pups en vers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:pups en vers

~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

De fokker van mijn pup had graag dat ik dezelfde brokken zou blijven voeren.Hij vond het vers merk wat ik noemde wel goed.Maar toch als ik hem spreek vraagt hij of ze nu echt geen brokken meer krijgt ??? Ik weet waarom :D hij denkt dat brokken beter zijn voor de tanden.
Ik heb hem wel gezegt dat ze voldoende te kauwen krijgt en dat ik ook haar tandjes poets ;) Ik kan ook zeggen dat met vers pup veel gelijkmatiger groeit e.t.c. maar daar wil ik het met hem niet te veel over hebben want ik wil niet dat ik overkom dat wat hij geeft slecht is en dat alleen vers goed is.Wel heb ik laatst wat brokken gekocht van een redelijk merk voor in de bal zal de fokker wel blij mee zijn ;D ;D ;)
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

[quote="Paul_Barte"]
Klopt Liz..er is al eerder een aardige discussie over geweest op dit forum. Het advies van de fokker/ster is in veel gevallig 'heilig' totdat...ze bij de DA komen en met een zak 'speciale' brokken weggaan.

[/quote]

Ik druk ze op het hart, dat ze NOOIT naar de dierenarts of de dierenspeciaalzaak mogen luisteren (ja luisteren en dan SNEL weer vergeten) v.w.b. de voeding van een PYR .
ALTIJD naar MIJN advies luisteren ;D ; (het liefste zo veel mogelijk Vers geven)
Dit om eventuele problemen v.w.b. de groei proberen te voorkomen ;)
aiko
1-ster
1-ster

Bericht door aiko »

Je kunt het ook doen zoals onze fokker het heeft gedaan:
Geef vijf A4tjes mee over voeding. Wat zit er in brokken? Wat zijn de nadelen van brokken? wat wel te geven? Dat je bij vragen bij de fokker zelf terecht kunt en op forums zoals dit ;). Wij kregen gewoon vijftien kilo!!! vers voer mee. En vooral je eigen hond als voorbeeld te stellen.
Paul
Cherry
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cherry »

mijn pup staat al van haar drie weken op vers ;), de fokster heeft mij alles goed uitgelegd over het barfen en ik was meteen verkocht. Ik heb ook het geluk dat ik bij haar het één en ander kan afnemen dus ook een zorg minder. Zij geeft de puppykopers de raad om vers te geven en ze krijgen ook een flink vleespakket mee naar huis, maar ze kan de puppykopers niet echt verplichten om vers te blijven geven en dat vind zij wel erg. Ik probeer op mijn manier de mensen met een pupke te overhalen om ook eens vers te gaan geven en dat doe ik dan vooral op de hondenschool want daar word toch ook veel over het voeren gepraat, maar dan zie je ze denken ;D, op dit forum na en de fokster van mijn pup ken ik echt niemand die barft, er is nog werk aan de winkel :D

Gerry
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Cherry"]
mijn pup staat al van haar drie weken op vers ;), de fokster heeft mij alles goed uitgelegd over het barfen en ik was meteen verkocht. Ik heb ook het geluk dat ik bij haar het één en ander kan afnemen dus ook een zorg minder. Zij geeft de puppykopers de raad om vers te geven en ze krijgen ook een flink vleespakket mee naar huis, maar ze kan de puppykopers niet echt verplichten om vers te blijven geven en dat vind zij wel erg. Ik probeer op mijn manier de mensen met een pupke te overhalen om ook eens vers te gaan geven en dat doe ik dan vooral op de hondenschool want daar word toch ook veel over het voeren gepraat, maar dan zie je ze denken ;D, op dit forum na en de fokster van mijn pup ken ik echt niemand die barft, er is nog werk aan de winkel :D

Gerry

[/quote]

Wat heb jij veel geluk gehad met jou fokster Gerry. En dat meen ik echt. Ze heeft je al vroeg op weg geholpen met barfen.
Als ik het eerder geweten had, waren er geen brokken in het lijf ven mijn honden gekomen ;)
Hier ben ik nu gelukkig ''wijs'' geworden :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Truus.P"]
[quote="Cherry"]

Gerry

[/quote]

Wat heb jij veel geluk gehad met jou fokster Gerry. En dat meen ik echt. Ze heeft je al vroeg op weg geholpen met barfen.
Als ik het eerder geweten had, waren er geen brokken in het lijf ven mijn honden gekomen ;)
[/quote]

(Dank je Truus ;)!).

