Ze wil geen Carnibest!?!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Ze wil geen Carnibest!?!

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik denk dat jouw honden toch echt wel doorhebben dat als ze niet eten jij weer wat anders voorschotelt. Bij mij kregen ze niks en die ene die omvalt kreeg bij mij dan gewoon een dwang maaltijd . maar ja aan de andere kant eer ze omvallen ben je al een eind heen hoor, of je hond moet diabeet zijn of zo
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="pollekind"]
Ja het lijkt idd op een samenspanning tegen mij,haha!Maar je zegt,'t is maar hoe graag je het wilt.Nou ik zal je het heel eerlijk zeggen:Het maakt me geen bal uit,want het is hier geen kwestie van ze MOETEN van mij KVV.Nee hoor,ik ben zeer zeker overtuigd van het goede van KVV,maar als ze blijven weigeren dan eten ze maar brok.Ik heb ook 1 hondje en die eet ook echt alles,wat heel prettig is,maar ja de andere 2 zijn wat lastiger.De Husky is al bijna 11 en eet ook pas sinds enkele maanden KVV,maar is er dus duidelijk niet meer van gecharmeerd.
[/quote]

Ik denk dat hier dus precies de kern van het euvel ligt,m het maakt jou zelf niet zoveel uit of ze vers eten of blik of brok, dus waarom zou je er echte moeite voor doen om ze aan dat kvv te krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat blik en brok zooi van de eerste orde is, dus kunnen ze op hun kop gaan staan, ze krijgen het niet.
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

[quote="pollekind"]
Nee hoor Angelique,ze eten hier standaard diverse merken KVV door elkaar.En uithongeren begin ik niet aan,want ik heb daar hele nare ervaringen mee.Doordat deze hond het niet langer eten langer volhoud dan ik,kon ik al eerder met haar naar de Da.Ze viel om een begon met haar ogen te draaien,haar bloedsuikerspiegel daalt te veel als ze niet eet en daardoor had ze een behoorlijke bloedarmoede gekweekt.
[/quote]Als je geen maaltijden durft over te slaan, kan je ze in ieder geval halveren. Zodat je honden een gezonde trek houden. En dan nog eens kvv proberen.
cholwyn
1-ster
1-ster

Bericht door cholwyn »

Geef je hond van 11 jaar nu maar gewoon wat ze lekker vindt joh.
Wat de geur van versvlees aangaat, als ik jullie mailtjes zo lees krijg ik het gevoel dat jullie het vlees moeten eten, want het mag niet stinken, het liefst moet het reukloos zijn, mag geen bloed uitlopen, het gaat er niet om wat wij lekker vinden het gaat er om wat je honden lekker vinden, wij zijn geen honden, honden vinden dingen lekker die wij helemaal niet lekker vinden, als je een hond z'n gang laat gaan, gaat ie lekker rollen in een rotte vis, van pens ga ik ook over mijn nek, maar de honden vinden het heerlijk dus geef ik ze dat gewoon, je went er wel aan. een hond is geen mens, als dat zo was konden ze met de pot mee eten.
pollekind

Bericht door pollekind »

[quote="cholwyn"]
Geef je hond van 11 jaar nu maar gewoon wat ze lekker vindt joh.
Wat de geur van versvlees aangaat, als ik jullie mailtjes zo lees krijg ik het gevoel dat jullie het vlees moeten eten, want het mag niet stinken, het liefst moet het reukloos zijn, mag geen bloed uitlopen, het gaat er niet om wat wij lekker vinden het gaat er om wat je honden lekker vinden, wij zijn geen honden, honden vinden dingen lekker die wij helemaal niet lekker vinden, als je een hond z'n gang laat gaan, gaat ie lekker rollen in een rotte vis, van pens ga ik ook over mijn nek, maar de honden vinden het heerlijk dus geef ik ze dat gewoon, je went er wel aan. een hond is geen mens, als dat zo was konden ze met de pot mee eten.

