energique en CB gehaald

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:energique en CB gehaald

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Nitus"]
Truus, ik had Gitte ook een hele tijd op CB light en daar kreeg ze ook een droge huid van en een doffe vacht. Ben toen overgestapt op CB lam/rijst en haar vacht werd weer als vanouds, haar gewicht helaas ook bijna weer >:(, nu krijgt ze voor de helft Lam/rijst en voor de helft Light, dat gaat prima zo, ze blijft op gewicht en haar vacht ziet er ook weer stukken beter uit. :)

[/quote]
Ahhhh kijk ;), daar kan ik wat mee ! :D. Ik heb ook natuur en ga het eens mixen. Moet eerst deze CB maar even opmaken en dan ga ik andere bestellen.
Bedankt!
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="Truus"]
Ahhhh kijk ;), daar kan ik wat mee ! :D. Ik heb ook natuur en ga het eens mixen. Moet eerst deze CB maar even opmaken en dan ga ik andere bestellen.
Bedankt!
[/quote]

Graag gedaan ;).

Van de Natuur kreeg Gitte geen mooiere vacht helaas, pas toen ik Lam/rijst ben gaan geven ging haar vacht zienderogen vooruit. Maar misschien dat voor jouw honden de Natuur vet genoeg is :-\. En visoliecapsule natuurlijk (maar dat was je al van plan ;))
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Het kan ook zijn dat jullie honden niet zo goed tegen de lijnzaadolie kunnen die in Carnibest zit, daar schijnen sommige honden dus huid/vachtproblemen van te krijgen. Volgens mij zit er in alle versies van Carnibest lijnzaadolie dus als dat het probleem blijkt te zijn (kan je uittesten door een paar weken lijnzaadolie bij de Energique te geven en te kijken of er dan ook problemen ontstaan), dan heeft het natuurlijk geen zin om naar een andere variant van Carnibest over te stappen. Zou dat dan inderdaad ook even aan Carnibest melden want als veel honden problemen hebben met de lijnzaadolie dan kunnen ze dat misschien veranderen in visolie.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Lupa"]
ik zit ineens te denken truus, waarom geef je geen kruidenmix om af te vallen? samen met bv de natuur of de lam
de light is toch zo light( ;D) dat is volgens mij toch voor honden die weinig kunnen verdragen
[/quote]
Light is ontwikkeld om de hond met overgewicht te laten afvallen ;) Is i.d.d. ook geschikt om honden over te schakelen op C.B., dat klopt.
Ik heb nog natuurmix maar heb dit weggelaten nu.
Ga maar eens kijken :-\. De natuurmix ligt er nu uit en gooi het hele plan maar eens om als alles op is.
Bedankt voor het meedenken Do :-*
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Lupa"]
toch wil ik nog even op reageren natuurlijk is de light voor overgewicht maar ook voor oude honden die weinig kunnen verdragen,want er zit gewoon heel weinig vet in en dat zie je inderdaad aan de vachten als je dat te lang gaat voeren aan een hond die eigelijk geen light echt nodig heeft dus als je hond alleen voor het overgewicht aan de light staat zou ik het inerdaad niet al te lang alleen light gaan voeren maar bv natuur en kruidenmix of lam en kruidenmix

[/quote]
Ik had ook het idee dat er te weinig vet in zit en daardoor de vacht achteruit gaat, dit is dus een bevestiging en ben er blij mee Do.
Ik ga het anders doen en....reageren mag altijd, dat weet je muts :-* ;D
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Of je blijft de light voeren en je geeft er zelf visolie bij en heel af en toe wat schapenvet. Misschien is dat ook een optie?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="amber2"]
Het kan ook zijn dat jullie honden niet zo goed tegen de lijnzaadolie kunnen die in Carnibest zit, daar schijnen sommige honden dus huid/vachtproblemen van te krijgen. Volgens mij zit er in alle versies van Carnibest lijnzaadolie dus als dat het probleem blijkt te zijn (kan je uittesten door een paar weken lijnzaadolie bij de Energique te geven en te kijken of er dan ook problemen ontstaan), dan heeft het natuurlijk geen zin om naar een andere variant van Carnibest over te stappen. Zou dat dan inderdaad ook even aan Carnibest melden want als veel honden problemen hebben met de lijnzaadolie dan kunnen ze dat misschien veranderen in visolie.
[/quote]

Ach, proberen kan geen kwaad hé, blijkt wel uit het verhaal van Nitus.
Visolie gaat ten koste van de acceptatie en veel honden krijgen daar diaree e.d. van als ze dat dagelijks krijgen. De lijnzaadolie dus vervangen omdat misschien 1 op de tig honden er schilfers van krijgt zal niet gebeuren omdat die andere tig het er wel al jaren lang goed op doet.
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Nee, wat ik al zei: ALS er veel honden zijn die hier last van blijken te hebben dan zal er misschien bij Carnibest gekeken worden naar een alternatief voor de lijnzaadolie. Uit jouw antwoord begrijp ik dat dit maar heel zelden voorkomt en dan is het natuurlijk logisch dat ze het nier veranderen, maar als je hond om onverklaarbare reden op Carnibest een huid/vachtproblemen krijgt, is het toch handig lijkt mij om in elk geval voor jezelf uit proberen te vinden waar het aan ligt. Als het toch de lijnzaadolie blijkt te zijn kan je dat in de toekomst vermijden.
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Kraak ik Carnibest af...? ??? Ik zou niet durven! Ik probeer alleen maar mee te denken waar de huid/vachtproblemen bij deze hond vandaan zouden kunnen komen, die in dit geval zich juist wel alleen voordoen wanneer de hond Carnibest eet. Bij alle merken is het zo dat er altijd individuele dieren zijn die het er niet goed op doen, terwijl het verder een prima voer is.
Illie
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Illie »

Er bestaat ook het fenomeen "ontgiften", dat kan vrij lang duren. Hoe langer een hond op brokken heeft gestaan, hoe langer het ontgiften duurt. De symptomen kunnen variëren van verharen, schilfers, droge huid tot diarree en braken. Persoonlijk zou ik eerst minstens 2 maanden een bepaald voer geven alvorens weer terug te rennen naar het oude voer. Het kan ook idd net de ruiperiode zijn, of de droge lucht. Moeilijk te zeggen na een week CB voeren.

Plaats reactie