'k zal de volgende keer ook eens opd e markt gaan kijken
Honing vraag
Moderator: Lizzy
Re:Honing vraag
Dat is idd spotgoedkoop!
Wat verstaan jullie onder rauwe honing. Is er ook gekookte of gebraden honing .
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

jack schreef: Wat verstaan jullie onder rauwe honing. Is er ook gekookte of gebraden honing .
-
herder_lover
- 5-sterren

- Contacteer:
en voor wat gebruiken jullie honing voor de honden??
Honing van mijn eigen bijen
Ik haal het bij een imker. Heeeeerlijk!
ik haal het bij de natuurwinkel want de imker hier verwarmd ook de honing , zeeuwen he zunig tot de laatste druppel 
Laatst gewijzigd door sylvia op za 05 nov 2005, 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
oh yummyjack schreef: Honing van mijn eigen bijen
-
CavaliersLokeren
- 1-ster

- Contacteer:
Wat zijn de voordelen van honing geven aan je hond ?
Welke verhouding / hoeveelheid / aantal maal geven jullie dit.
Voor mij is dit nieuw.
Voor mij is dit nieuw.
reactie op Kruimel
Wanneer je de honing die in de raat zit gaat verhitten, dan kun je deze niet meer slingeren. De raat waar de honing in zit is gemaakt van was . Wanneer je dit gaat verhitten dan smelt de was. Het wordt dan een mengsel van honing en was en dat is niet te gebruiken.
De honing wordt dus altijd koud geslingerd. Wanneer je deze honing een tijd laat staan, dan gaat deze kristallizeren. Om dat te voorkomen wordt honig verhit.
Wanneer je de honing die in de raat zit gaat verhitten, dan kun je deze niet meer slingeren. De raat waar de honing in zit is gemaakt van was . Wanneer je dit gaat verhitten dan smelt de was. Het wordt dan een mengsel van honing en was en dat is niet te gebruiken.
De honing wordt dus altijd koud geslingerd. Wanneer je deze honing een tijd laat staan, dan gaat deze kristallizeren. Om dat te voorkomen wordt honig verhit.
-
202spots
Geeft energy, is gezond.dirk.simoen schreef: Wat zijn de voordelen van honing geven aan je hond ?![]()
Voor mij is dit nieuw.
Word ook wel in 't water gedaan wanneer je 'n vasten dag hebt, of anders 1-2 x per week 'n lepel door de fruitmix of groentenmix doen.
Helpt ook wanneer de hond hoest of 'n zere keel heeft.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

De raten kunnen tot onder het smeltpunt van was (rond de 55ºC) verhit worden om er meer honing uit te krijgen. Deze verhitting vernietigt al een deel van de enzymen in de honing. Daarnaast wordt fabriekshoning nogmaals verhit vaak tot boven de 60º om krisallisatie te voorkomen. Daarmee vernietig je de laatste enzymen.jack schreef: reactie op Kruimel
probeer het eens.
bijen honing van de aldi:
"Een mengeling van honing uit E.G landen en niet E.G landen - deze honing is een zuivere, niet behandelde grondstof en derhalve ongekookt niet geschikt voor kinderen jonger dan 12 maanden"
ik weet nie precies wat ie kost maar hij is van de aldi dus kan het nooit duur zijn
inhoud 500 gram
"Een mengeling van honing uit E.G landen en niet E.G landen - deze honing is een zuivere, niet behandelde grondstof en derhalve ongekookt niet geschikt voor kinderen jonger dan 12 maanden"
ik weet nie precies wat ie kost maar hij is van de aldi dus kan het nooit duur zijn
inhoud 500 gram
hij kost dus 1.49 euro, das nie duur he?