aan alle versleesvoeders

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:aan alle versleesvoeders

crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

heb Umi en Delwyn ook vanaf dag 1 overgezet op kvv (gelijk al de eerste maaltijd in de auto onderweg ;D)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Lupa"]
vind erg stellig!
dat betekend dat het voor ons mensen ook geen nut meer heeft om gezond te gaan eten.
mientje heeft 9 jaar brok gehad en ze krijgt nu 5 jaar vers,tika was3 en lupa was 6 maanden.
ik kan ze dus net zo goed terug zetten op brok? ;D
[/quote]
Ho ho, dat zeg ik toch nergens?! Ik zeg dat als je een pup afspeend op brokken hij een darmflora achterstand heeft die nooit meer echt in te halen is (wil ook niet zeggen dat zijn darmen puinpoeier zijn, ik heb het gewoon simpelweg over een achterstand). Maar dat zegt toch niks over het feit dat gezond eten wel of geen zin heeft? Tuurlijk heeft gezond eten zin.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 04 nov 2005, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik heb Donna met 9 weken opgehaaldd bij de fokker daar kreeg ze euk brokken ik heb netjes de puppybrokken meegegeven en aan de achterbuurvrouw gegeven die voerde haar golden pup euk puppybrokken, Donna is vanaf de eerste maaltijd hier zo overgezet op KVV (Carnibest)
Ze heeft 6 weken last gehad van onderhuidse puisten op haar buik en toen was het over.
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

Wordt een beetje lastig. Sam was zeker 3 maanden (volgens de da in nederland) toen ik haar uit Turkije meenam. Ze lag daar op straat en ik kan me niet voorstellen dat ze al die tijd brokken heeft gehad van de mensen. Af en toe eens een stukkie vlees ofzo en wat bot. Pas daarna is ze overgegaan op brokken en pas weer later op versvlees omdat ik me er meer en meer in ben gaan verdiepen. Misschien heeft ze een achterstand, zou kunnen, maar sowieso een enorme voorsprong op honden die nu nog aan de brokken zitten toch?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

De nollebakmonsters kregen vanaf de moedermelk het goddelijke versvlees,speciaal voor ons heeft Ria er geen brokje ingeduwd ;)
Ze zijn overigens wel even lekker aan de slinger gegaan de eerste dagen en ook periodes hierna :-X
Weet nog goed dat ik Paul Barte een paar keer in lichte paniek heb gebeld om advies.
Hoe gaat het trouwens met onze Paulus?
SabenJin
3-sterren
3-sterren

Bericht door SabenJin »

Ik weet niet wat mijn toekomstige fokker voor voer geeft omdat ik nog geen definitieve fokker heb uitgezocht. Misschien dat het te regelen is dat ik eventueel het vlees betaal dat ze het de pup voeren, maar kan me voorstellen dat het met meerdere pups in de buurt moeilijk word om 1 pup daarvan ander voer te geven...... maar dat kan natuurlijk ook meevallen. Kan het tegen die tijd altijd eens voorstellen.

Ik heb gehoord dat het beter is of een hele dag brokken of een hele dag vlees te geven en niet op 1 dag. Klopt dat? ivm de spijsvertering?

Als ik brokken meekrijg kan ik misschien eerst af en toe een dag vers ertussen doen en als de pup er goed op reageerd al sneller volledig overstappen.
rottiefreak
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door rottiefreak »

Je kunt ook gewoon op zoek gaan naar een fokker die al vers geeft :P
Ik heb mijn pups i het nest ook gelijk op de kvv gezet eerst fijngemalen door de pap en verlieverlee de pap weg gelaten vanaf een week of 5 heb ik zo af en toe een paar eendagskuikens in het nest gegooit nou en er waren een paar fanatiekjes bij hoor hihi
Mn eigen pup lust de kuikens alleen niet en is een grote meut met die dingen . gaf ze vanmiddag allemaal ff een paar stukkies kippekarkas bij de meeste van de honden is het hap slik weg en zij gaat er uigebreid een tijd mee aan de slag of ze het voor het eerst krijgt :-\ het beest heeft in haar inmiddels halfjarige leeftijd nog geen brokken te eten gehad .
Ik zou eerlijk gezegt denk ik ook gewoon je pup lekker gelijk overzetten op KVV . Ik heb hier een oude seniel van 10,5 die op het moment dat ik mn eerste CB had gehaald aan de diaree was . Dus ik dacht hij heeft het nu toch al dus geef t m maar gewoon gelijk ::)daarna gelijk weer mooie harde ontlasting geen dun meer gezien dus ze hoeven echt niet altijd aan de shit te gaan van overstappen ....
Salty
3-sterren
3-sterren

Bericht door Salty »

Mijn oudste bulletje vanaf een maand of 9 overgegaan op versvlees en mijn andere bulletje vanaf dat hij 8 weken oud was.
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

onze pup is meteen over gegaan op kvv, meteen de eerste dag ;Dwel was het zo dat de fokster de pups af en toe wat vers gaf, wat gehakt, kip enz enz. Maar het grootste gedeelte brokken.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Mijn hond kreeg al bij de fokker barf. Hij krijgt nu grotendeels KVV.
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Andor kreeg bij de fokker al rodi, maar ook 1 brokkenmaal per dag. zij wilde zeker gaan dat de puppers geen problemen kregen bij de nieuwe eigenaren. Kan ik inkomen. Maar in ieder geval heeft Andor vanaf dag1 hier kvv en barf gekregen en heeft dat nooit problemen opgeleverd. Hij (vr)eet alles en is kerngezond.
En hoewel hij niet echt groot is, is -ie wel superdroog en hard gespierd, zou dat er iets mee te maken hebben denken juliie? ;D ;) Hetzelfde geldt trouwens voor m'n rooie katertje Simply Red, die ook eendagskuikens en versvlees eet; dat is net een mini-panter als je hem ziet lopen.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hier ook twee jongens die vanaf het moment dat ze afgespeend waren vers aten. Nou en of je verschil ziet...
Misschien ook omdat het een klein ras is, maar ze zijn veel eerder "af". Ook als ze nog ieniemienie zijn zie je al duidelijk wat het worden gaat. En Joris had met 5 maand al een hele duidelijke bespiering.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 15 nov 2005, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Red_Hunter
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Red_Hunter »

Mijn hond ook vanaf de dag dat wij hem kregen op KVV gezet, geen probleem.
Als er een nieuwe pup komt, gebeurt dat weer.

Groetjes Trudie
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="SabenJin"]
Hebben jullie de pup direct op vers vlees gezet of toch eerst brokken? omdat je toch ook vaak wat brokken van de fokker meekrijgt.
[/quote]

Mijn pups zjin opgegroeid op brokken maar mijn volgende pup gaat direct barfen. Aangezien ik nooit meer een pup uit een brokkennest zou willen, hoef ik de zak brokke van de fokker ook niet weg te gooien :P
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Rovanna"]
Mijn pups zjin opgegroeid op brokken maar mijn volgende pup gaat direct barfen. Aangezien ik nooit meer een pup uit een brokkennest zou willen, hoef ik de zak brokke van de fokker ook niet weg te gooien :P
[/quote]

Volgens mij voert Karin toch ook nog brokken naast de kvv ???

Plaats reactie