hygiene
Moderator: Lizzy
Re:hygiene
Hier elke dag de voer en drink bak in de afwasmachine, elke dag een schoon vaat en handdoekje en de thee doek wordt twee maal in de week verschoond. Verder geen apparte mense/dierenspullen!
Vandaag en vannacht heeft het hier in Tsjechie flink geregend,mijn handen jeukten maar ik heb de gang van 9 x 3 meter(en de hal er naast naar buiten toe)lekker laten liggen ;)nadat die door de nollebakmonsters was bewerkt met hun kleine vieze pootjes.Nelly schreef: Haha Tieneke, dat van die vloeren herken ikGisteren de honden laten stoeien in de bosbeek hier vlakbij; je had de vloer vanmorgen eens moeten zien!
Nou en? Stofzuiger erover, desnoods nog ff de mop en klaar is kees, eh Nelly
Strakkies gaan we weer uit en dan is het van hetzelfde laken een pak. Fluistertoon( laat het ook wel 's een dagje liggen hoor, vraag maar aan Ine
) fluistertoon uit. Als je meerdere huisdieren hebt, kun je nu eenmaal altijd een brandschoon huis hebben. En, nogmaals: teveel hygiene is volgens mij niet echt goed, je kunt dan op een gegeven moment niks meer hebben.
Ben andere dingen gaan doen,deuren soppen,ramen zemen etc,sjongejonge wat een vreselijk vies huis was het toen wij erin mochten
Nu wordt het dag na dag schoner en frisser,over hygiene gesproken....het huis heeft nog nooit zoveel schoonmaakmiddel in heel zijn carriere gezien! 8) 8)
-
peerle
- 3-sterren

- Contacteer:
tja, ik kan alleen maar zeggen dat ik het goed vind dat jij je gezonde verstand gebruikt als het om hygiëne gaat, maar volgens mij zijn er echt wel mensen die niet zozeer het principe van hygiëne snappen, maar wel poetsen omdat hun dat zo is geleerd (zo begrijp je ook meteen dat als het hun niet is geleerd, ze behoorlijk vuil kunnen gaan leven). Ik bedoelde trouwens ook helemaal niemand persoonlijk hier, eigenlijk vooral jou niet, Lizzy, want jouw uitleg klonk ongeveer het meest gefundeerd van allemaalAnneke V schreef: Maar kuisen doe je toch niet volgens regeltjes ??? ???
Dat doe je toch omdat je je gezonde verstand gebruikt ???
Of je vind het nodig van elke dag te stofzuigen of je vind 1x in de week genoeg.... ???
Ja, iedereen legt andere grenzen bij wat nu 'proper' is, maar ik denk dat de meesten onder ons toch wel doorhebben wat volledig 'not done' is (met je handen aan rauw vlees zitten en ze dan niet wassen bv.).
Ik lik mijn handen altijd af nadat ik vlees voor de hond heb aangeraakt....heerlijk 
Nee dus...ik was alle atributen af, maak de aanrecht goed schoon, was mijn handen. Maar het vlees gaat gewoon in de koelkast naast onze spulletjes. Wel goed afgesloten uiteraard !
Nee dus...ik was alle atributen af, maak de aanrecht goed schoon, was mijn handen. Maar het vlees gaat gewoon in de koelkast naast onze spulletjes. Wel goed afgesloten uiteraard !
- Pauline
- 5-sterren

