vanaf welke leeftijd carnibest aktief

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:vanaf welke leeftijd carnibest aktief

amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Onze honden (drentse patrijsen, volwassen gewicht 25-30 kg) aten tot ze 1 a 1 1/2 jaar oud waren ook 1,5 kilo carnibest per dag. Waren dan ook erg actief hoor. Dus volgens mij hoeft het niet direct op een lichamelijke afwijking te duiden als ze zoveel eten.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

[quote="danielle1980"]
dat kan ook, maar wil liever alleen cb geven, vandaar dat ik vroeg of ze al aktief mogen hebben ;)
[/quote]

Waarom bel je Corine niet ?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="Helen"]
Wat doe je dan met ze op een dag?
[/quote]

even kijken dit is ong door de weeks.
ze gaan tussen 6-8 voort eerst uit op een dag.
dat is een klein rondje gewoon om te plassen, dus rondje om het veld.
dan gaan ze meestal rond 10 uur weer rondje om het veld, soms niet ligt eraan hoe aktief ze zijn. ;)
tussen 12 en 13 gaan ze het hele park rond, dats ong 30 minuten lopen, dan zijn ze vaak ook een tijd los om te spelen oid.
tussen 4 en 5 dan weer zo'n groot rondje met hele park, dan meestal alle honden tegelijk dus niet los.
dan tussen 7 en 8 weer zo'n groot rondje.
s'avonds rond 11 dan plasrondje van ong 15 minuten.

dan gaan ze om de beurt ook wel s met mij met de scoot mobiel weg, 1 of 2 keer per dag, dats dan ipv wandelen, dan ga ik meestal een halfuurtje of zo, maar wel op een aardig tempo, fietstempo denk ik :-\

verder zwemmen bo en shane ook ong 2 a 3 keer per week, dats dan ook ipv wandelen dan blijf ik meestal uurtje weg of zo ligt eraan hoe druk ze doen en hoe warm t is.

int weekend gaan ze heel verschillend wandelen, ligt eraan hoe we uit gaan,
ze gaan dan zo en zo of zwemmen of met de scootmobiel mee, vaak gaan ze dan maar 4 keer uit omdat we dan langer gaan.

verder trainen we op vrijdag 1,5 uur met kaylee en shane.
bo blijft dan thuis maar gaat ervoor en erna een lang rondje wandelen, zwemmen of met de scoot.

we trainen ook 2 keer per dag 5 minuten met ze in huis en ze spelen meestal met zn 4en ong 1,5 uur gemiddeld per dag.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Tja, qua beweging is het vrij normaal. Voor een pup. Een volwassen hond mag van mij iets meer lopen dan dat. Even ter vergelijking. Kuma loopt nu twee keer per dag een half uur (ongeveer) in het bos of park. En ze is altijd super druk. Echt alleen maar racen. Verder 4 uitlaatrondjes van een kwartier. Een keer per week training. Maar verder ook paar keer per week mee op visite, boodschappen doen, winkelen etc. Zij heeft nu aan 500g cb per dag genoeg. Bij mijn schoonouders (waar wij een paar weken op het huis gepast hebben) deed ze evenveel, maar scharrelde erbij los op een groot erf. Toen had zij echt 900g cb per dag nodig!!!! Zo'n verschil zit erin!!!
Ik denk dus niet dat ze bizar veel lopen of zo, dat hij zoveel nodig heeft. Heeft hij geen wormen?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="Helen"]
Tja, qua beweging is het vrij normaal. Voor een pup. Een volwassen hond mag van mij iets meer lopen dan dat. Even ter vergelijking. Kuma loopt nu twee keer per dag een half uur (ongeveer) in het bos of park. En ze is altijd super druk. Echt alleen maar racen. Verder 4 uitlaatrondjes van een kwartier. Een keer per week training. Maar verder ook paar keer per week mee op visite, boodschappen doen, winkelen etc. Zij heeft nu aan 500g cb per dag genoeg. Bij mijn schoonouders (waar wij een paar weken op het huis gepast hebben) deed ze evenveel, maar scharrelde erbij los op een groot erf. Toen had zij echt 900g cb per dag nodig!!!! Zo'n verschil zit erin!!!
Ik denk dus niet dat ze bizar veel lopen of zo, dat hij zoveel nodig heeft. Heeft hij geen wormen?
[/quote]

ja veel meer durf ik niet te lopen vanwege hun heupen. ;)
de pyrs zijn eigenlijk vrij rustig verder in huis, maar zijn wel veel in de tuin.
maar minx is in dr eentje echt veeeeel drukker dan de 4 pyrs bij elkaar. :-\

wormen lijkt me vrijwel onmogelijk, vanwege de vele ontlasting onderzoeken vanwege de giardia.
maar je weet t maar nooit natuurlijk. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 18 jul 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Karin & Pyrs"]
Misschien kun je er gekookte macaroni aan toevoegen .......
[/quote]

Getver :-X

Plaats reactie