chippen???

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:chippen???

annelies2
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door annelies2 »

;D dank je ine ik wilde alleen eigenlijk meer info over chippen hoe het in z'n werk gaat en of het samen gaat met het enten wat ik van plan was/ ben in maart want dan moet ze toch naar de da.
en toen kwamen we vanzelf op het gesprek van wel of niet enten in het voiorjaar.
groetjes annelies en toeska
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Lieve Annelies, enten en chippen staan volkomen los van elkaar, hoewel het allebei met een injectienaald gebeurt. Bij het chippen wordt er dus een micro-chip onder de huid van Toeska gespoten, en verder niks. Bij enten echter, worden er allerlei stoffen (serums) in de hond gespoten, waarvan MEN beweert dat deze de hond beschermen tegen ziektes. En daar twijfelen heel veel mensen op dit forum aan, òf die serums wel beschermen tegen ziektes. Wij denken van niet. Sterker nog, wij denken dat die serums de honden juist ziek kunnen maken, dat er honden zijn die die stoffen niet verdragen en er acuut ziek van worden, maar ook dat er honden zijn, die er na een paar jaar kanker van (kunnen) krijgen. En dààrom enten wij niet. Is het nu duidelijker?
Groetjes, Nelly.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Nelly schreef: Lieve Annelies, enten en chippen staan volkomen los van elkaar, hoewel het allebei met een injectienaald gebeurt. Bij het chippen wordt er dus een micro-chip onder de huid van Toeska gespoten, en verder niks. Bij enten echter, worden er allerlei stoffen (serums) in de hond gespoten, waarvan MEN beweert dat deze de hond beschermen tegen ziektes. En daar twijfelen heel veel mensen op dit forum aan, òf die serums wel beschermen tegen ziektes. Wij denken van niet. Sterker nog, wij denken dat die serums de honden juist ziek kunnen maken, dat er honden zijn die die stoffen niet verdragen en er acuut ziek van worden, maar ook dat er honden zijn, die er na een paar jaar kanker van (kunnen) krijgen. En dààrom enten wij niet. Is het nu duidelijker?
Groetjes, Nelly.
Nou, ik weet wel zeker dat de betreffende serums bescherming bieden. Ze zorgen ervoor dat het lichaam antistoffen maakt voor ziektes die dodelijk zouden kunnen zijn. Ik ent wel. Maar niet ieder jaar, want dat is onzin.

groetjes Helen
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Oké, heb 't een beetje kort door de bocht neergezet, gisteravond, of zeg maar liever vannacht. Laat ik het zo stellen, dergelijke entingen zijn goed voor een pup en/of jonge hond. Daarna misschien nog één keer als herhaling, en dan zou het eigenlijk goed moeten zijn.
Dus zou Toeska van Annelies de eerste járen (en niet één jaartje) geen entingen meer nodig hebben, behalve als ze in een pension of id zou moeten als Annelies op vakantie gaat of ziek wordt.
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Nelly schreef: Oké, heb 't een beetje kort door de bocht neergezet, gisteravond, of zeg maar liever vannacht. Laat ik het zo stellen, dergelijke entingen zijn goed voor een pup en/of jonge hond. Daarna misschien nog één keer als herhaling, en dan zou het eigenlijk goed moeten zijn.
Dus zou Toeska van Annelies de eerste járen (en niet één jaartje) geen entingen meer nodig hebben, behalve als ze in een pension of id zou moeten als Annelies op vakantie gaat of ziek wordt.
Ok Ok Nelly, nu begrijpen we elkaar weer ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Annelies, tegenwoordig hoef je met Nobivac sowieso niet meer ieder jaar te enten. Dus ik zou zeggen: wel chippen en niet enten.
annelies2
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door annelies2 »

;D okidoki mensen het is me nu geheel duidelijk ik ent toeska niet maar laat haar wel chippen van het voorjaar
groetjes en een lebber van toeska en annelies
Esther&co
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Esther&co »

annelies2 schreef: :( niet enten vind ik een beetje eng geer, toeska komt toch wel veel en vaak in aanraking met andere honden en ieder jaar lopen er wel (jonge) honden rond met kennelhoest.
en ik alles er aan wil doen omdat te voorkomen ent ik haar strikt ieder jaar, ze is nu pas twee en kan dus nog steeds ook kennelhoest krijgen toch???
Enten tegen kennelhoest...is de meest onzinnige enting in mijn ogen. Er bestaan zoveel soorten kennelhoest als griep. Daar valt niet tegen te enten
Jose

Bericht door Jose »

Wel beetje laat maar zie het nu pas

Over het chippen, zou ik wel doen maar even een paar dagen geen halsband om doen, dit in verband met het eventueel gaan wandelen van de chip. Laat die eerst de tijd nemen om goed op de plaats te gaan zitten en vast is gegroeid tussen het bind weefsel.

