Hoe vaak voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Hoe vaak per dag voeren jullie de hond(en)?

1 keer per dag
14
13%
2 keer per dag
77
72%
3 keer per dag
11
10%
anders, nl.....
5
5%

Totaal aantal stemmen: 107

Re:Hoe vaak voeren?

Anneke V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneke V »

Onze Pluto krijgt 2x per dag zijn maaltijd aangeboden, maar hij eet zelf maar 1x/dag ::)

Meestal laat hij zijn eten 's morgens staan & dan gaat het terug de frigo in tot 's avonds ....hij eet graag laat...rond 22u of23u begint hij te eten & dan zou hij kom & al opeten ::)

Onze puppy krijgt momenteel nog 4x per dag eten & hij eet elke keer dat je hem zijn kom geeft...1x 's morgens, 1x 's middags 1x rond 17u & 1x rond 20u

Ik geef nooit op dezelfde tijdstippen eten.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Hier 2 x per dag.Als ik werk dan sáochtends om 8.00 en sávonds meestal tussen 5 en 6 of ik ga fietsen dan wordt het later op de avond.Als ik vrij ben dan varieren de etens tijden.Gewoon wanneer het mij uitkomt,meestal gaan we fietsen,bos en dan wordt het later eten voor ze
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Hier krijgen ze sinds kort (paar maanden) 1 keer per dag op wisselende tijden van s'ochtens direct na de wandeling tot s'avonds laat, net hoe het uitkomt en wanneer ze weer actief moeten zijn. En soms een dagje niet.

Ook mijn jonge hond (nu een jaar oud) doe hier aan mee.
Het bevalt me tot nu toe beter dan 2 keer per dag.
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Ze krijgen wel een flinke portie en mogen af en toe eten totdat ze genoeg hebben (zo veel ze willen bedoel ik dan, bijvoorbeeld een hele lamsbout).

Mijn teeftje dat aanleg heeft wat zwaarder te worden en eigenlijk vanwege haar heupen heel mager moet zijn is afgevallen nadat ik van 2 keer na 1 keer per dag voeren ben overgestapt. Mijn jonge reu, waar de botten altijd zo'n beetje uitsteken ;) is voller geworden! Leuk toch?
Sennaruby
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sennaruby »

Ik voer nu nog drie keer per dag, maar als ik dadelijk alleen nog maar vers ga voeren, ga ik terug naar 2x per dag! Wel zo gemakkelijk met het verdelen!
Ze vinden 3x per dag heerlijk, ze hebben altijd honger en schrokken als gekken, maar met carnibest vind ik het gewoon makkelijker om het in tweeen te splitsen ;)

Groetjes,

Fieke
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

[quote="Jojo"]
Zal zelf maar beginnen ;D
Mijn bulletje krijgt 1 keer per dag zn carnibest, ik heb hier voor gekozen omdat hij niet zo´n goede eter is en te vaak zn maaltijdje liet staan. Nu ik hem 1 keer aanbied heeft hij ook echt honger en gaat het er zo in :P en hoef ik niets meer weg te gooien :D
[/quote]
Nou, even een update..... ::)
Sinds Joey gecastreerd is heeft hij ineens altijd honger dus dat geen trek in eten is no problemo meer ;)
Ik kan dus zonder problemen weer 2 keer op een dag voeren, hij pakt nu toch alles wat hij er voor krijgt ;D
`s ochtends is het of een beetje kvv van zn portie de avond ervoor, of een nekje eend of kip, gewoon even een bodumpje om de dag mee door te komen, hij mag nogal eens gal kotsen als hij niets krijgt ´s ochtends :-\
´s avonds nogsteeds gewoon zn echte maaltijd :P
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Nox kreeg eerst altijd twee keer per dag. Toen we Didot er bij kregen hebben we dat eerst zo gelaten en kreeg de pup 4 keer.
Maar kleine pups worden groot en hebben ook GROOOTE honger (ahum)
dus om te voorkomen dat Didot na elke maatijd nog scheurde van de honger zijn we vanaf ong. 6 maanden één keer per dag gaan voeren.
Ook met de barf maaltijden was dat makkelijker.

Nox verteert het voedsel aanmerkelijk beter als het in één keer wordt gegeten.
Didot eet inmiddels zo veel (meer dan een kilo per dag) dat ik misschien weer terug ga naar twee keer.

Het voordeel van een keer eten vindt ik dat ze lekker vol zitten en je kan wat makkelijker schuiven met etenstijden.

Plaats reactie