Nou na alle reacties gelezen te hebben merk ik wel dat er velen zijn zoals ik. Ook hier 1 aanrecht en 1 koelkast waarin alles gevleselijk naast elkaar staat. Geen apart gereedschap voor mens en dier, alles zullen we eerlijk delen! 
Kippenpoten.... voor de hond of voor ons hangt er van af. Bakken van de hond afwassen? Ze eten van de borden waar wij ook van eten en die gaan in de vaatwasser. Pens wordt achter het huis op de tuintafel in stukken geknipt en daarna gaat er een emmer heet water en sop overheen. Doekjes (vaat-, hand- en theedoeken) worden verschoond op het moment dat ze vies zijn. Soms 2x per dag en soms 1x per 2 dagen.
Kippenpoten.... voor de hond of voor ons hangt er van af. Bakken van de hond afwassen? Ze eten van de borden waar wij ook van eten en die gaan in de vaatwasser. Pens wordt achter het huis op de tuintafel in stukken geknipt en daarna gaat er een emmer heet water en sop overheen. Doekjes (vaat-, hand- en theedoeken) worden verschoond op het moment dat ze vies zijn. Soms 2x per dag en soms 1x per 2 dagen.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Aangezien ik nu tot twee keer toe maden heb gehad in mijn kliko ben ik toch wel heel erg voorzichtig geworden. Tegenwoordig spoel ik zelfs de plastic zakjes uit voordat ze de vuilnisbak ingaan want ik wil geen enkel risico op maden lopen. Een teek is vies, maar een made 
-
202spots
made in Zoetermeer ??? or made in Japan ???Rovanna schreef: maar een made![]()
Ja gatver daar ga je dus van over je nekRovanna schreef: Aangezien ik nu tot twee keer toe maden heb gehad in mijn kliko ben ik toch wel heel erg voorzichtig geworden. Tegenwoordig spoel ik zelfs de plastic zakjes uit voordat ze de vuilnisbak ingaan want ik wil geen enkel risico op maden lopen. Een teek is vies, maar een made![]()
Vind dat dit trouwens losstaat van de keukenhygiene
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
202Spots schreef: made in Zoetermeer ??? or made in Japan ???![]()
Ik vind maden ook vies, maar wist je dat ze soms in de geneeskunde worden gebruikt om ontstoken wonden "schoon te eten"? Ze eten dan al het verrotte vlees op. En daarom zijn ze ook nuttig, ze ruimen kadavers op in de natuur. Stel je voor dat die allemaal zouden blijven liggen, daar zouden we pas ziek van worden. 
-
Lil
Hier alles in een keuken van hetzelfde gereedschap. Wat is het verschil tussen kipkarkas en de kipfilet die ik zelf eet??? Wel was ik altijd mijn handen goed nadat ik met rauw vlees in aanraking ben geweest. Verder gaan de "gereedschappen" in de vaatwasser, meestal op 80 graden, lijkt me heet genoeg (mijn handen kunnen die temperatuur niet verdragen, dus met de hand afwassen is denk ik minder goed).
Ook kan een beetje weerstand geen kwaad, ik merk het verschil tussen mijn te hygienische tante (is bijna ziekelijk bij haar, of het is al ziekelijk). Mijn neefje en nichtje zijn overal alergisch voor en kunnen ook echt niets verdragen. Zelf altijd huisdieren gehad en ik mocht ook met regenweer in de modderspelen (als ik tenminste de juiste kleding aanhad). Als tiener tussen de paarden op de manege mijn boterhammen opgegeten, wij stonden toen niet stil bij hygiene. Ik ben bijna nooit ziek en mijn maag is van beton. Kan natuurlijk ook toeval zijn.
Ook kan een beetje weerstand geen kwaad, ik merk het verschil tussen mijn te hygienische tante (is bijna ziekelijk bij haar, of het is al ziekelijk). Mijn neefje en nichtje zijn overal alergisch voor en kunnen ook echt niets verdragen. Zelf altijd huisdieren gehad en ik mocht ook met regenweer in de modderspelen (als ik tenminste de juiste kleding aanhad). Als tiener tussen de paarden op de manege mijn boterhammen opgegeten, wij stonden toen niet stil bij hygiene. Ik ben bijna nooit ziek en mijn maag is van beton. Kan natuurlijk ook toeval zijn.
Denk van niet Lil

-
peerle
- 3-sterren

- Contacteer:
haha lil ik lijk nogal op jou

-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, die medisch gebruikte maden worden wel steriel opgekweekt, gelukkig
Maar idd, ze hebben wel degelijk een functie, alleen, ik vind het niet zo geweldig als ze die in mijn kliko uitoefenen. Ik spoel de zakjes van het vlees in de zomer ook altijd uit, met heet water, en verpak ze nog extra in kranten. Geen last meer van maden.
Weet je waar ze inzitten? In me gft-bak! Die hele kleintjes, van de fruitvliegjes. Doe je de deksel open: ZWERM!!!! Minder

Weet je waar ze inzitten? In me gft-bak! Die hele kleintjes, van de fruitvliegjes. Doe je de deksel open: ZWERM!!!! Minder
O, ik spoel de zakjes van het vlees ook altijd goed uit hoor. In kranten verpakken doe ik niet. en wij hebben hierkliko en gft ineen
Een helft is kliko en de andere helft is gft ::)Niet echt een geweldig systeem; bovendien betalen we hier per gewicht. Fijn als je 3 kattenbakken hebt staan