Ik zie een kruisje202Spots schreef: Here you go!!
Print and Frame!!
![]()
hygiene
Moderator: Lizzy
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:hygiene
Ikke niet hoor :-)Rovanna schreef: Ik zie een kruisje![]()
Hier worden wel dagelijks de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken verschoond. De vaatdoek soms meerder malen per dag, afhankelijk van wat er meer afgeveegd is. Mijn vader is van huis uit slager en is later keurmeester/hygienist geworden en ik heb daar een beetje een hygienetik van meegekregen.
Maar hier geen apart aanrecht, bestek of snijplank voor de hond. Alles gaat de vaatwasser in. Als Doodles gegeten heeft sta ik klaar met een warme natte doek om zn bek en poten schoon te vegen. Botten e.d. krijgt hij in zn bench en die wordt na afloop grondig schoongemaakt.
Elvira
Maar hier geen apart aanrecht, bestek of snijplank voor de hond. Alles gaat de vaatwasser in. Als Doodles gegeten heeft sta ik klaar met een warme natte doek om zn bek en poten schoon te vegen. Botten e.d. krijgt hij in zn bench en die wordt na afloop grondig schoongemaakt.
Elvira
- - Judith -
- 5-sterren

We begonnen met ontdooien van vlees/KVV in onze eigen koelkast. In afgesloten bakjes, dat wel. Inmiddels is er naast de twee hondenvriezers ook een hondenkoelkast en kunnen we over een week of drie de garage als hondenvoerbereidingsruimte
in gebruik nemen. Die is dan betegeld en er staat een aanrecht met warm en koud water. Jippie! Nu moeten we nog twee keer daags ons eigen aanrecht ontsmetten.
De glazen vleesplank is alleen voor de honden, en ze hebben ook hun eigen mes. Vorken om te husselen komen dan wel weer uit onze eigen collectie... Al het gereedschap verdwijnt na gebruik in de vaatwasser. De bakken 1 keer per dag in de vaatwasser, de andere keer afwassen met heet water en afwasmiddel. Waterbak een keer in de paar dagen in de was, maar wel dagelijks vers gevuld.
Vaatdoeken zijn hier elke dag vers, net als handdoek en (honden)theedoek.
Groeten, Judith.
De glazen vleesplank is alleen voor de honden, en ze hebben ook hun eigen mes. Vorken om te husselen komen dan wel weer uit onze eigen collectie... Al het gereedschap verdwijnt na gebruik in de vaatwasser. De bakken 1 keer per dag in de vaatwasser, de andere keer afwassen met heet water en afwasmiddel. Waterbak een keer in de paar dagen in de was, maar wel dagelijks vers gevuld.
Vaatdoeken zijn hier elke dag vers, net als handdoek en (honden)theedoek.
Groeten, Judith.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Wij eten zelf geen vlees, en mijn theorie is dat we dus ook niet zoveel weerstand tegen vieze-beestjes-op-vlees hebben. Dus de beesten hebben een eigen snijplank. Het supermes gebruik ik trouwens wel voor mensen en diereneten 
Ontdooien in grote bakken met deksel buiten, bewaren in de (enige) koelkast in soortgelijke bakken, alleen gebruikt voor honden-kattenvoer.
Botten voor de katten worden in hun eigen vleesmolen gemalen, groetenmix voor de honden fijngemaakt in het bakje van de staafmixer dat ik alleen daarvoor gebruik.
Als ik weer eens naar de islamiet ben geweest worden de resultaten buiten op de tuintafel, met een zeiltje eroverheen, in dagporties gesneden en verpakt. Ik heb een vriezer voor de beesten en een voor ons, maar die is vrij klein dus grote pizza's gaan bij de pens in

