Worden jullie hier niet moe van?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Worden jullie hier niet moe van?

Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

a never ending story.... ::) ;D
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Lizzy"]
Begrijp je niet waarom daar zo'n ophef over wordt gemaakt? Mmm, misschien is je nog niet helemaal duidelijk wat de pijlers van dit forum zijn? Namelijk dat wij onze honden echte en gezonde voeding voeren. En brokken vallen in onze ogen (in ieder geval in mijn ogen) absoluut niet in de categorie gezond.
[/quote]
In mijn ogen ook niet hoor! ;)
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

En roken ook niet. En daarom ben ik daar OOK mee gestopt! :D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="sanna180"]
ik begrijp niet waarom mensen zo doen de een geeft brok en de andere vers het maakt toch niet uit mijn honden krijgen brokken en ik heb al wat honden gehad en de oudste was 21 jaar geworden gezond en wel en balou van mij is op dit moment de enige die problemen heeft waarschijnlijk met de brokken en ja dan ben ik wel instaat om vers te proberen ongeacht dat ik liever brok geef maar als dat mijn beestje gezonder houd dan zal dat zeker proberen waarom zo ,n dicussie om brok of vers ik denk dat mensen wat dat betreft mekaar gewoon wat meer in de waarden moet laten en touwens vroeger aten honden niet anders als vlees en de brok is eigenlijk gekomen volgens mij uit luiheid van de mens en ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad de brok dan tot nu toe met balou maar goed ieder zijn eigen mening ik heb geen problemen met vers en geen problemen met brok en ik vind dat iemand moet doen wat hij denkt dat goed is voor de hond toch het gaat er uiteindelijk om dat je zo lang mogelijk plezier hebt van je hond groetjes van sanna xxx
[/quote]

Ik denk dat je voor begrip voor brokken op een ander forum moet zijn ::)
Chrissie
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Chrissie »

Als je niet in het "plaatje" past van wat anderen "normaal" vinden dat krijg al al snel commentaar en lange oneindigende discussies.

Ik heb dat met mijn paarden. Omdat ik nu net anders omga met met paarden en anders denk over hun voeding, verzorging, huisvesting, training en gedrag wordt ik gelijk bestempeld als een vreemde vis in het water. Ook ben ik daarbij nog eens vegetarisch/veganistisch en ik doe meestal niks anders dan mijzelf verdedigen. Dat is toch niet normaal. Waarom zouden wij (mensen die duidelijk een andere mening hebben, maar wel vaak het beste voor hun dier willen) ons moeten verdedigen. Het is toch te zot voor woorden.

Ik sta juist altijd erg open voor andere dingen en luister vol interesse naar een ander zijn verhaal. Als ik dan vragen hierover heb wil ik die graag stellen, maar dan zonder commentaar of om iemand af te kraken.

Denk maar zo, mensen die hier zo op reageren voelen zichzelf schuldig omdat ze het niet zelf doen. Zij zoeken een manier om zich schoon te praten en dat doen ze door ons aan te vallen.
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Ik denk dat het hele probleem is dat het gewoon onwetendheid is. Mensen weten veelal niet beter dan dat een hond brokken moet eten. Er zit immers alles in wat ze nodig hebben ::)
Voordat ik van vers vlees gehoord had wist ik ook niet beter :-\
Als het vers nou eens veeeel commercieler zou worden zou het gewoon veel normaler worden en net zo gewoon als het voeren van brokken en blikvoer. Maar daar zal wel een evolutie overheen gaan ::)
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Al een tijd geef ik advies aan iemand met een pup die al een tijd aan de diaree is. Ze hebben al zoveel onkosten aan de D.A. gehad en NOG blijven ze bij die brokken.
Het is zo zielig voor het pupje en al die medicijnen..pffff.
Ik blijf het zeggen maar wordt er zo moe van >:(.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Truus"]
Al een tijd geef ik advies aan iemand met een pup die al een tijd aan de diaree is. Ze hebben al zoveel onkosten aan de D.A. gehad en NOG blijven ze bij die brokken.
Het is zo zielig voor het pupje en al die medicijnen..pffff.
Ik blijf het zeggen maar wordt er zo moe van >:(.
[/quote]
Net als die kennissen/buren van jou volgens mij met een hond die beginnende suikerziekte had ;)
Ja maar de Da zegt dat brokken goed zijn...daar zakt inderdaad je broek volledig vanaf :-X
Heb het zelf ook vaak zat meegemaakt toen we nog in Nederland woonden,onze buren zaten konstant bij de Da en lieten er maar weer een Prednison-spuit in jassen,want de Da zei dat dat geen kwaad kon :-X
Ach...wat moet je nog tegen zulke ongelovige Thomassen verkondigen :-\
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Nelly"]
Sjonge, dat was een lange zin zeg!
[/quote]
Whahaaaa,lees deze nu pas(van jou dus Nelly)en pleur even achterover ;D ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Nelly"]
;D
[/quote]
Ja lach maar Nelly mijn stoel is gelukkig nog heel fijn toch he?vindt je zeker wel leuk om te horen ach af en toe een grapje moet kunnen toch ;D ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

