Weer een nierpatiënt?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:Weer een nierpatiënt?
Dankjulliewel!
Omze Franny van 11 1/2 jaar slikt al meer dan 2 jaar Fortekor en ze is er alleen maar van opgeleefd en doet het er prima op!
Het helpt ook heel goed en ik ken alleen maar voorbeelden van katten die het er goed op doen.
Franny was ook een verstokte brokkenkat, maar ze heeft een voedselintolerantie en verdraagt geen brokken meer.
Ik denk dat ik er wel een half jaar mee bezig ben geweest voordat ik haar aan het vlees had.
Geitenvlees, lamsvlees en nu gelukkig Carnibest lam.
Bij haar heb ik het gestart met heel vers rauw vlees, kwaliteit biefstuk en dan fijn gehakt. Zoals een echt slager 'Duitse biefstuk' maakt, dus grover gehakt met het hakmes dan gehakt wat grofgemalen uit de molen komt.
Je moet een hele lange adem hebben om een echte brokkeneter over te zetten op vers, maar ik had geen keuze, het was dat of Prednison...
Katten moeten echt langzaam wennen aan het idee, de andere katten moesten nieets van dat vers voer weten, nu moet ik echt de deur dichthouden als Franny haar eten krijgt :-)
Het helpt ook heel goed en ik ken alleen maar voorbeelden van katten die het er goed op doen.
Franny was ook een verstokte brokkenkat, maar ze heeft een voedselintolerantie en verdraagt geen brokken meer.
Ik denk dat ik er wel een half jaar mee bezig ben geweest voordat ik haar aan het vlees had.
Geitenvlees, lamsvlees en nu gelukkig Carnibest lam.
Bij haar heb ik het gestart met heel vers rauw vlees, kwaliteit biefstuk en dan fijn gehakt. Zoals een echt slager 'Duitse biefstuk' maakt, dus grover gehakt met het hakmes dan gehakt wat grofgemalen uit de molen komt.
Je moet een hele lange adem hebben om een echte brokkeneter over te zetten op vers, maar ik had geen keuze, het was dat of Prednison...
Katten moeten echt langzaam wennen aan het idee, de andere katten moesten nieets van dat vers voer weten, nu moet ik echt de deur dichthouden als Franny haar eten krijgt :-)
Loeka, als de crea niet verhoogd is heb ik de neiging te denken dat het niet perse de nieren hoeven te zijn.
Ook als de kat een beetje uitgedroogd is, kan de ureum iets verhoogd zijn, of als hij niet nuchter was toen het bloed werd afgenomen.
Ook als de kat een beetje uitgedroogd is, kan de ureum iets verhoogd zijn, of als hij niet nuchter was toen het bloed werd afgenomen.
Hoi Hitam,
Mijn da twijfelt ook, vandaar het advies om over 1 a 2 maanden nog eens te prikken. Hij heeft idd ook het uitdrogen genoemd, maar daar was bij haar niets van te merken(huidplooi test). Maar ze was idd niet nuchter. Voor de voor volgende keer heeft hij ook niet gezegd dat ze nuchter moet zijn, raar....
Ik hoop echt dat het allemaal meevalt en dat de volgende keer alles goed is.
Mijn da twijfelt ook, vandaar het advies om over 1 a 2 maanden nog eens te prikken. Hij heeft idd ook het uitdrogen genoemd, maar daar was bij haar niets van te merken(huidplooi test). Maar ze was idd niet nuchter. Voor de voor volgende keer heeft hij ook niet gezegd dat ze nuchter moet zijn, raar....
Ik hoop echt dat het allemaal meevalt en dat de volgende keer alles goed is.
Vandaag zijn haar nierwaardes weer getest, ook is haar unine onderzocht.
Alles was goed bij mijn brokkenmeisje!
Nu maar hopen dat het zo blijft 
Alles was goed bij mijn brokkenmeisje!
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Hé, dat is goed nieuwsLoeka schreef: Vandaag zijn haar nierwaardes weer getest, ook is haar unine onderzocht.
Alles was goed bij mijn brokkenmeisje!![]()
![]()
-
Femke
- 5-sterren

hey fijn hoor!! Ik zal voor je duimen!Loeka schreef: Vandaag zijn haar nierwaardes weer getest, ook is haar unine onderzocht.
Alles was goed bij mijn brokkenmeisje!![]()
![]()
Dat is goed nieuws

Idd goed nieuws, maar ze blijft maar zweren bij haar brokken 8)
Zolang ze het maar goed blijft doenLoeka schreef: Idd goed nieuws, maar ze blijft maar zweren bij haar brokken 8)