[/quote] ??? ??? ???Ja en wat wil je hiermee duidelijk maken?Honden vinden idd dingen lekker die mensen niet lekker vinden,maar ze vinden op dit moment KVV dus niet meer lekker.Maar als je al mijn mailtjes zo goed hebt doorgespit heb je waarschijnlijk ook al eerder gelezen dat ik al ruim 17 jaar Poolhonden(Siberische Husky's en Alaska Malamute's)heb die we ook al die jaren doodnormale brok hebben gevoerd en die allen gezond oud zijn geworden zonder ernstige problemen qua gezondheid.Het voeren van de KVV is begonnen sinds de aankomst van 2 Cavaliertjes.Maar er word in dit huis gegeten wat men graag eet en niet wat ik erin moet proppen.Dus nogmaals het is geen kwestie van MOETEN.1Cavaliertje vind KVV wel erg lekker en dus krijgt zij wèl KVV.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="pollekind"]
??? ??? ???Ja en wat wil je hiermee duidelijk maken?Honden vinden idd dingen lekker die mensen niet lekker vinden,maar ze vinden op dit moment KVV dus niet meer lekker.Maar als je al mijn mailtjes zo goed hebt doorgespit heb je waarschijnlijk ook al eerder gelezen dat ik al ruim 17 jaar Poolhonden(Siberische Husky's en Alaska Malamute's)heb die we ook al die jaren doodnormale brok hebben gevoerd en die allen gezond oud zijn geworden zonder ernstige problemen qua gezondheid.Het voeren van de KVV is begonnen sinds de aankomst van 2 Cavaliertjes.Maar er word in dit huis gegeten wat men graag eet en niet wat ik erin moet proppen.Dus nogmaals het is geen kwestie van MOETEN.1Cavaliertje vind KVV wel erg lekker en dus krijgt zij wèl KVV.
[/quote]

Dus eigenlijk vind je de pijlers van dit forum niet echt geloofwaardig, namelijk dat brok zooi is en dat er eigenlijk maar 1 goede voeding is voor onze carnivore huisdieren namelijk vers en rauw vlees en botten .
Ster

Bericht door Ster »

[quote="pollekind"]
??? ??? ???Ja en wat wil je hiermee duidelijk maken?Honden vinden idd dingen lekker die mensen niet lekker vinden,maar ze vinden op dit moment KVV dus niet meer lekker.Maar als je al mijn mailtjes zo goed hebt doorgespit heb je waarschijnlijk ook al eerder gelezen dat ik al ruim 17 jaar Poolhonden(Siberische Husky's en Alaska Malamute's)heb die we ook al die jaren doodnormale brok hebben gevoerd en die allen gezond oud zijn geworden zonder ernstige problemen qua gezondheid.Het voeren van de KVV is begonnen sinds de aankomst van 2 Cavaliertjes.Maar er word in dit huis gegeten wat men graag eet en niet wat ik erin moet proppen.Dus nogmaals het is geen kwestie van MOETEN.1Cavaliertje vind KVV wel erg lekker en dus krijgt zij wèl KVV.
[/quote]

Volgens mij bedoelde Cholwyn alleen maar te zeggen dat je moet doen wat je zelf wilt en zoals het voor jou goed werkt ;)
Ik begrijp zowiezo niet waarom je in de verdediging schiet. Het zijn jouw honden en niemand kan jou vertellen wat je die honden moet voeren. Maar op dit forum zitten natuurlijk wel allemaal mensen die het juist wel belangrijk vinden om vers te voeren, dus als jij besluit tot brokken dan kun je hier niet verwachten dat mensen daar heel veel sympathie voor tonen. Maar niemand zegt toch dat het moet ???
rees

Bericht door rees »

[quote="pollekind"]
[/quote]

??? :-\
cholwyn
1-ster
1-ster

Bericht door cholwyn »

Je maakt je druk om niks Pollekind, waarom schiet je eigenlijk in de verdediging, ik geloof dat ik niets heb gezegd waardoor jij zo moet reageren.
Dat jij je poolhonden al 17 jaar brok voert interesseerd mij eigenlijk niets, eigenlijk wist ik helemaal niet dat jij al 17 jaar poolhonden hebt, zo belangrijk ben je nu ook weer niet voor mij dat ik alles over jou heb uitgespit.
Ik had gewoon een beetje vriendelijker antwoord verwacht en misschien had je even wat beter mijn mailtje door moeten lezen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="pollekind"]
Nee hoor Angelique,ze eten hier standaard diverse merken KVV door elkaar.En uithongeren begin ik niet aan,want ik heb daar hele nare ervaringen mee.Doordat deze hond het niet langer eten langer volhoud dan ik,kon ik al eerder met haar naar de Da.Ze viel om een begon met haar ogen te draaien,haar bloedsuikerspiegel daalt te veel als ze niet eet en daardoor had ze een behoorlijke bloedarmoede gekweekt.
[/quote]

Wie heeft het nou over uithongeren ???

Een dagje overslaan of een paar dagen wat minder zal geen hond van omvallen.

Algemeen vraagje. Waarom ben je eigenlijk aan de kvv begonnen als je zo tevreden was/bent over je brokken.
Er klinkt namelijk in je berichten iets door (in het weekend een blikje Pal voor de lekker) alsof je honden zielig zijn omdat ze kvv moeten eten.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

[quote="Angelique"]
Wie heeft het nou over uithongeren ???

