openstaan voor Barf !

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:openstaan voor Barf !

Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Pffff....het zoveelste lulkoek verhaaltje....
Die heeft er duidelijk geen kaas van gegeten... ::)
malinois
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door malinois »

nu jullie weer verder zijn gegaan op deze topic :
inmiddels heb ik al een hele sliert nieuwe nieuwsgierigen gemaakt: ik vertel "gewoon" ;) over versvlees en Barf....en krijg dan reacties als :
vertel eens wat meer, en is dat niet moeilijk...en waar koop je dat dan. het is net een klein olie-vlekje.
inmiddels is mijn vriendin overgegaan op versvlees voor haar honden en zit nu te studeren op Barf.
in haar honden-wandel-clubje zijn ook al wat enthousiastelingen en er barft al iemand sinds jaren !
zij durfde dat nooit zo uit te spreken : bang voor de reacties, maar door ons aangemoedigd komt ze er nu voor uit...hahahaha :P
komende week ga ik weer stambomen rondbrengen en zal dan zeker weer mijn best doen om de mensen eraan te herrineren hoe goed vlees en botjes zijn.
daar zijn mijn pups tenslotte op grootgebracht voordat ze het nest verlieten !

groetjes van Monique.
hiram
3-sterren
3-sterren

Bericht door hiram »

spread the word ;D
202spots

Bericht door 202spots »

[quote="hiram"]
De opvatting dat door verhitting de voedingswaarde verloren gaat is
geheel onjuist. Sterker nog, middels verhitting worden celwanden van de
grondstoffen in de brok afgebroken en komt de celinhoud veel
gemakkelijker vrij tijdens het spijsverteringsproces. Dit komt de verteerbaarheid alleen maar ten goede. Onder andere om deze zelfde reden koken / bakken wij ons eigen voedsel ook, en daar gaat de voedingswaarde
ook niet van verloren. Verhitting (in de juiste mate) is derhalve alleen maar positief en draagt sterk bij aan een hogere kwaliteit van het
voedingsproduct in kwestie.[/quote]

Volgende keer vragen ;)
Wanneer er weinig of geen voedingswaardes verloren gaan tijdens de verhitting....waarom er dan in hemelsnaam allerlei vitaminen, mineralen en weet ik veel wat, van welke andere toevoegingen aan dit product word toegevoegd, terwijl er beweerd word dat er tijdens de bereiding niks verloren is gegaan....
Betekend dat er dan dubbele voedingswaardes word gevoerd ??? :-\
ducktails
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door ducktails »

[quote="202Spots"]
Volgende keer vragen ;)
Wanneer er weinig of geen voedingswaardes verloren gaan tijdens de verhitting....waarom er dan in hemelsnaam allerlei vitaminen, mineralen en weet ik veel wat, van welke andere toevoegingen aan dit product word toegevoegd, terwijl er beweerd word dat er tijdens de bereiding niks verloren is gegaan....
Betekend dat er dan dubbele voedingswaardes word gevoerd ??? :-\
[/quote]

Heb je een goed punt , Dory.
Ik vraag me altijd af hoe deze, toch wel geleerde mensen, zulke onzinverhalen geloven.
hiram
3-sterren
3-sterren

Bericht door hiram »

[quote="ducktails"]
Heb je een goed punt , Dory.
Ik vraag me altijd af hoe deze, toch wel geleerde mensen, zulke onzinverhalen geloven.
[/quote]

haha ik ben van plan nog meer "deskundigen" ::) op het gebied van dieren/hondevoeding lastig te vallen met dit soort opmerkingen.
kijken waar ze dan mee aan komen zetten :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat De heer R.A. Plekkringa heel hard een lidmaatschapje Barfplaats nodig heeft, want tjonge jonge, wat praat de man een ongelofelijke hoeveelheid onzin :o! Nodig hem gerust eens uit Hiram ;D!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ach ja, en als je dan toch bezig bent, vraag hem dan ook eens waarom het voeren van honden zoveel ingewikkelderis dan het voeren van mensen. Dat doen we uiteindelijk allemaal al jaren, en sommigen van ons hebben zelfs met redelijk succes mensenpuppies grootgebracht ;D en wel zonder superdeluxe megauitgebalanceerde alhetnodigebevattende brokken voor mensen. Gewoon, met fatsoenlijk menseneten.

Enne, alstie dan aankomt met 'ja, maar veel mensen eten zelf ook niet verantwoord' dan kun je terugzeggen dat mensen het misschien niet doen, maar bijna allemaal wel weten hoe het zou moeten. En het is geen 'rocket science'. En verder, het grootste probleem bij mensenvoeding is niet het zelf samenstellen maar juist het gebruik van kant-en-klaar; dat is waar de voedingsdeskundigen massaal tegen ageren. Laat hem maar eens uitleggen waarom dat voor honden anders is.
hiram
3-sterren
3-sterren

Bericht door hiram »

ik wilde dat ik t gezicht van die man kon gaan zien ;D ;D
wordt vervolgd ;)
Laatst gewijzigd door hiram op wo 26 okt 2005, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Jottem,ik verheug me nu al op vrijdag,moet ik met m'n hond naar de da.Voor bloedonderzoek,weet nu al dat hij vraagt wat ze eet.
:P :P :P :D :D :D

Tineke
hiram
3-sterren
3-sterren

Bericht door hiram »

heerlijk!
laat ons weten wat ie vroeg en hoe die reageerde ;)
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Doe ik moet trouwens morgen al om 10.30 pfffffffffffffffff
ben toch wel nerveus. Zit aan een stuk door te repeteren,als hij dat zegt zeg ik dat enz.
Nog adviezen??????

Tineke
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

[quote="Wanda"]
Jottem,ik verheug me nu al op vrijdag,moet ik met m'n hond naar de da.Voor bloedonderzoek,weet nu al dat hij vraagt wat ze eet.
:P :P :P :D :D :D

Tineke
[/quote]
ander zeg je toch gewoon, hondenvoer ;D ;D ;D
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

[quote="Wanda"]
Doe ik moet trouwens morgen al om 10.30 pfffffffffffffffff
ben toch wel nerveus. Zit aan een stuk door te repeteren,als hij dat zegt zeg ik dat enz.
Nog adviezen??????

Tineke
[/quote]Ha, ha ,ha. Je zult zien dat die net andere dingen zegt dan waar jij je op hebt voorbereid. Probeer in ieder geval niet te vel te reageren en toon begrip voor zijn ideeën. Dan heb je de meeste kans op een open gesprek.
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Okido,ik zit mezelf denk ik druk te maken om niets,tenslotte maak ik zelf wel uit wat mijn honden eten. Maar toch,als m'n man nou maar z'n harses houdt
want die griezelt ook van krakende botten. :D :D :D

Tineke

Plaats reactie