 1Password Families-abonnement de beste en veiligste methode. Hiermee behouden jullie allebei een eigen privéwachtwoord, maar krijgen jullie ook toegang tot een gezamenlijke digitale kluis.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ohhww Cindy, super bedankt voor je reactie!! Het wachtwoord manager verhaal was even op de achtergrond geraakt maar aan jouw verhaal heb ik wat hoor :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik word totaal kribbig van de website van 1password. En van Bitwarden. En van eigenlijk al die wachtwoord managers. Grrr. Ik had vroeger gewoon een wachtwoord manager via de xs4all key. Sinds KPN XS4all heeft overgenomen zijn we dat ook kwijt. Ik heb zo'n hekel aan dit gezeur he.... ::)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Lizzy schreef: wo 09 sep 2026, 16:41 Ik word totaal kribbig van de website van 1password. En van Bitwarden. En van eigenlijk al die wachtwoord managers. Grrr. Ik had vroeger gewoon een wachtwoord manager via de xs4all key. Sinds KPN XS4all heeft overgenomen zijn we dat ook kwijt. Ik heb zo'n hekel aan dit gezeur he.... ::)
Waar wordt je kribbig van? Ik heb geen problemen met 1password. Misschien eens kijken bij Lastpass?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cindy de Wolf schreef: zo 13 sep 2026, 08:17 Waar wordt je kribbig van? Ik heb geen problemen met 1password. Misschien eens kijken bij Lastpass?
Ik moet direct extensies installeren enzo. Ik heb trouwens 1password laten gaan en heb gekozen voor bitwarden. Dat werd aangeraden door chatgpt, specifiek in mijn situatie met Leo. Ik moet nu nog maar 900 + wachtwoorden van Leo uitzoeken :-\. Hij heeft 3 wachtwoord managers geïnstalleerd op zijn laptop en het is 1 woud van gebruikersnamen, wachtwoorden, niet meer werkende wachtwoorden, overlappingen, etc.

Plaats reactie