KVV grote hond onbetaalbaar?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:KVV grote hond onbetaalbaar?

Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Zeker Erna, daar heb je gelijk in. Maar daarom wissel ik ook af met dagen zelf samenstellen - barf wil ik het niet noemen - om zodoende de kosten een beetje te drukken. En nogmaals, doordat ik vrij gunstig aan kippenekken, penslappen e.d. kan komen merk ik dat echt wel in m'n portemonnee. En af en toe schiet ik eens uit en koop dan bij de poelier een heel konijn voor ze ;D Dat moet ook weleens kunnen vind ik dan. Wij willen ook weleens een bieflapje of varkenshaasje i.p.v. een speklap ;)
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

[quote="Erna"]
Als je veel honden moet voeden is KVV duur, tenminste in ons geval wel. Inmiddels zijn wij overgestapt op Barf en kunnen wij onze honden voeren voor ongeveer 100 Euro per maand.

Wij hebben 9 honden en die zitten tussen de 20-30 kilo.
[/quote]

Jeetje 100 euro is echt spotgoedkoop voor 9 honden!! Hoe krijg je dat voor elkaar. Als ik niet goed oplet waar ik wat haal zit ik op 50 in de maand voor 2 honden :o
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Ik zit zo aan 100 euro in de maand voor 2 honden van 25-30 kg...
(ze krijgen hier kvv)
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

[quote="Helen"]
Jeetje 100 euro is echt spotgoedkoop voor 9 honden!! Hoe krijg je dat voor elkaar. Als ik niet goed oplet waar ik wat haal zit ik op 50 in de maand voor 2 honden :o
[/quote]

We krijgen de vis al gratis en de groente en zuivel ook. Dus dat scheelt al heel veel. Kopvlees en hart kost bij onze slager een euro per kilo. Ongeveer 24 euro per maand.

Pens is 0.75 per kilo, 6 euro per maand

geite en lams ribben kosten 1,50 per kilo en daarvan gebruiken we ongeveer 32 kilo per maand, dus 48 euro

Kippe nekken betalen wij 32 cent per kilo en karkassen 45 cent. Vleugels 1,36. 32 kilo kip per maand en dan even erg makkelijk een gemiddelde van 1 euro per kilo aanhouden dan kom je uit op 32 euro per maand.

En samen is dat 110 euro per 4 weken dus dat is niet echt een hele maand. Per maaltijd verdeel ik 2 kilo voer aan 9 honden exclusief groente, zuivel en andere toevoegingen zoals eieren. Maar goedkoop is het zeker.

Het scheelt enorm dat we zoveel spullen gratis kunnen krijgen.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Bofkont! ;D
malinois
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door malinois »

nou, dan ben je zeker een bofkont !!

ik ben nogsteeds mijn honden aan het laten wennen (en ikzelf nog aan het leren), maar zoals het nu gaat na enkele weken, ben ik 300 euro (!!!) kwijt/maand voor mijn 6 honden (5 groot en 1 kleintje)! dit kan ik dus echt niet volhouden. (met brokken ben ik ongeveer 70 euro/maand kwijt)
ik ben nogsteeds op pad voor goedkope adresjes, maar vang steeds "bot". heb zelfs 3 euro voor kippenekjes betaald (wist ik veel) en 4 euro voor ongeveer 1.5 kilo geitenrib. bij verschillende visboeren gevraagt naar zalmkoppen, maar die keken me allen aan of ik om geld kwam vragen....
bij de supermarkt gevraagt naar groente/fruit afval : nee helaas mevrouw, daar werd teveel misbruik van gemaakt. bij het slachthuis zien ze je liever niet aankomen voor een paar kilo'tjes.
korting op KVV krijg je pas vanaf 100 kilo.
en ga zo maar door.
het klinkt allemaal wel leuk, maar je moet wel die speciale adresjes zien te vinden

en ook ik kom er na 23 jaar honden pas achter dat er zoiets bestaat als BARF of KVV !

dus als mensen nog adresjes hebben in zuid-limburg dan houd ik me aanbevolen.

