Kalfspees of runderoor voor schone tanden
Moderator: eelke
Re:Kalfspees of runderoor voor schone tanden
Dat geloof ik ook wel en ik moet er eerlijk bijzeggen dat Lakkie (Lahk Pa, voluit) onze eerste hond is. Hij is bij ons gekomen toen hij 14 maanden was en kreeg toen Rodi. Ik wist niet eens dat dat rauw vlees is. Omdat ie toch regelmatig last van z,n maag en darmen had hebben we nogal geexpirimenteerd (duck en laatst op advies van de dierenarts royal canin brokken= lust ie niet en na twee dagen niets eten toch weer proberen, want je moet niet opgeven vlg DA, at ie een beetje maar braakte het er onmiddelijk weer uit. Nu krijgt ie sinds twee weken energique 1, dat gaat erg goed. Mooie ontlasting ook en een vrolijke hond. Maar ik zie die foto's hier op BP van die kluivende honden en dat gun ik die van mij ook wel. Inmiddels neemt mijn kennis ook toe dus ik zal er wel niet al te lang over doen om mijn angst te overwinnen.
Laat je het weten Jon, als je angst overwonnen is?
.
Lekker weer even wennen aan de Energique want dit is nog maar 2 weken en dan zie je wel verder. Komt goed
Lekker weer even wennen aan de Energique want dit is nog maar 2 weken en dan zie je wel verder. Komt goed
Tuurlijk doe ik dat en ik neem je advies ter harte om hem effe alleen aan de energique te laten wennen en niet te hard van stapel te lopen in mijn enthousiasme. 
Ik combineer een bot altijd met een lap pens. Dan kunnen ze ook normaal poepen.
Mijn honden krijgen (eisen
) ook hun Nylabone. Ze hebben een vaste plaats op de kast. Meestal als de kleinste haar wat verveeld, gaat ze eisend
(zeer hoog keffen) staan blaffen voor de kast, tot we (omdat onze oren het niet meer aankunnen) de Nylabones geven. Mijn Staffies houden wel niet van de grootste maat, maar wel van de maat kleiner. Ze doen er een kleine twee maanden over. Eén keer per week kook ik ze af met een kippenbouillon. Ook staan hier vleesbotten of recreatiebotten op het menu. De Nylabones zijn voor tussendoor.
Nylabones......geen van mijn honden heeft daar nog ooit de humor aan kunnen ontdekken
Wat is een nylabone? En kunnen ze het opeten?
http://www.fretten.nl/nylabone.html
Of het tandplak zal verwijderen, dat weet ik niet. Zoals hierboven al beschreven is, sommige honden houden ervan, en sommige dan ook weer niet. Kwaad kan het in ieder geval niet. Het is niet zo hard dat de tanden afslijten en de afgeschrapen kleine deeltjes komen er gewoon langs de natuurlijke weg weer uit.
Mijn honden houden er in ieder geval van.
Of het tandplak zal verwijderen, dat weet ik niet. Zoals hierboven al beschreven is, sommige honden houden ervan, en sommige dan ook weer niet. Kwaad kan het in ieder geval niet. Het is niet zo hard dat de tanden afslijten en de afgeschrapen kleine deeltjes komen er gewoon langs de natuurlijke weg weer uit.
Mijn honden houden er in ieder geval van.
Dit zijn dus nylabones;[quote="KayleighShanden"]
Runder oren, ik neem aan dat je die gedroogde dingen bedoeld?
Die zijn nog levensgevaarlijk ook, als je hond er niet mee weet om te gaan, vooral het laatste stukje, is vlijmscherp en slikken ze vaak zo door...Net als van die leuke Hoefjes die ze verkopen met schapenvet, totaal onzinnig en super link, want is zo scherp als glas...
Dat soort dingen krijgen mijn honden JUIST niet.
Er zijn genoeg andere dingen die heel goed voor de tanden zijn en niet schadelijk!
Onderandere natuurlijk verse botten, en de Nylabones..maar daar moet je hond van houden, mijn honden zijn er gek op, die krijgen ze niet stuk (heb wel de grootste) en knagen ze de hele dag door op.
Is van een soort kunststof gemaakt, maar zodanig dat ze alleen miniscule schraapseltjes eraf krijgen en wat dus weer netjes uitgepoept word.
Mijn honden doen 2 jaar met zo'n bot en die hebben flinke kaken
Je kan em koken om de smaak weer terug te krijgen en te reinigen.
Maar goed verse botten is natuurlijk toppie!
[/quote] Overigens denk ik dat kalfspezen niet slecht zijn. Tot ik aan rauw bot toe ben vind ik een gedroogde pees beter dan een kunststof bot maar ieder heeft zo z'n eigen voorkeur. Rauw bot lijkt mij ook toppie maar ik moet eerst die stap zetten......
Runder oren, ik neem aan dat je die gedroogde dingen bedoeld?
Die zijn nog levensgevaarlijk ook, als je hond er niet mee weet om te gaan, vooral het laatste stukje, is vlijmscherp en slikken ze vaak zo door...Net als van die leuke Hoefjes die ze verkopen met schapenvet, totaal onzinnig en super link, want is zo scherp als glas...
Dat soort dingen krijgen mijn honden JUIST niet.
Er zijn genoeg andere dingen die heel goed voor de tanden zijn en niet schadelijk!
Onderandere natuurlijk verse botten, en de Nylabones..maar daar moet je hond van houden, mijn honden zijn er gek op, die krijgen ze niet stuk (heb wel de grootste) en knagen ze de hele dag door op.
Is van een soort kunststof gemaakt, maar zodanig dat ze alleen miniscule schraapseltjes eraf krijgen en wat dus weer netjes uitgepoept word.
Mijn honden doen 2 jaar met zo'n bot en die hebben flinke kaken
Je kan em koken om de smaak weer terug te krijgen en te reinigen.
Maar goed verse botten is natuurlijk toppie!
[/quote] Overigens denk ik dat kalfspezen niet slecht zijn. Tot ik aan rauw bot toe ben vind ik een gedroogde pees beter dan een kunststof bot maar ieder heeft zo z'n eigen voorkeur. Rauw bot lijkt mij ook toppie maar ik moet eerst die stap zetten......
Lijkt mij niet echt gezond als ze stukjes kunstof binnen krijgen ??? Ik hou het wel bij mijn vertrouwde rauwe botten! 
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 20 aug 2005, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.