Afwassen: bakjes van de katten dagelijks met sopje, vanwege vliegen (ze laten altijd wel een restje over). Hondenbakken zijn zo schoon dat zelfs de vliegen er niet op af komen, dus die was ik een paar keer per week af met sop. Water drinken ze buiten uit plassen of de vijver of de paardendrinkbak, hierbinnen staat het enkel voor 't idee
Spullen die ik bij de dierenmaaltijdbereiding gebruik was ik apart af met heet sop. Het aanrecht ook met heet sop, ik draag van die zuurstokroze huishoudhandschoenen als ik vlees ga snijden en die worden ook gesopt (ja, me moeder was errug netjes en da's een beetje besmettelijk
)
Oja, doekjes enzo: afdrogen doen we niet zoveel dus de afdroogdoek gaat wel een paar dagen mee; de vaatdoek gaat zeker in de zomer elke dag in de was, en de keukenhanddoek na 2 dagen.
Ontdooien in grote bakken met deksel buiten, bewaren in de (enige) koelkast in soortgelijke bakken, alleen gebruikt voor honden-kattenvoer.
Botten voor de katten worden in hun eigen vleesmolen gemalen, groetenmix voor de honden fijngemaakt in het bakje van de staafmixer dat ik alleen daarvoor gebruik.
Als ik weer eens naar de islamiet ben geweest worden de resultaten buiten op de tuintafel, met een zeiltje eroverheen, in dagporties gesneden en verpakt. Ik heb een vriezer voor de beesten en een voor ons, maar die is vrij klein dus grote pizza's gaan bij de pens in
Afwassen: bakjes van de katten dagelijks met sopje, vanwege vliegen (ze laten altijd wel een restje over). Hondenbakken zijn zo schoon dat zelfs de vliegen er niet op af komen, dus die was ik een paar keer per week af met sop. Water drinken ze buiten uit plassen of de vijver of de paardendrinkbak, hierbinnen staat het enkel voor 't idee
Spullen die ik bij de dierenmaaltijdbereiding gebruik was ik apart af met heet sop. Het aanrecht ook met heet sop, ik draag van die zuurstokroze huishoudhandschoenen als ik vlees ga snijden en die worden ook gesopt (ja, me moeder was errug netjes en da's een beetje besmettelijk
Oja, doekjes enzo: afdrogen doen we niet zoveel dus de afdroogdoek gaat wel een paar dagen mee; de vaatdoek gaat zeker in de zomer elke dag in de was, en de keukenhanddoek na 2 dagen.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 22 aug 2005, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het ligt er ook maar net aan hoeveel honden je hebt. Net in een paar uur tijd ruim 100 kilo kip staan te verpakken. Nou dan gaat toch echt de chloorfles de keuken door hoor.
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
En in de WC hangt : Use me well and keep me clean, then I'll never tell what I have seen.jeanne schreef: hey, ik wil ook zo'n tegeltje
want wij zijn zo heppie in ons durtie hous
sommige mensen overdrijven echt hoor met schoonmaken, pffffffffffff, als ik daar dan binnenkom vind ik mezelf een viespeuk in vergelijking, hahaha. Ik snap niet hoe sommige mensen dat voor elkaar krijgen om hun huis altijd tip top schoon te hebben, nee, niet schoon, beter gezegd sterielyuk
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik nu ook niet meer en had al een email van Dory gehadAstridStraver schreef: Ikke niet hoor :-)
-
jeanne
- 5-sterren

- Contacteer:
ik nietRovanna schreef: Ik zie een kruisje![]()
thanks
ik print het gelijk uit
geweldig
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Dan praat je niet meer over huishoudelijk gebruik. Hiervoor gelden industrie normenErna schreef: Het ligt er ook maar net aan hoeveel honden je hebt. Net in een paar uur tijd ruim 100 kilo kip staan te verpakken. Nou dan gaat toch echt de chloorfles de keuken door hoor.
Ik heb ook 1 keuken en 1 aanrecht. Heb geen aparte honden-/mensenatributen. Alles gaat na gebruik gelijk de vaatwasser in en is dus weer in mijn ogen schoon.
Wel gebruik ik altijd voor het vlees en groente aparte snijplanken, heb dit zo zo vroeger van thuis uit geleerd
Het vaatdoekje wordt dagelijks verschoond en de handdoeken en droogdoeken elke 2 dagen. Verder sop ik mijn hele keuken elke week uit en het aanrechtblad altijd na gebruik.
De hondenvoerbakken was ik ook gelijk na het eten af en de drinkbak wordt 1x dgs. schoongemaakt en ververst.
Het eten van de honden staat in een afgesloten doos gewoon in onze koelkast. Wel let ik er altijd op dat deze bak niet naast mijn kaas staat omdat ik vegetariër ben en deze tik heb
Wel gebruik ik altijd voor het vlees en groente aparte snijplanken, heb dit zo zo vroeger van thuis uit geleerd
De hondenvoerbakken was ik ook gelijk na het eten af en de drinkbak wordt 1x dgs. schoongemaakt en ververst.
Het eten van de honden staat in een afgesloten doos gewoon in onze koelkast. Wel let ik er altijd op dat deze bak niet naast mijn kaas staat omdat ik vegetariër ben en deze tik heb
De waterbakken spoel ik 2 tot 3x per dag uit onder de kraan & vul ik dan met vers water...ongeveer 1x/maand of zelfs iets minder vaak gaan ze mee in't afwasmachine om de kalk eruit te krijgen....Lizzy schreef:
Hoe zit dat met de waterbakken? Hier was ik ze 1 keer per dag met sop en verschoon het water gemiddeld een keer of 2 a 3.
De drinkbakken buiten kuis ik wel uit met een spons & regelmatig eens met dreft...
Je kan in de apotheek iets kopen, het ziet eruit als een kastje met gaatjes, en dat moet je bv in je keuken zetten & het help een aantal maanden tegen de vliegen.
En het helpt echt wel hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Misschien bestaat er hiervan wel een natuurlijke variant ???
Thanks!!!!!! Dees ga ik zeker in onze keuken ophangen202Spots schreef: Here you go!!
Print and Frame!!
![]()
-
bowie
Daar ga ik gelijk naar informerenAnneke V schreef: Je kan in de apotheek iets kopen, het ziet eruit als een kastje met gaatjes, en dat moet je bv in je keuken zetten & het help een aantal maanden tegen de vliegen.