Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep
http://www.diertotaalutopia.nl/honden/coprofagie.htm
veel informatie over dit onderwerp
veel informatie over dit onderwerp
sinds mex duck eet laat hij alle drollen links liggen 
zou het dan toch uitmaken wat ze te eten krijgen?
of zou hij toen toch wat tekort zijn gekomen.
zou het dan toch uitmaken wat ze te eten krijgen?
of zou hij toen toch wat tekort zijn gekomen.
onze Neo,een labrador, deed het (of probeerde althans)toen hij vroeger hoofdzakelijk met Duck uitmuntend werd gevoed. Want ,wat ik wel vond is dat deze poep eigenlijk ook nog een beetje Duckachtig of pensig rook. Nu krijgt hij ofwel 2 plakjes duck aangevuld met vers ofwel helemaal vers. En nu blijkt dat hij daar stukken minder intersesse in heeft. Maaaar hij durft nog wel eens. Hij weet dat het niet mag maar doet het dan wel heel snel! Gewoon inslikken en weg is de poep. Dada! 
Laatst gewijzigd door Solange op vr 28 okt 2005, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn dalmatier eet nooit hondenpoep wel paardenpoep.
-
Joke H
- 1-ster

- Contacteer:
Tyson,Bernerpup van 4.5 mnd eet als hij de kans krijgt direct zijn poep op als hij het thuis in de tuin doet onderweg kijkt hij er niet naar om
Ik ruim het altijd op met een zakje', thuis en onderweg dus daar kan het niet aan liggen.
In de tuin eet hij ook alle keuteltjes op van Josje het konijn dat losloopt en als de cavia's worden schoongemaakt is hij er ook als de kippen bij om te
kijken of eriets te eten valt het zij caviavoer of keutels.
Ook paardenvijgen laat hij niet liggen.
Ik ruim het altijd op met een zakje', thuis en onderweg dus daar kan het niet aan liggen.
In de tuin eet hij ook alle keuteltjes op van Josje het konijn dat losloopt en als de cavia's worden schoongemaakt is hij er ook als de kippen bij om te
kijken of eriets te eten valt het zij caviavoer of keutels.
Ook paardenvijgen laat hij niet liggen.
Hier zit ik met 3 kruisingen die toen ze op brok zaten wel hondenpoep aten tijdens de wandelingen.
Ik heb echter nooit de test gedaan of dat nu van een versvleeshond kwam of een brokkenhond

Ik heb echter nooit de test gedaan of dat nu van een versvleeshond kwam of een brokkenhond
Siemen (weimaraner) at wel eens poep toen hij klein was. Hij kreeg toen energique en daarvoor rodi, en we hebben het een tijdje afgewisseld met Farmfood en Prins.
Maar goed: nu doet hij het niet meer en ik heb meer het idee dat dat komt door de leeftijd (2 jaar) dan door de Carnibest (dat krijgt hij nu). Ik vond het wel geloofwaardig klinken dat ze poep eten doen nog beter te leren om de smaak van een bepaalde geur te leren herkennen. Hij was toen sowieso een hoop aan het ontdekken en at nog veel meer (ook dennenappels, eikels, takjes, water uit iedere plas in het bos etc.). Hij eet ook geen paardenpoep meer dat dat hebben we hem echt afgeleerd; als hij het voor het zeggen had...
Maar goed: nu doet hij het niet meer en ik heb meer het idee dat dat komt door de leeftijd (2 jaar) dan door de Carnibest (dat krijgt hij nu). Ik vond het wel geloofwaardig klinken dat ze poep eten doen nog beter te leren om de smaak van een bepaalde geur te leren herkennen. Hij was toen sowieso een hoop aan het ontdekken en at nog veel meer (ook dennenappels, eikels, takjes, water uit iedere plas in het bos etc.). Hij eet ook geen paardenpoep meer dat dat hebben we hem echt afgeleerd; als hij het voor het zeggen had...
ja hij at wel eens hondenpoep toen hij nog op brok zat.
