Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Ik moest hier weer even kijken ;) :-*
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Ik kijk hier ook iedere dag even. Het feit dat ze zelf eet, drinkt en rondloopt zegt mij dat ze aan de beter hand is. Ik weet hoe moeilijk het is om je kind bij de DA achter te laten en hoop dan ook dat ze snel naar huis mag. In ieder geval krijgt ze nu alle zorg die ze nodig heeft, dat maakt het een beetje goed :-\.
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

Is er al wat meer nieuws?? de duimen maken hier overuren hoor ;)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik vind het echt fijn dat jullie nog steeds denken aan ons en duimen voor mn meissie! :-*
Het doet ons idd. goed om te horen dat ze de situatie zo goed accepteerd, ze is vrolijk en niet gestresst, kwijnt niet weg zonder ons.
Eigenlijk moet ik daar wel een beetje om lachen want dit is echt "des Noa's". Thuis vind ze mij ok, ik ben handig want ik geef eten, ik aai en kriebel achter haar oren en kin....Verder is ze opzichzelf. Maar zodra wij hier visite hebben dan hebben we een andere Noa in huis. Ze spint, draait om hun benen, gaat languit op de grond liggen en kletst erop los...
Als ik het zo hoor van de arts en assistente dan vertoont Noa daar precies dit gedrag..
Met wat geluk komen morgen de eerste uitslagen binnen maar zowiezo hang morgenochtend gewoon weer aan de telefoon om te informeren naar ons Noekkiemeisje.

Doordat het met Noa nu zo goed lijkt te gaan word ik alleen maar banger voor die uitslagen...Haar gedrag geeft ons moed maar wat als die uitslagen verkeerd zijn....
Voorlopig wil ik daar niet aandenken, positief blijven...
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

zurca schreef:
Voorlopig wil ik daar niet aandenken, positief blijven...
That's the spirit girl!!!!

Ik zal morgen nog een beetje extra aan je denken, spannende dag. Ik duim voor goede uitslagen, en dat Noa maar gauw weer thuis mag komen :-* :-* :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

De eerste uitslag wijst een bacteriele ontsteking uit...
Deze ontsteking zit tussen het longvlies en het borstvlies.
Hij heeft de naam van de bacterie genoemd maar ik geloof niet dat ik 'm goed heb opgeschreven; "orcadiabacterie" dat is wat ik verstond maar google geeft geen links aan op die naam. Misschien dat iemand hier iets zegt?
Verder zit er ook nog een andere bacterie bij maar daar kunnen ze nog geen naam aan geven en moet dus nog wat langer op kweek.
Het grote probleem is dat deze bacterien zakjes met pus vormen tussen de 2 vliezen. Het probleem van die zakjes is dat een ab er erg moeilijk door die zakjes kan komen om de bacterie te bestrijden. Er zal dus een lange tijd ab gegeven moeten worden in de hoop dat die toch door kan dringen.
Dan is de vraag; "hoe komt ze hier aan??" Dat kan gekomen zijn door een kleine verkoudheid die op de linge is geslagen en zo verder is doorgedrongen.. Stomme pech of de oorzaak licht bij een vermindere weerstand door aids/leukemie...De testen van deze ziektens laten helaas lang op zich wachten, hopelijk vrijdag of anders pas volgende week :-\
Verder gaan ze vandaag Noa weer een roesje geven zodat ze borstkast nogmaals kunnen spoelen. Dit in de hoop op nu alle troep eruit te kunnen krijgen want helaas was er vandaag weer een beetje troep uit de drains gekomen..
Na het spoelen maken ze waarschijnlijk een nieuwe foto om te kijken hoe de borstkast eruit ziet.
De intentie was dat ze vandaag naar huis kon maar omdat er nog troep uit de drains komen, kunnen die er nog niet uit en zolang ze de drains heeft kan ze niet naar huis..
Hopelijk dan toch morgen of vrijdag!!

Met Noa zelf gaat het prima, ze liep zojuist nog lekker rond te stappen en kletst met iedereen!
Ze eet e drinkt, ze eet niet heel veel maar Noa is een zeikerd met eten dus dat is normaal.
Haar humeur was opperbest zei de da dus daar ligt het niet aan.