Monique.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

[quote="malinois"]
nou, dan ben je zeker een bofkont !!

ik ben nogsteeds mijn honden aan het laten wennen (en ikzelf nog aan het leren), maar zoals het nu gaat na enkele weken, ben ik 300 euro (!!!) kwijt/maand voor mijn 6 honden (5 groot en 1 kleintje)! dit kan ik dus echt niet volhouden. (met brokken ben ik ongeveer 70 euro/maand kwijt)
ik ben nogsteeds op pad voor goedkope adresjes, maar vang steeds "bot". heb zelfs 3 euro voor kippenekjes betaald (wist ik veel) en 4 euro voor ongeveer 1.5 kilo geitenrib. bij verschillende visboeren gevraagt naar zalmkoppen, maar die keken me allen aan of ik om geld kwam vragen....
bij de supermarkt gevraagt naar groente/fruit afval : nee helaas mevrouw, daar werd teveel misbruik van gemaakt. bij het slachthuis zien ze je liever niet aankomen voor een paar kilo'tjes.
korting op KVV krijg je pas vanaf 100 kilo.
en ga zo maar door.
het klinkt allemaal wel leuk, maar je moet wel die speciale adresjes zien te vinden

en ook ik kom er na 23 jaar honden pas achter dat er zoiets bestaat als BARF of KVV !

dus als mensen nog adresjes hebben in zuid-limburg dan houd ik me aanbevolen.

Monique.
[/quote]

Soms moet je er ook een stukje voor rijden, doen wij ook. Wij wonen in West brabant maar onze kip spullen komen uit Noordholland. Het halen van de spullen combineren we met familiebezoek zodat het haalbaar is en we halen voor 3 maanden tegelijk.

Een grote vriezer is met 6 honden heel erg handig. Dan kun je grote hoeveelheden halen en wordt het steeds goedkoper.
maximus
2-sterren
2-sterren

Bericht door maximus »

[quote="Erna"]
We krijgen de vis al gratis en de groente en zuivel ook. Dus dat scheelt al heel veel. Kopvlees en hart kost bij onze slager een euro per kilo. Ongeveer 24 euro per maand.

Pens is 0.75 per kilo, 6 euro per maand

geite en lams ribben kosten 1,50 per kilo en daarvan gebruiken we ongeveer 32 kilo per maand, dus 48 euro

Kippe nekken betalen wij 32 cent per kilo en karkassen 45 cent. Vleugels 1,36. 32 kilo kip per maand en dan even erg makkelijk een gemiddelde van 1 euro per kilo aanhouden dan kom je uit op 32 euro per maand.

En samen is dat 110 euro per 4 weken dus dat is niet echt een hele maand. Per maaltijd verdeel ik 2 kilo voer aan 9 honden exclusief groente, zuivel en andere toevoegingen zoals eieren. Maar goedkoop is het zeker.

Het scheelt enorm dat we zoveel spullen gratis kunnen krijgen.
[/quote]

zo dat is wel heel erg goedkoop zeg (kan ik niet eens iets bij jullie kopen dan, scheelt stukken ;D ;)) Ik hoef er dan niet ver voor te rijden denk ik want ik woon ook in West Brabant :-[ hihi
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

[quote="maximus"]
zo dat is wel heel erg goedkoop zeg (kan ik niet eens iets bij jullie kopen dan, scheelt stukken ;D ;)) Ik hoef er dan niet ver voor te rijden denk ik want ik woon ook in West Brabant :-[ hihi
[/quote]

Heel eerlijk gezegd hebben we er wel eens over nagedacht om spullen door te gaan verkopen maar we vinden dat zelf geen haalbare kaart. Voor een enkeling halen we nu wel wat spullen op en die worden dan bij ons weer opgehaald. We hebben ook niet zo heel veel zin in half Bp die bij ons barf spullen op komen halen. De tijd en de ruimte ontbreekt daarvoor.

Mochten mensen echt niet aan spullen kunnen komen dan zijn we de beroerdste niet en willen we best helpen maar ik denk dat iedereen ook wel snapt dat het dan voor deze prijzen niet kan. Wij steken er ook tijd en geld (benzinekosten) in en die zullen dan toch ergens vergoed moeten worden. Ook gaan we er niet extra voor rijden en zal men genoegen moeten nemen met die keren dat wij spullen gaan halen.

Dus als je hier iets wilt kopen dan ben je afhankelijk van de dagen dat wij zelf beslissen om te gaan en zal het ook op die dag opgehaald moeten worden. Wij hebben geen extra vriesruimte.

Binnen nu en 2 weken gaan we in ieder geval weer een hele lading kip halen.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 12 aug 2005, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maximus
2-sterren
2-sterren

Bericht door maximus »

[quote="Erna"]
Heel eerlijk gezegd hebben we er wel eens over nagedacht om spullen door te gaan verkopen maar we vinden dat zelf geen haalbare kaart. Voor een enkeling halen we nu wel wat spullen op en die worden dan bij ons weer opgehaald. We hebben ook niet zo heel veel zin in half Bp die bij ons barf spullen op komen halen. De tijd en de ruimte ontbreekt daarvoor.