Sinds de BARF niet meer
Sinds de BARF niet meer
Mijn twee tevueren eten ook nooit poep!
Lieke
Lieke
Hoi Lizzy,
JA ze eten poep....1 "echte" lab, 1 mix lab/mechelse herder.
Ik moet heel eerlijk zeggen sinds ze Carnibest krijgen is het wel een stuk minder, maar helemaal weg is het niet!
JA ze eten poep....1 "echte" lab, 1 mix lab/mechelse herder.
Ik moet heel eerlijk zeggen sinds ze Carnibest krijgen is het wel een stuk minder, maar helemaal weg is het niet!
Onze vier boxers eten geen hondenpoep.
Als ze de kans krijgen wel eens een hap paardenmest.
M'n zus heeft drie labradors en daarvan eten er twee altijd hondenpoep. Ook de labrador van m'n zwager eet wel hondenpoep op. Volgens m'n zwager van de honden die Bonzo of Frolic eten.
Als ze de kans krijgen wel eens een hap paardenmest.
M'n zus heeft drie labradors en daarvan eten er twee altijd hondenpoep. Ook de labrador van m'n zwager eet wel hondenpoep op. Volgens m'n zwager van de honden die Bonzo of Frolic eten.
Poll, het eten van uitwerpselen van grote hoefdieren is normaal gedrag voor een aaseter en noemt men coprofagie. Het eten van uitwerpselen van mensen, andere honden en eigen uitwerpselen is een teken van slecht aangepast gedrag door verveling, graag in de belangstelling staan (net zoals stelen van papier of stelen van schoenen) of een tekort aan vezels in de voeding
Ook eten teven de uitwerpselen van hun pups op zolang die nog niet kunnen lopen. Als de fokker van je hond de ruimte van de teef en pups beperkt zodra deze wel kunnen lopen zitten zij vaak in hun eigen urine en poep, waardoor moederhond en pups hun uitwerpselen eten.
Ook eten teven de uitwerpselen van hun pups op zolang die nog niet kunnen lopen. Als de fokker van je hond de ruimte van de teef en pups beperkt zodra deze wel kunnen lopen zitten zij vaak in hun eigen urine en poep, waardoor moederhond en pups hun uitwerpselen eten.
Wat moet je geven om het tekort aan vezels aan te vullen zodat de hond geen poep meer eetroel schreef: Het eten van uitwerpselen van mensen, andere honden en eigen uitwerpselen is een teken van slecht aangepast gedrag door verveling, graag in de belangstelling staan (net zoals stelen van papier of stelen van schoenen) of een tekort aan vezels in de voeding
Moet er even bij vertellen dat Tinus dit niet meer deed de laatste maanden en er eergisteren ineens weer mee is begonnen,was een drol met stukjes bot erin
...ook zijn zus zag ik voor het eerst meedoen...heeft zij echt nog nooit gedaan .
Ze staan volledig op barf met alles erop en eraan en ik word er nu dus helemaal schij*tziek van dat vieze vunzige gedoe...bah!
Ze staan volledig op barf met alles erop en eraan en ik word er nu dus helemaal schij*tziek van dat vieze vunzige gedoe...bah!
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 14 dec 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tieneke, het geven van een kleine portie tarwe, zemelen en/of mais (deze vind je ook terug in Duck) bovenop barf voer zou sucsesvol kunnen zijn. Ook meld Martin Gaus in één van zijn boeken (ik denk puppymanieren) dat het regelmatig geven van een eierkoek het uitwerpselen eten stopt. (niet gezond die koeken)
Toch kan ik niet de garantie geven dat je probleem zo opgelost wordt. Ik heb immers zelf nog veel te leren over honden en hun voeding.
Toch kan ik niet de garantie geven dat je probleem zo opgelost wordt. Ik heb immers zelf nog veel te leren over honden en hun voeding.