Maar goed, de fokster heeft dus ook ontzettend mazzel met een pupkoper als Gerry! Mijn complimenten dus ook aan jou Gerry!
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Ja heel goed :D
Cherry
4-sterren
4-sterren

Bericht door Cherry »

bloos bloos bloos :) bedankt voor de complimentjes
ik heb dan ook nog de mazzel dat ik niet op zoek moet voor opvang als wij een weekje gaan skieen want dan kan ze gewoon terug naar de fokster en heb ik ook geen kopzorgen over het voer e.d. want daar is genoeg vers in voorraad. Moet er wel bijvertellen dat wij ondertussen de beste maatjes geworden zijn

Gerry
Esther&co
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Esther&co »

[quote="sylvia"]
Ester die enquette is leuk maar nietszeggend ,tijd zegt alles.Bij mij gingen ze ook allemaal enthousiast over vlees weg,met pup en zak vol rodi..........maar ja als de tijd voorbij glijd ...............Het is voor de toekomst wel leuk de uitslag van je enquette tegen de werkelijkheid te leggen ;D
[/quote]Ja kunnen we ook doen. Dat ik dat over een jaar nog eens vraag...en zien wie er dan mee door is gegaan. Krijg je wel een beter beeld van idd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Cherry"]
bloos bloos bloos :) bedankt voor de complimentjes
ik heb dan ook nog de mazzel dat ik niet op zoek moet voor opvang als wij een weekje gaan skieen want dan kan ze gewoon terug naar de fokster en heb ik ook geen kopzorgen over het voer e.d. want daar is genoeg vers in voorraad. Moet er wel bijvertellen dat wij ondertussen de beste maatjes geworden zijn

Gerry

[/quote]Jeetje, jullie hebben dat goed geregeld zo! En fijn dat jullie zulke goede maatjes zijn geworden! Toppie hoor! Maar goed, blijkbaar zijn er dus wel mensen te overtuigen van gezonde voeding voor de hond (door de fokker)!!

Groetjes, Lizzy
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

conclusie: fokkers hebben dus wel degelijk enige invloed op hetgeen er later gevoerd blijft worden.
moniek
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door moniek »

[quote="Lizzy"]

[/quote]Jeetje, jullie hebben dat goed geregeld zo! En fijn dat jullie zulke goede maatjes zijn geworden! Toppie hoor! Maar goed, blijkbaar zijn er dus wel mensen te overtuigen van gezonde voeding voor de hond (door de fokker)!!

Groetjes, Lizzy
[quote][/quote]

Andersom kan het ook ;D Ik heb de fokker van mijn spanieltjes zover dat ze in ieder geval nu 2 a 3 keer per week vers voert (aan de andere keren wordt gewerkt ;))
Thunder
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thunder »

(Dank je Truus ;)!).

Maar goed, de fokster heeft dus ook ontzettend mazzel met een pupkoper als Gerry! Mijn complimenten dus ook aan jou Gerry!
Ik heb dus inderdaad veel geluk dat er een puppie bij Gerry terecht is gekomen!!! Ik ben dus de fokster van Jewel ;)
De meeste pupeigenaars geven wel vers vlees bij,maar de meeste geven toch nog hoofdzakelijk brokken. Maar Gerry is 'the best!'!!!!!!

Groetjes,Anja.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo Gerry! Dat staat!!

Maar wat jammer toch dat de meeste pupeigenaren (zoals Sylvia al zei) toch brokken gaan voeren.... Ik had dat niet verwacht. Vind het ook echt zonde... Doe je als fokker ZO je best, krijg je dit :-\
Birgit
3-sterren
3-sterren

Bericht door Birgit »

[quote="Erna"]
Onze pups groeien op met vers vlees zoals de meeste van jullie wel weten maar omdat veel eigenaren toch brokken willen geven worden ze ook gewend aan brokken.

Wij vinden dit echter geen ideale situatie. Het overzetten naar brokken gaat niet echt makkelijk, de pups hebben veel en slappe ontlasting en het duurt ff voordat het weer ok is.

Nu hebben wij het plan opgevat om bij ons volgende nest het brokken verhaal helemaal te laten vallen en onze pups alleen vers vlees te geven. Eigenaren worden dan aangeraden om door te gaan met vers of als ze over willen stappen dit zelf te gaan doen.

Onze pups vinden vers veel lekkerder en ik kan me zo voorstellen dat ze al dat gepoep zelf ook niet prettig vinden.

Mijn vraag is dan ook: hoe gaan andere "vers" fokkers hiermee om? Wat is jullie ervaring met nieuwe eigenaren en vers?

Het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen: onze pups krijgen vers en als je dat niet wilt dan koop je maar een pup ergens anders maar een beetje begrip van beide kanten is natuurlijk wel prettig.

[/quote]

Vandaag een voorbeeld die ik bij dit onderwerp vind passen...
De moeder van het vriendinnetje van Roos van ons, vertelde dat ze dit jaar een hond willen.
Heel leuk met haar erover gesproken Afbeelding
En natuurlijk ook over voeding.
Heb haar verteld over versvlees en Barf ( wat ik als groentje dan weet) En haar Barfplaats als tip gegeven.
Ze stond er ook positief tegenover. Heel leuk.
Maar ze eindigde ons gesprek wel met, nou, ik zal het er met de fokker over hebben, en vragen wat die de puppen geeft.
Zo zie je, wat de fokker geeft is volgens mij echt heel doorslaggevend.

Plaats reactie