O, de urine. Ja, dat snap ik 8)Lizzy schreef: Ik denk dat hij bedoeld dat sommige voedingsmiddelen het lichaam verzuren en andere het lichaam alkalisch maken.
Vlees verzuurt. Het maakt bijv. de urine zuur.
Groente maakt alkalisch.
Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep
Mijn hond eet nooit hondenpoep, wel mensenpoep. Ik heb wel eens een labrador te logeren en die eet het liefst verse hondenpoep, zo uit het gaatje zeg maar
Als het al wat ouder is laat ie het liggen.
-
blits en hip
- 1-ster

- Contacteer:
mijn dalmatier pup at wel poep toen we dr kregen en bij haar vorige baas heeft ze Bonzo brokken gekregen Bij mij krijgt ze eukanuba brokken en eet geen poep meer maar dat komt misschien ook omdat ze zowat uitgehongerd was toen ik haar kreeg en nu niet meer 
Een pup uit het laatste nest is van Carnibest op Eukanuba junior gezet (vertrouwen in eigen da
) Het meiske begint nu hondenpoep te eten en te krabbelen, misschien ..................... gaat ze binnenkort weer op de CB 
-
ardley
Enjoy, onze Ierse setter eet geen hondenpoep, maar paardepoep moet ik hem steeds van weghouden, als hij paardepoep eet kan dat kwaad?
-
gonny
ik zou t hem niet laten eten! ontwormmiddel van paarden is slecht voor honden.ardley schreef: Enjoy, onze Ierse setter eet geen hondenpoep, maar paardepoep moet ik hem steeds van weghouden, als hij paardepoep eet kan dat kwaad?
Max (Collie) heeft nog nooit poep gegeten, Tara (westy) heeft wel een tijdje gehad dat ze het deed(en dan bij voorkeur die van Max als hij net gepoept heeft
), maar dat is sinds een jaar helemaal over, waarom weet ik eigenlijk niet, ze zitten pas sinds een paar maanden op vers.
Neen onze hond (labrador) eet geen hondenpoep en de vorige (labrador) ook niet. Zodra ze gepoept hebben rennen ze ervan weg alsof het terug zou kruipen 
En op straat ruiken ze van ver eens en lopen voorbij.
En op straat ruiken ze van ver eens en lopen voorbij.
Lees ik net in een oud boek van 1984 dat, waneer de hond hondenpoep eet, het ontbreekt aan natuurlijke voedingsstoffen met name aan mineraalstoffen. Door pens te geven wordt dit verholpen.
Zou dit waar zijn?
Zou dit waar zijn?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 22 jul 2005, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Zou kunnen. maar, dat boek heb ik waarschijnljk ook gelezen, en mijn toenmalige hond (die zich ongans vrat aan poep) pens gegeven tot het haar oren uitkwam. Resultaat nul,nul. OK, sample van 1, maar voor haar werkte het dus niet.Truus schreef: Lees ik net in een oud boek van 1984 dat, waneer de hond hondenpoep eet, het ontbreekt aan natuurlijke voedingsstoffen met name aan mineraalstoffen. Door pens te geven wordt dit verholpen.
Zou dit waar zijn?
Die van mij eet gelukkig geen hondepoep maar wel paardepoep als hij de kans krijgt en ook kattenpoep laat hij zich lekker smaken wanneer hij er een vind en ik niet snel genoeg bij hem ben 
Ik heb op een ander forum gelezen dat er goede resultaten behaald zijn door het geven van BIERGIST tabletjes na alles geprobeert te hebben!
Ik heb op een ander forum gelezen dat er goede resultaten behaald zijn door het geven van BIERGIST tabletjes na alles geprobeert te hebben!
het eten van eierkoeken schijnt te helen volgens Martin Gaus, bij de hond van mijn zuster heeft het echt geholpen. gr marion
Fiep is de poepeter hier
Maar dit hangt sterk samen met haar hormoonhuishouding. Na de loopsheid begint het en als ze schijnzwanger is dan is echt geen drol veilig
Als dat weer over is dan kijkt ze er niet meer naar om (en ik ben zeer blij te zeggen dat dat nu het geval is
).
Overigens ook nog wel leuk te vermelden dat Spike echt een heel smerig gezicht trekt als Fiep poep staat te eten, dat vindt hij toch echt wel TE goor
Overigens ook nog wel leuk te vermelden dat Spike echt een heel smerig gezicht trekt als Fiep poep staat te eten, dat vindt hij toch echt wel TE goor
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb op het moment een hond te logeren. Bij zijn baas eet hij veel hondenpoep. Hij krijgt brokken met af en toe kvv. Bij mij krijgt hij volledig kvv. Hij heeft nog geen drol aangekeken 
Dit werkt niet hoor bij de meeste honden...maar oke zullen uitzonderingen zijn.truus- schreef: het eten van eierkoeken schijnt te helen volgens Martin Gaus, bij de hond van mijn zuster heeft het echt geholpen. gr marion
Ik heb mijn dierenarts geraadpleegd een tijd terug over het feit poep eten..
Mijn honden eten kattepoep en mensen poeps als ze zouden kunnen...
Kattenpoep is puur uit kattenkwaad dit heeft verders geen functie, bij mensenpoep idem dito, maar wanneer een hond hondenpoep eet heet deze meestal een tekort. Vaak een tekort aan vitamine B.
Het geven van VUILE pens kan ook vaak helpen,maar dit heeft alleen effect als je dit langere tijd volhoud.
Je kan het ook homeopatisch proberen.
Hieronder een stukje van internet...
Homeopatie en Hondepoep
Niet alleen voor mensen,maarook voor dieren biedt de homeopathie talrijke mogelijkheden van behandelen .Als men praat over het hondepoepprobleem denkt men niet gauw aan problemen bij het dier zelf. Sommigen eten namelijk hun eigen ontlasting op.Het homeopatisch middel VERATRUM ALBUM(wit nieskruid) laat in vele gevallen deze vieze gewoonte verdwijnen .Er zijn ook honden die niet hun eigen maar ontlasting van andere dieren opeten.Gebruik hiervoor FERRUM METALLICUM(yzer) of CARBO VEGETABILIS(houtskool ).