[quote="tieneke"]
Ja lach maar Nelly mijn stoel is gelukkig nog heel fijn toch he?vindt je zeker wel leuk om te horen ach af en toe een grapje moet kunnen toch ;D ;D

[/quote]Zekers Tieneke, zou van mij nog wel vaker mogen, die grapjes, dat houd het leven leuk ;)
Sofie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sofie »

Ik begrijp wat men bedoeld....de ellenlange discussies.... ::)
Ik doe nu stage bij een dierenarts (ongeveer 2 jaar al) en ook daar heb ik vaak moeite te moeten 'zwijgen'!

Als je nog maar het woordje 'vlees' vermeld lijken hun ogen al geweren. Ahja: want vlees is héél belastend voor de nieren, is niet volledig, niet goed voor de tanden..... ::)Jeetje....ik wordt er ook moe van...

Kreeg wel onlangs het compliment dat Lady er zo mooi glanzend uit ziet....(had haar nog niet gezegd dat ze KVV en BARF krijgt ;))
hiram
3-sterren
3-sterren

Bericht door hiram »

[quote="Elf"]
Weet niet of dit de juiste plek is om mijn hart te luchten, maar aangezien ik hoofdzakelijk KVV voer probeer ik het maar hier.

Ik heb mn pup sinds 2 maanden en baal van het feit dat ik me continue lijk te moeten verdedigen omdat ik rauw voer..... Alsof ik een of andere misdaad bega en mijn hond mishandel.... Altijd wordt er bij gezegd dat ik niet weet waar ik het over heb want het is mijn eerste hond en "zij" hebben hun hele leven al honden.

Gisteren overkwam het me weer. Een veld vol met spelende honden en kletsende bazen. Het gesprek kwam op brokken en ik meldde dat ik geen brokken geef maar rauw. Toen ik daarna ook nog zei dat ik met mn hond clickertraining volg werd ik helemaal met de nek aangekeken...

Ik heb geleerd om respect te hebben voor andermans mening en keuzes.

Toen we onze pup nog niet hadden dacht ik er over om gedeeltelijk rauw en gedeeltelijk brokken te voeren. Zover is het niet gekomen. Ik blijf bij rauw.

Zo, moest even mn hart luchten

Elvira
[/quote]

ik snap helemaal wat je bedoelt.
ik heb dat ook wel ns mee gemaakt en toen d8 ik:
welkom terug in de middeleeuwen...
drdrum
2-sterren
2-sterren

Bericht door drdrum »

We blijven lachen!
Vanmiddag in het park.Mijn hondje(7Maanden) blijft maar achter een hond aanrennen.Terijl ik met het baasje over hun voeding sta te praten.Compleet vlees voer,Getver!Zegt de eigenaar tegen mij:"Kunt u uw hond even terug roepen,want die van mij is bek af,en bang van uw hond." Ja,hoor dat kan.Maar wat geeft u uw hond dan te eten,vroeg ik.
O,gewoon eukanuba was het antwoord.Waarop ik antwoorde.
Dan begrijp ik het,mijn hond denkt dat het een plastic konijntje is.
Gelukkig konden we er samen hartelijk om lachen.Het is mijn manier om niet moe te worden van al die brokken piloten.
Laatst gewijzigd door drdrum op di 27 dec 2005, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie