sylvia schreef: Dat is dus gedrag wat je voornamelijk ziet bij katten die dus te vroeg bij de moeder weg zijn gehaald
rare lange haartjes en nageltjes
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:rare lange haartjes en nageltjes
Nee, hoor ook katten die pas na twaalf weken bij de moeder vandaan zijn gekomen doen dat. Net als sabbelen. Sommige katten doen dat nu eenmaal wat meer dan andere.
-
Supermax
- 3-sterren

- Contacteer:
Inderdaad die van mij waren al ouder dan 12 weken toen ze uiteindelijk weggingen bij de moeder.
Dus dat ze alleen maar melken als ze te vroeg weggehaald zijn klopt dus niet...
Groetjes,
Mieke
Dus dat ze alleen maar melken als ze te vroeg weggehaald zijn klopt dus niet...
Groetjes,
Mieke
Mijn ervaring hierin is anders bij ons thuis is er meer dan 25 jaar katten gefokt en de ervaring leert dat de enige katten die zo sabbelen en trappelen en wel tot 12 weken bij de fokker zijn gebleven kittens zijn van moederpoezen die hun kittens niet afzogen maar gewoon laten drinken of van kittens die met de hand zijn opgevoed en die door de fokker ook niet worden afgeleerd dat te doen .Hitam schreef: Nee, hoor ook katten die pas na twaalf weken bij de moeder vandaan zijn gekomen doen dat. Net als sabbelen. Sommige katten doen dat nu eenmaal wat meer dan andere.
Sabbelen is zeker geen normaal gedrag voor een kat die is afgespeend door zijn moeder.
Phoebe deed dit ook (was 6 weken toen ik haar heb gehaald) ik heb haar eerst laten gaan en in de weken die volgde liet ik het minder toe, toen ze ruim 3 maanden was deed ze het niet meer.Kittens die bijhun moeder zitten en nog zogen ullen ever nooit dit gedrag bij mensen laten zien, worden zij zo van de tiet afgerukt en bij mensen geplaatst dan gaan ze die vervanging wel zoeken.
Dus ja er zijn er wel die het doen als ze twaalf weken bij de moeder zijn geweest, maar die zijn of door de moeder of door de fokker niet goed afgespeend en uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 02 jul 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze katten zijn beide grote melkers!!!!!!!!!!sylvia schreef: Dat is dus gedrag wat je voornamelijk ziet bij katten die dus te vroeg bij de moeder weg zijn gehaald
Maar ze hebben geen lange haren aan hun poten ??? Hebben mijn katten dan geen voetvoelsprieten
Wij hebben hun nagels nog nooit geknipt, maar ze hebben 3 krabpalen & in hun buitenverblijf ( kattenren) staat het vol met hout & boomstronken waar ze zich op uitleven
Tja, ik ken een ex-kater die nog steeds bij zijn moeder woont en toch sabbelt bij mensen aan de kleding. Niet bij zijn moeder.
Ja rare duikelaars blijf je altijd houden, maar vaak is dat gebeurd dat de moeder spenen afstrafte en dat de eigenaar het wel lief vond dat het kitten dan bij hem/haar kwam sabbelen. Phoebe heeft bij mij in het begin elke keer aan mijn oorlel liggen sabbelen, ze was toen 6 weken oud, dit mocht van mij, ik ben dat langzaam gaan weigeren en met een week of 12 / 13 mocht het niet meer. Ze heeft ook nooit geen neiging meer gehad om dat te doen.Hitam schreef: Tja, ik ken een ex-kater die nog steeds bij zijn moeder woont en toch sabbelt bij mensen aan de kleding. Niet bij zijn moeder.
Maar ja had ik haar laten gaan dan had ze het nu nog gedaan, Boris deed het ook, en die had ik het ook afgeleerd toen hij een week of 12 was.
Maar ja de meeste mensen vinden dat gedrag heel vertederend en belonen het ook.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 07 jul 2005, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
En hoe zit dat met kauwen op je vingers? Is dat ook een verkapte melk/tepel zoeken en moet ik dat dus gaan weigeren? De andere twee hebben dat nog nooit gedaan maar de jongste wel en die is pas met 15 weken ofzo het nest uit gegaan.
En trappelen doet hij ook maar dan voornamelijk als ik half wakker ben, komt ie op mijn kussen liggen, achter me en trappelt dus tegen mijn achterhoofd aan, helaas met nageltjes uit
En trappelen doet hij ook maar dan voornamelijk als ik half wakker ben, komt ie op mijn kussen liggen, achter me en trappelt dus tegen mijn achterhoofd aan, helaas met nageltjes uit
kauwen op je vingers heeft niets met melk zogen te maken, en ontspannen de nagels in en uit doen ook niet.Debora schreef: En hoe zit dat met kauwen op je vingers? Is dat ook een verkapte melk/tepel zoeken en moet ik dat dus gaan weigeren? De andere twee hebben dat nog nooit gedaan maar de jongste wel en die is pas met 15 weken ofzo het nest uit gegaan.
En trappelen doet hij ook maar dan voornamelijk als ik half wakker ben, komt ie op mijn kussen liggen, achter me en trappelt dus tegen mijn achterhoofd aan, helaas met nageltjes uit![]()
Maar als een idioot staan trappelen en sabbelen wel.