Ik voel me een beetje...tja...beetje murm..Aan de ene kant "blij" met de bacterie want bacterie betend mogelijke genezing..Maar aan de andere kant loop je dan tegen het probleem van die zakjes die zich kunnen vormen..En het gevaar van een of andere enge ziekte is er ook nog steeds. Ik probeer me maar een beetje vast te houden aan het feit dat Noa tot nu toe altijd gezond is geweest, geen katje dat altijd al kwakkelde met haar gezondheid. Ook is ze uitgegroeid tot een normale kat, geen klein achtergebleven katje in de groei..

Ik probeer vanmiddag nog een keer te bellen hoe het vandaag gegaan is en dan meld ik dat natuurlijk hier gelijk!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik kom op google net de "nocardia bacterie" tegen..Die zou het weleens kunnen zijn..
Laatst gewijzigd door zurca op wo 23 nov 2005, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

De uitslag van een aids/leukemie test weet je binnen 5 minuten. Waarom moet dat bij Noa dan zo lang duren?
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Loeka schreef: De uitslag van een aids/leukemie test weet je binnen 5 minuten. Waarom moet dat bij Noa dan zo lang duren?
agosie, wat een gewacht zeg, tergend voor de zenuwe, ik kan me wel je dubbele gevoel van opluchting en spanning om wat nog gaat komen wel voorstellen. Ik hoop dat het gewoon bij een bacteriele infectie blijft, en dat de AB goed aanslaat.
Ook ik blijf natuurlijk gewoon doorduimen. Op naar de goede uitslag van de Aids/leukemie test. Hang in there dear :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Loeka schreef: De uitslag van een aids/leukemie test weet je binnen 5 minuten. Waarom moet dat bij Noa dan zo lang duren?
Is dat zo?? Ik heb geen idee waarom wij dan zo lang moeten wachten..Het enige dat ik weet is dat er vloeistof vanuit de borstkast is opgestuurd voor een kweek. Dus misschien da dat de reden is dat het lang duurt?
Bloed afnemen was toen geen optie omdat ze totaal uitgedroogt was en er geen bloed af te nemen was..
Hoe gaat normaal gesproken zo'n test in zijn werk dan? D.m.v bloedafname?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

En nog een vraagje; zijn er hier misschien mensen die wat weten over hoe verder met een kat met aids/leukemie?
Mijn eerste gedachten rondom dat zijn namelijk dat het dan afgelopen is, een strijd die gewoon niet te winnen is..
Maar nu las ik op een ander forum van iemand die 2 katten heeft gehad, eentje met aids en eentje met leukemie. Die hebben nog een heel tijdje een prettig leven gehad, gewoon samen met andere katten...
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

zurca schreef: En nog een vraagje; zijn er hier misschien mensen die wat weten over hoe verder met een kat met aids/leukemie?
Mijn eerste gedachten rondom dat zijn namelijk dat het dan afgelopen is, een strijd die gewoon niet te winnen is..
Maar nu las ik op een ander forum van iemand die 2 katten heeft gehad, eentje met aids en eentje met leukemie. Die hebben nog een heel tijdje een prettig leven gehad, gewoon samen met andere katten...
Laat deze vraag maar zitten...
Ben toch even op internet gaan kijken en daar word ik niet vrolijk van :-\
Noa word gewoon weer beter!
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

zurca schreef: Bloed afnemen was toen geen optie omdat ze totaal uitgedroogt was en er geen bloed af te nemen was..
Hoe gaat normaal gesproken zo'n test in zijn werk dan? D.m.v bloedafname?
Ja door een klein beetje bloed te tappen. Ze hebben bij de da's kant-en-klare setjes liggen, de snaptest.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Hier gaan de duimen nog steeds gestaag door hoor :-*
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Noa is weer helemaal wakker en wil geknuffeld worden, gelukkig is iedereen dol op haar en wordt ze dagelijks voorzien van een portie knuffels :-* :'( :-*
Hoe het spoelen verder gegaan is wist de assistente helaas niet, de arts was nog druk bezig (met een andere patient) en had nog geen update in de pc gezet.
Morgenochtend kan ik hem zelf spreken, dan ga ik gelijk vragen hoe dat nou zit met die testen!
Dat het met Noa goed gaat is iig heel erg fijn om te horen..

Plaats reactie