Dubbele hoveelheid voer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Dubbele hoveelheid voer

wieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door wieke »

Het hongerig is niet zo'n groot probleem, maar het broodmager worden met kkv.
En ja, ze mogen maar 100 gram per dag, krijgen nu 200 gram. Een lapje van 100 gram is maar slikken hoor.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Wieke even een vraag, wat voor teckels heb jij en wat zou hun gewicht moeten zijn want 100 gram voer voor een teckel dat zou dan uitgaande van een actieve teckel (waar ik van uitga omdat jij nog jonge honden hebt ) zo'n kleine 4 kilo moeten zijn, zijn je teckels nog in de groei dan geef je zoiezo te weinig.

En ik denk dat je nooit de beweging moet gaan anpassen aan het gewicht van je hond maar de voeding.

Misschien moet je anders ook eens een andere kvv proberen.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Een groot stuk ligt langer in de maag, dus houdt die langer gevuld, maar met de uiteindelijke voedselopname maakt het niets uit. Dat gebeurt in de darmen.
Maar je pup moet je sowieso veel meer voeren die is nog in de groei.
Verder zou ik je honden even laten nakijken op wormen.
Zelf heb ik honden die gebaseerd op 20 gr vlees per kg. lichaamsgewicht zo'n 200 gram per dag nodig hebben. Maar er is er één bij die ik het dubbele moet voeren, anders is het net een hond met anorexia.
gr.
Nicolette
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="oebaya"]
Een groot stuk ligt langer in de maag, dus houdt die langer gevuld, maar met de uiteindelijke voedselopname maakt het niets uit. Dat gebeurt in de darmen.
[/quote]

Dit is niet correct wat je daar schrijft.... Te fijn gesneden of gemalen vlees gaat te snel door de maag, waardoor de spijsverteringssappen niet lang genoeg hun werking erop kunnen uitvoeren. Deze spijsverteringssappen bevatten oa splitsingsstoffen. Deze splitsingsstoffen zorgen oa weer voor het neerslaan en oa het splitsen van de eiwitten.
wieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door wieke »

mijn oudste teckel weegt 5 kilo, en is twee jaar. De andere is ook vijf kilo, en is een jaar
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="wieke"]
mijn oudste teckel weegt 5 kilo, en is twee jaar. De andere is ook vijf kilo, en is een jaar
[/quote]
Is die 5 kilo wat ze wegen als ze er goed uitzien (dus niet als ze te mager zijn?)

Als ze 5 kilo wegen als ze er goed uitzien dan zou ik ook even laten kijken of ze geen wormbesmetting hebben, daarintegen als het hele actieve honden zijn dan kan het best zo zijn dat ze het dubbele nodig hebben. Het kan ook zijn dat ze van een ander merk kvv minder nodig hebben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zit trouwens even te kijken he, ze wegen 5 kilo en mogen volgens Energique 100 gram per 5 kilo. Toch? Maar dan ga je dus uit van 2% van het lichaamsgewicht van de hond. En een kleine, actieve hond verbruikt veel meer energie als een grote/minder actieve hond. Dus als je 200 gram geeft, dan geef je 4% van het lichaamsgewicht. En zelfs dat is niet eens zoveel want volwassen honden eten aan barf ongeveer tussen de 2% en 7% van hun lichaamsgewicht. De 2% is dan voor grote honden en de 7% voor de hele kleine/actieve honden. Dus in feite is 100 gram voor jouw honden gewoon te weinig, is 200 gram misschien zelfs nog te weinig! Als je ze 5% van hun lichaamsgewicht zou voeren zit je al aan de 250 gram.....
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

[quote="Lizzy"]
Ik zit trouwens even te kijken he, ze wegen 5 kilo en mogen volgens Energique 100 gram per 5 kilo. Toch? Maar dan ga je dus uit van 2% van het lichaamsgewicht van de hond. En een kleine, actieve hond verbruikt veel meer energie als een grote/minder actieve hond. Dus als je 200 gram geeft, dan geef je 4% van het lichaamsgewicht. En zelfs dat is niet eens zoveel want volwassen honden eten aan barf ongeveer tussen de 2% en 7% van hun lichaamsgewicht. De 2% is dan voor grote honden en de 7% voor de hele kleine/actieve honden. Dus in feite is 100 gram voor jouw honden gewoon te weinig, is 200 gram misschien zelfs nog te weinig! Als je ze 5% van hun lichaamsgewicht zou voeren zit je al aan de 250 gram.....
[/quote]
:o 250 gram voor een hondje van 5 kilo?! Die van mij krijgt ook 250 gram (carnibest dan) maar die weegt net iets meer dan 10 kilo ???
Dan zou ik hem dus volgens jouw berekening 500 gram moeten voeren :o
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Jojo"]
:o 250 gram voor een hondje van 5 kilo?! Die van mij krijgt ook 250 gram (carnibest dan) maar die weegt net iets meer dan 10 kilo ???
[/quote]

Lizzy rekent voor wat je zou MOGEN voeren. Het hoeft niet hoor ;D
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Jojo"]
[/quote]
Hier zouden ze dan tonnetje rond worden ;D. Je moet voeren op het oog, dus kijken naar de hond, zijn ze te mager geef je meer en zijn ze te dik minder....logisch he ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Jojo"]
[/quote]

Nee, want misschien heeft jouw hond maar 2% of 3% van zijn lichaamsgewicht nodig... Ik reken Wieke alleen even voor dat 100 gram voor haar kleine en zeer actieve teckels misschien gewoon te weinig is ;)

Plaats reactie