En dat krijg je er op een latere leeftijd nooit meer uit.
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
dan denk ik dat sjonnie bij de eerste catergorie hoort, het gaat echt heel ontspannen, lijkt wel slowmotion zoals hij soms met zijn pootjes ligt te maaien.
Hij krijgt trouwens al nieuwe tandjes zag ik daarstraks.
Hij krijgt trouwens al nieuwe tandjes zag ik daarstraks.
Ken dat, onze kater is nu bijna 2 jaar & doet dit ook regelmatig....het liefst tussen 3 & 5 's morgensDebora schreef: En hoe zit dat met kauwen op je vingers? Is dat ook een verkapte melk/tepel zoeken en moet ik dat dus gaan weigeren? De andere twee hebben dat nog nooit gedaan maar de jongste wel en die is pas met 15 weken ofzo het nest uit gegaan.
En trappelen doet hij ook maar dan voornamelijk als ik half wakker ben, komt ie op mijn kussen liggen, achter me en trappelt dus tegen mijn achterhoofd aan, helaas met nageltjes uit![]()
Gizmo is een knuffelmie als zij het zegt...plots springt ze dan op je krant of in de zetel al ronkend & miauwend, haar hoofd tegen mijn gezicht wrijvend in alle geweld!!!!!!!!
Frisky moet constant geknuffeld worden, maar zijn moment is 's avonds als we gaan slapen...
Vanaf 21u, 21u30 staat hij al langs mij te janken & als ik kijk of hem wil aaien loopt hij altijd naar de slaapkamer, zo van " komt ge nu eindelijk slapen mens
"
Hij doet dit dus ook als er volk is
Terwijl ik in de badkamer sta, wacht hij geduldig aan de deur & dan hup het bed op
En maar ronken, miauwen, kopjes geven!!!!!!!
En dan begint hij dus ook vollen bak te melken
Eerst in slowmotion, maar hoe meer je tegen hem praat of hem knuffelt hoe sneller hij gaat
Juist een diesel...langzaam starten maar eens opgewarmd!!!
Dan neem ik hem meestal in mijn armen zoals een babietje & zo val ik in slaap, als hij het beu wordt of ik ben in slaap gevallen, dan gaat hij op de voeten liggen.
Probleem is dus als meneertje wakker wordt om 3u of 4u 's nachts (soms nog vroeger), dat hij dan volle farce kopjes tegen mijn hoofd & neus komt geven & begint te miauwen en te melken!!! Met nagels uit natuurlijk!!! En hij is niet van de kleinste, hij is een kruising met een Maine Coone
Als ik niet reageer gaat ie dan maar op mijn hoofd zitten melken!!!!!
Frisky moet constant geknuffeld worden, maar zijn moment is 's avonds als we gaan slapen...
Vanaf 21u, 21u30 staat hij al langs mij te janken & als ik kijk of hem wil aaien loopt hij altijd naar de slaapkamer, zo van " komt ge nu eindelijk slapen mens
Terwijl ik in de badkamer sta, wacht hij geduldig aan de deur & dan hup het bed op
Dan neem ik hem meestal in mijn armen zoals een babietje & zo val ik in slaap, als hij het beu wordt of ik ben in slaap gevallen, dan gaat hij op de voeten liggen.
Probleem is dus als meneertje wakker wordt om 3u of 4u 's nachts (soms nog vroeger), dat hij dan volle farce kopjes tegen mijn hoofd & neus komt geven & begint te miauwen en te melken!!! Met nagels uit natuurlijk!!! En hij is niet van de kleinste, hij is een kruising met een Maine Coone
Als ik niet reageer gaat ie dan maar op mijn hoofd zitten melken!!!!!
Dit is duidelijk aangeleerd gedrag, als je zulke dingen twee keer doet met een kat (vaak al op jonge leeftijd) dan krijg je dat er bijna niet meer uit.Anneke V schreef: Gizmo is een knuffelmie als zij het zegt...plots springt ze dan op je krant of in de zetel al ronkend & miauwend, haar hoofd tegen mijn gezicht wrijvend in alle geweld!!!!!!!!
Vanaf 21u, 21u30 staat hij al langs mij te janken & als ik kijk of hem wil aaien loopt hij altijd naar de slaapkamer, zo van " komt ge nu eindelijk slapen mens"
Terwijl ik in de badkamer sta, wacht hij geduldig aan de deur & dan hup het bed opEn maar ronken, miauwen, kopjes geven!!!!!!!
En dan begint hij dus ook vollen bak te melken
Eerst in slowmotion, maar hoe meer je tegen hem praat of hem knuffelt hoe sneller hij gaat
Juist een diesel...langzaam starten maar eens opgewarmd!!!
![]()
Als ik niet reageer gaat ie dan maar op mijn hoofd zitten melken!!!!!![]()
Ik vond de nageltjes van Sjonnie nog erg lang hoor Jeanne.
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
ze zijn vanmiddag geknipt, zonder tegenspruttelenavalon schreef: Ik vond de nageltjes van Sjonnie nog erg lang hoor Jeanne.