Bij Sam van ons, maar die heeft wel veel vel, is die dus gaan wandelen. Heb m er later weer uit moeten laten halen en overnieuw in haar nek moeten zetten. Bij haar was de chip op haar kopje vast gegroeid en dat is niet prettig.

Dus mijn advies luid dan ook eerste 14 dagen liefst geen hals band en zo wel niet trekken er aan. En naar 14 dagen even nog een keer laten kijken bij de da of de chip nog op de plaats zit.

Zou niet van alles tegelijk doen, ben geen voorstander van, dan weet je nooit na die tijd waar je hond ziek van kan zijn. Was het nou de kennelhoes, of de chip waar ze koorts van heeft. Of is het nou toch de radies. Niet tegelijk dus.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Bij honden met een stamboom worden ze gewoon door de chipper van de raad gechipt bij een leeftijd van om en nabij de 8 weken.Heb er nog nooit enig effect van gemerkt in de vorm van koorts.
De chipper doet de chip op de schouder inspuiten waar de halsband niet eens komt (trouwens mijn da deed dat ook bij onze kat op de schouder) Het wandelen van de chip is eerder te wijten aan het niet goed tussen de bindweefsels injecteren van de chip.
Sje
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Sje »

Beste allemaal!

Gedeeltelijk zijn hier al onze honden gechipt of de oudere onder ze getatoueert. Tot nu toe hebben onze honden nog nooit last gehad na het het chippen ook de katten niet, nog dat er een ontsteking is ontstaan. Van het chippen zelf merken ze niets, tenminste onze honden hebben nooit een kick gegeven. Wij hebben hier menig ras lopen en ook kruisingen.

Als ik jou was zou ik mij er niet zo druk om maken, zeker niet om het chippen het klinkt misschien een beetje hard, maar wat ik al zei de mijne hebben nog nooit iets ervan gehad.

Groetjes Carmen
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Mijn jongste werd met 7,5 week gechipt en geënt tegelijkertijd. De gaf bij het chippen geen kick, bij het enten gaf ze wel een piepje.
En voor de halsband hoef je niet bang te zijn, er zijn inmiddels afspraken over waar de chip wordt gezet, dat is makkelijker zoeken als een hond wordt gevonden als er een standaard plaats is.
gr.
Nicolette
Marieke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Ik laat mijn hond wel enten, ze gaat vaak mee naar het buitenland (vooral ivm scandinavie), niet tegen kennelhoest trouwens. Ze is ook gechipt en dat ding is gaan zwerven. Zit nu aan de onderkant van haar nek, dus bij haar borst ingecapseld, maar ze heeft er verder geen last van.
Laatst gewijzigd door Marieke op ma 26 jan 2004, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Marieke
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Ik laat mijn hond wel enten, ze gaat vaak mee naar het buitenland (rabiës verplicht), niet tegen kennelhoest trouwens. Ze is ook gechipt en dat ding is gaan zwerven. Zit nu aan de onderkant van haar nek, dus bij haar borst ingecapseld, maar ze heeft er verder geen last van.
Laatst gewijzigd door Marieke op ma 26 jan 2004, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Marieke schreef:
Ik laat mijn hond wel enten, ze gaat vaak mee naar het buitenland (rabiës verplicht), niet tegen kennelhoest trouwens. Ze is ook gechipt en dat ding is gaan zwerven. Zit nu aan de onderkant van haar nek, dus bij haar borst ingecapseld, maar ze heeft er verder geen last van.
Ja mijn honden gaan ook vaak mee naar het buitenland, maar als je je er eens in verdiept, dan zal je zien, dat er lang zoveel niet verplicht is als jij denkt. En per 1 juli a.s. is binnen de EG jaarlijks enten voor rabies ook niet meer nodig. De geldigheidsduur die de fabrikant aangeeft, wordt geaccepteerd. Als ik het goed heb, is dan verder binnen de EG geen enkele enting verplicht.
gr.
Nicolette

Plaats reactie