Hoe vaak voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Hoe vaak per dag voeren jullie de hond(en)?

1 keer per dag
14
13%
2 keer per dag
77
72%
3 keer per dag
11
10%
anders, nl.....
5
5%

Totaal aantal stemmen: 107

Re:Hoe vaak voeren?

Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

geef Ike twee maal per dag te eten, heeft van pup af aan last van braken als hij heel lang niets eet, Ike krijgt eten als we opstaan (wisslend maar meestal voor negen uur) en s'avonds tussen 20.00 en 22.00 uur.
amber13
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber13 »

Tara en Max krijgen ook 2 keer per dag eten,'s ochtends na de wandeling en aan het begin van de avond. Waarom, eigenlijk altijd zo gedaan (overgenomen van moeders waarschijnlijk ;)) en het bevalt goed, wel krijgen ze voor het slapengaan nog wat karnemelk en tussendoor soms een pens staafje.
Max krijgt 's ochtends en 's avonds 300 gr. Duck, en Tara 100 gr per keer.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik geef aan essie 2 keer per dag.
de pups kregen 3 keer, maar we hebben de afgelopen week al paar keer 2 keer gegeven omdat ze de 1ste keer eten weigeren ::)
minx krijgt normaal 2 keer, maar ben naar 1 keer aant overstappen, lijkt ze beter op te doen.
Jolanda
1-ster
1-ster

Bericht door Jolanda »

Moby (bijna 16 weken, 13.7 kg) krijgt 3 maal per dag CB...... de portie's die hij krijgt zijn ongeveer gelijk nu ongeveer 250 gram per keer. Op den duur wil ik naar 2 maal per dag een maaltijd met een snack oid tussen de maaltijden door.

Toch heb ik nog wat vragen mbt hoe vaak voeren:
vanaf welke leeftijd zijn jullie 2 maal per dag gaan voeren?
Waarom geven jullie op de avond meer dan de ochtend?, met een volle maag gaan slapen is voor de mens niet echt goed, is dat bij een hond niet hetzelfde?

Jolanda
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

[quote="Jolanda"]
Moby (bijna 16 weken, 13.7 kg) krijgt 3 maal per dag CB...... de portie's die hij krijgt zijn ongeveer gelijk nu ongeveer 250 gram per keer. Op den duur wil ik naar 2 maal per dag een maaltijd met een snack oid tussen de maaltijden door.

Waarom geven jullie op de avond meer dan de ochtend?, met een volle maag gaan slapen is voor de mens niet echt goed, is dat bij een hond niet hetzelfde?

Jolanda
[/quote]
ik heb toen joey nog een pup was ook eeuwig lopen tobben over het hoevaak en hoeveel, maar achteraf heeft het ´probleem´ zichzelf opgelost. Als je goed op je hond let geeft hij zelf wel aan hoe hij gevoert moet worden is mijn ervaring. Joey liet op een gegeven moment zn 3e maaltijd staan en later ook zn ontbijt. Daarmee gaf hij zelf aan dat hij geen behoefte had. Hetzelfde als er restjes in de bak blijven liggen, volgende keer minder. Als je daarnaast goed kijkt of hij genoeg enrgie houd en niet te dik/ dun wordt kan het volgens mij niet fout zijn.
Tja, waarom ´s avonds meer voer, ik ben daar niet deskundig in maar mijn eigen beredenatie is dat een hond rust nodig heeft om het voedsel te verteren (dus ´s nachts) en het is ook niet praktisch om overdag een volle maag te hebben ivm wandelingen en trainingen enzo......
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Mijn honden krijgen 2x daags eten. Tot voor een maand kreeg Andor - bijna 9 mnd - nog 3 keer, nu dus ook maar 2 x. Ze krijgen in de loop van de morgen, of rond de middag een beetje, en in de namiddag/avond de hoofdmaaltijd. Waarom deze verdeling? Een hond met een volle maag wil rusten, die kun je dan ook niet echt enthousiast krijgen om te werken, of wat dan ook. 's Avonds kunnen ze heerlijk uitbuiken :P En waarom 2x? Om te beginnen omdat ik het leuk vind om ze eten te geven, vooral sinds ik kvv en zelf samengesteld geef. Kan sosm niet wachten tot het etenstijd is ;D ;D Verder vind ik het prettiger, Angel wil nog weleens spugen op een lege maag, en dan hoeven ze ook niet zoveel ineens te eten. Ze zijn toch ook alle 3 goed voor 750 tot bijna 100 gram per dag 8)
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Bedoel 1000 gr. MUTS!!!! ::)
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Nelly, hoeveel krijgt Andor nu?
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Bedoel je gewicht of aantal keren? Aantal keren : 2x per dag; gewicht hmmm, varieert nogal, dan eens 500 gr. maar gisteren bijv, een heel konijn van bijna 1600 gr. (Hij heeft me toch een partij liggen uitbuiken! ;D, maar dat moet ook eens kunnen hoor, dat ze zich eens helemaal stijf vreten. Wees dan wel voorzichtig met beweging he) Vandaag dus weer minder. Nogmaals, ik weeg nooit, schat het gewicht zo'n beetje en kijk naar m'n hond. En dat gaat al jaren goed! ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Andor is trouwens de perfecte barfhond; hij vreet echt alles! ;D
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

[quote="Nelly"]
Andor is trouwens de perfecte barfhond; hij vreet echt alles! ;D
[/quote]

Bedoel je 500 per keer, of in totaal?
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Nee, bedoel in totaal, maar nogmaals, de volgende dag kan de hoeveelheid het dubbele of meer zijn, En de andere dag weer beduidend minder.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ik blijf eigenlijk kijken en voelen hoe hij in z'n vel zit en hij doet het uitstekend zo. Hij is niet te dik en niet te dun, groeit langzaam maar gestaag en als je z'n vacht kon voelen! :D Voor de rest is z'n hele uitstraling suergezond; z'n ogen stralen (af en toe een beetje te ondeugend ;D) z'n oren zijn schoon, z'n gebit is prachtig. En hij loopt als een trein, zo soepeltjes en gemakkelijk :D Ik vind het prima zo!
pollekind

Bericht door pollekind »

[quote="Jolanda"]

Jolanda
[/quote]Ik geef mijn honden juist 's morgens de grootste portie eten.Bij mij eten ze 's morgens 1 schijf energique en 's avonds een halve schijf.Ik denk juist bij me zelf:"vanaf 16:00 uur tot 7:00 uur zonder eten is een lange tijd dus nu zijn de buikjes echt leeg en kunnen ze een stevig ontbijtje wel gebruiken."En dat doe ik al jaren zo en heb nergens geen problemen mee.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

[quote="Nelly"]
Ik blijf eigenlijk kijken en voelen hoe hij in z'n vel zit en hij doet het uitstekend zo. Hij is niet te dik en niet te dun, groeit langzaam maar gestaag en als je z'n vacht kon voelen! :D Voor de rest is z'n hele uitstraling suergezond; z'n ogen stralen (af en toe een beetje te ondeugend ;D) z'n oren zijn schoon, z'n gebit is prachtig. En hij loopt als een trein, zo soepeltjes en gemakkelijk :D Ik vind het prima zo!
[/quote]

Ja, Kuma krijgt nu ook 500 kvv per dag. Gelukkig is haar gebit ook schoon en haar oren ook :)
Ik ben heel benieuwd hoe Andor wordt als hij volgroeid is, want ik had op de show het idee dat Kuma iets zwaarder gebouwd is dan Andor. Maar ik kan me vergissen hoor (op Kuma zit natuurlijk nog een fikse dot haar he ;D).

Plaats reactie