water bij kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:water bij kvv

pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

De tijden aanpassen gaat niet zo makkelijk hoor.
Hij krijgt om 9.00 uur eten, om 12.00 uur en om 18.00 uur. Ik kan dit niet veranderen omdat ik om 12.30 uur naar mijn werk moet. En zo weinig krijgt hij niet per keer hoor. Hij zit nu op ongeveer 200 gram per keer en 's avonds 250 gram. Dus hij vreet mijn oren al van mijn hoofd af ;D

En ik heb niet altijd vlees uit de diepvries. Hij eet 650 gr per dag en heb kiloworsten. Dus de overschot wil ik niet onnodig uit de koelkast laten staan. Met vlees ben ik altijd heel voorzichtig. Maar dat schaalte in warm water zetten vind ik wel een hele goede tip. Ga ik voortaan toepassen.
Miekske
1-ster
1-ster

Bericht door Miekske »

Ik ben ondertussen ook best inventief in het ontdooien van de KVV. ;D
Vergeet namelijk nogal eens iets uit de vriezer te halen en kom dan om 17.00 uur thuis oeps... :-[
In de roestvrijstalen voerbak en dan in de bak warm water werkt goed.
Nog sneller en makkelijker werkt het om gewoon een (diepvries) plastic zakje met de schijven KVV dichtgeknoopt in een bak warm water te leggen!
En Voila, binnen 5 min. een heerlijk ontdooit lauwwarm maaltje voor je beestje!
Op deze manier komt er ook geen extra water in het voer.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

[quote="Lizzy"]
Wat ook heel handig is is om een roestvrijstalen voerbak te kopen. Je doet het vlees in de bak en als het te koud is, dan laat je je gootsteen vollopen met warm water. Je zet de voerbak + voer in het warme water en blijft het voer langzaam omscheppen totdat de kou eraf is.
[/quote]

zo doe ik het ook , ::)
maar meestal vergeet ik het niet om het ruim voor etenstijd uit de koelkast te zetten .
standaard iedere avond na het eten haal ik er een nieuwe voorraad uit en zet dat in de koelkast die op zolder staat om te laten ontdooien voor de volgende dag .
al haal ik het dan niet naar beneden om op kamertemperatuur te laten komen want dan lopen zwe maar met hun neuzen in de lucht :P
in de winter staat het daarom ook op kamertemperatuur te komen in de badkamer!!!!!
en in de zomer op zolder!!!!
Laatst gewijzigd door diana op zo 14 aug 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

[quote="Lizzy"]

Maar goed, als je er aan twijfelt of je hond nu met de struvietgruisjes genoeg drinken binnen krijgt, geef dan wat extra te drinken door middel van bijv. lekkere bouillon. Ergens tussen maaltijden in. Want zoals al beschreven is het niet zo'n goed idee om de kvv papperig te maken.

[/quote]Ze krijgen tussen de maaltijden door al bouillon. Dat gaat heel goed en ze plassen er extra veel van. Maar dat verdunnen van kvv vind ik een slecht idee. Na het eten van botten laat ik ze ook niet drinken. Maar manlief gooit overal water op als ik niet oplet >:( Ik zal stenger optreden ;D
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

die mannen ook. Ik heb ook vaak meer discussies met Hugo over de opvoeding als problemen met Bandit. En geloof me de laatste is niet de makkelijkste. ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ik zet in de namiddag, zo rond 5/6 uur de maaltijd voor de volgende dag uit de vriezer in een gesloten doos bovenop een keukenkastje om te ontdooien. Bij de eerste maaltijd, in de loop van de ochtend of tegen het middaguur, is het dan soms nog hartstikke koud. Dan doe ik het idd ff in een bakje en leg het dan in heet water, dan is het zo op temperatuur. Ik ben er geen voorstander van om dieren ijskoud voedsel uit de koelkast te geven, volgens mij is dat niet goed. Bovendien bederft het echt niet zo gauw hoor, en, ik heb het al vaker gezegd: een hond kan best tegen een paar bacterietjes!
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

En water erbij? Tuurlijk nie! Wel het vocht/bloed wat uit het vlees loopt, dat giet ik er altijd lekker overheen. Als een hond dorst heeft, dan drinkt-ie echt wel uit zichzelf, ook als hij een suiker of nierprobleem heeft.
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

[quote="Nelly"]
Als een hond dorst heeft, dan drinkt-ie echt wel uit zichzelf, ook als hij een suiker of nierprobleem heeft.
[/quote]Daar ben ik het in principe mee eens. Maar mijn beide honden hebben veel last van blaasgruis gehad. Dus daarom wil ik ze veel laten plassen om het gruis kwijt te raken. Daarom geef ik bouillon tussen de maaltijden door en zie er inmiddels streng op toe dat hubbie de kvv niet verdunt met water. Hafan heeft trouwens heel lang vrijwel niet gedronken. Ik heb hem zelfs met een spuitje gedwongen om te drinken. We zijn er uiteindelijk achter gekomen dat hij een wrat op zijn strotklepje had. Daardoor verslikte hij zich altijd in het drinken. Hij kreeg er een hekel aan en dronk alleen nog als het echt niet anders kon. Het heeft vrij lang geduurd voordat hij normaal ging drinken. Daar heeft hubbie denk ik dat dwangmatige water geven aan overgehouden.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ja, dat is natuurlijk een verhaal op zich, in zo'n geval moet je idd. opletten dat er wel genoeg gedronken wordt.

Plaats reactie