Mochten mensen echt niet aan spullen kunnen komen dan zijn we de beroerdste niet en willen we best helpen maar ik denk dat iedereen ook wel snapt dat het dan voor deze prijzen niet kan. Wij steken er ook tijd en geld (benzinekosten) in en die zullen dan toch ergens vergoed moeten worden. Ook gaan we er niet extra voor rijden en zal men genoegen moeten nemen met die keren dat wij spullen gaan halen.

Dus als je hier iets wilt kopen dan ben je afhankelijk van de dagen dat wij zelf beslissen om te gaan en zal het ook op die dag opgehaald moeten worden. Wij hebben geen extra vriesruimte.

Binnen nu en 2 weken gaan we in ieder geval weer een hele lading kip halen.
[/quote]
dat snap ik heel goed hoor, was ook min of meer een grapje ;) dat zou niet haalbaar zijn: iedereen wil wel inkopen voor die prijzen! Nee hoor, mocht ik echt een keer iets willen bestellen, hou ik je op de hoogte ;)
bruutjevos
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door bruutjevos »

Wij geven sinds April van dit jaar AHV en pens door elkaar heen voor 2 grote honden. Igor eet 2 x zoveel als Dimitri en toch zijn we maar 10 euro duurder uit dan toen we nog brokken gaven.

Wij gaven Euro premium, die koste per 15 kilo 44 euro, en we hadden er ruim 2 zakken van per maand nodig.

We hebben ook Enercique en Duck geprobeerd, maar dat vonden ze niet lekker. Mijn vriendin voerde al 7 jaar AHV aan haar honden en dat beviel haar geweldig goed, vandaar dat wij ook zijn over gestapt. Ik ben blij dat wij die overstap hebben gemaakt, want hun gebit is enorm opgekanpt. Niet meer van die vieze bruine aanslag op de tanden, en dan wat denk je van hun ontlasting....Heerlijk vast, geen diarree meer...We hebben nu enkel en alleen nog diarree als We een wandeling hebben met veel andere honden of als we naar de Zee gaan... Dus ik ben er helemaal blij mee.

Maar nu wil ik naast de AHV en Pens ook gaan barfen. Ik heb sinds gister al veel dingen gelezen. Heb nog wel een aantal vragen maar zal die in het daarvoor bestemde hoekje posten. ;D
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

ik ben met barf ook goedkoper uit dan met carnibest. En veel werk valt wel mee. Alleen de groente-mix is veel werk en alles in zakjes doen om er porties per keer van te maken. Zingaro vindt het in ieder geval heerlijk. Het eten geven kost niet meer tijd dan met vers vlees. De avond van te voren haal ik het eten voor de volgende dag er uit en de volgende dag geef ik hem z'n eten. Ik heb wel een vrieskist gekocht voor zijn eten en dat zijn natuurlijk ook kosten, maar in de toekomst komt er hopelijk ééntje bij en aangezien Zingaro 1 KG carnibest per dag at, haal ik die kosten er, hoop ik, in de toekomst wel uit.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Het bereiden zelf vind ik niet veel werk, groentenmixjes doe ik ff tussendoor, 1x in de zoveel tijd een lading voor de vriezer voorbereiden, ach, das ook nog wel te overzien. Wat tijd kost is het scoren van de spullen.
Lil

Bericht door Lil »

Ik geef vers en ik ben ongeveer 30 euro per maand kwijt voor twee katten en een grote hond (die ook nog eens 3 % van zijn gewicht krijgt, veel dus).
Het kan zelfs nog goedkoper, maar ik ben wel eens lui en neem ook vlees mee van de supermarkt als het uitkomt. De benzinekosten en de supplementen (daar geef ik niet veel van) zijn bij deze berekening inbegrepen. Misschien is zelfsamenstellen iets om te overwegen?
Lind@
4-sterren
4-sterren

Bericht door Lind@ »

Ik heb twee-en-halve week gebarft. Maar mensen.......die adresjes!!!! Waar zitten die in vredesnaam!!! Ik ben werkelijk die hele 2 -enhalve week aan het rondsjeesen geweest en kwam dan alsnog met veel te harde koeienbotten ipv kalfsbotten, half bedorven kipkarkassen en hele dure groenten thuis.......of met niks.
Ik moet wel zeggen dat ik het erg leuk vond om te doen, maar ik vond het tijdrovend. Dat is denk ik beginnerspech geweest, en misschien moet ik het nog eens doen en krijg ik er vanzelf handigheid in.........
Als ik Lothar Carnibest geef volgens de richtlijnen wordt hij mager. En van AHV heeft hij evenveel nodig. Maar op Carnibest doet hij het beter en stinkt minder.....maar ook ik ben een beetje aan het kijken hoe we de kosten een beetje kunnen drukken.

Plaats reactie