Een dagje overslaan of een paar dagen wat minder zal geen hond van omvallen.

Algemeen vraagje. Waarom ben je eigenlijk aan de kvv begonnen als je zo tevreden was/bent over je brokken.
Er klinkt namelijk in je berichten iets door (in het weekend een blikje Pal voor de lekker) alsof je honden zielig zijn omdat ze kvv moeten eten.
[/quote]

PAL ??? voor de lekker
hahaa vers dat is lekker :P
ze hebben hier nog nooit een blikje gehad
denk niet dat ze iets missen. ;)
whahaaa
Laatst gewijzigd door diana op vr 05 aug 2005, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Onze vorige Leonberger had suikerziekte en hem moest ik best wel eens dwangmatig voeren omdat hij anders wat raar zou gaan doen.
Denk je dat ik mij nu nog zorgen maakt als mijn kerngezonde T&T het eten wat ik ze voorzet niet willen?
Pas met de Kralik(konijn)was het zover,Tinus wilde het niet...dat was pure pech voor hem want zijn kleine zussie vrat meteen alles op wat voor hem was :P
De keer dat er weer konijn op het menu stond deed hij erg zijn best omdat hij anders weer een vastendagje zou krijgen ;)
pollekind

Bericht door pollekind »

De kogel is door de kerk,wij gaan weer lekker aan de Cavom en Pedigree Pal,net zoals we al 17 deden.En ik neem idd niet alle(andere daarentegen neem ik zèèr serieus!) pijlers op dit forum serieus,sommige slaan door in hun beweringen die ook nergens op gebasseerd zijn,men praat mekaar vaak een beetje na.Vaak is men meer een merk aan het promoten dan dat men iets zinnigs over de inhoud van de verpakking kan noemen.
Doei!
Ster

Bericht door Ster »

[quote="pollekind"]
De kogel is door de kerk,wij gaan weer lekker aan de Cavom en Pedigree Pal,net zoals we al 17 deden. En ik neem idd niet alle(andere daarentegen neem ik zèèr serieus!) pijlers op dit forum serieus,sommige slaan door in hun beweringen die ook nergens op gebasseerd zijn,men praat mekaar vaak een beetje na.Vaak is men meer een merk aan het promoten dan dat men iets zinnigs over de inhoud van de verpakking kan noemen.
Doei!
[/quote]
Overal zijn wel eens mensen die dingen zeer extreem doen. En napraten doen we in feite allemaal, want (bijna) niemand vindt het wiel opnieuw uit. Alles wat over kvv en barf uit mijn mond komt bv heb ik hier vandaan, dus praat ik na. Dit forum is er ook juist voor om de informatie over te brengen op anderen die daar interesse in hebben.
Worden hier echt merken actief gepromoot? In mijn ogen niet. Als ik zelf vertel dat ik Duck geef, dan vertel ik dat, omdat ik zelf eerst nog nooit van kvv had gehoord, en mensen aan de term kvv alleen in het begin niet genoeg hebben, dus het noemen van een merk is soms wel handig om te kunnen opzoeken waar het nou eigenlijk over gaat. Maar alle verschillende merken die er zijn (niet veel dus al gauw vaak dezelfde) worden genoemd. En daarbij hebben mensen nu eenmaal een mening over welk merk ze zelf goed vinden, net als jij hierboven Cavom en Pedigree noemt. Dat is toch ook niet promoten? En ik vind het hier echt barsten van de zinnige opmerkingen over de inhoud van welke verpakking dan ook. Dat fabrikanten niet altijd open en eerlijk zijn over hun inhoud daar kunnen wij niks aan doen, zou volgens mij iedereen hier graag willen. Maar door dit forum ben ik mijn eigen verpakking eens goed onder de loep gaan nemen, iets wat ik daarvoor slechts oppervlakkig deed. Wees blij dat de verpakking uberhaupt ter sprake komt!
Verder alle respect voor je besluit hoor. En succes met je honden! :)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="pollekind"]
De kogel is door de kerk,wij gaan weer lekker aan de Cavom en Pedigree Pal,net zoals we al 17 deden.En ik neem idd niet alle(andere daarentegen neem ik zèèr serieus!) pijlers op dit forum serieus,sommige slaan door in hun beweringen die ook nergens op gebasseerd zijn,men praat mekaar vaak een beetje na.Vaak is men meer een merk aan het promoten dan dat men iets zinnigs over de inhoud van de verpakking kan noemen.
Doei!
[/quote]

Dat is dan een juiste beslissing om je hier af te melden.

Plaats reactie