Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Pfffff

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wim is morgenmiddag vrij dus dan kan ik eindelijk mn Noekkie knuffelen.....
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

zurca schreef: Wim is morgenmiddag vrij dus dan kan ik eindelijk mn Noekkie knuffelen.....
Wat heerlijk meis!! 8) :-* :-*
Ook een knuffel van mij geven hoor :-*
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

zurca schreef: Wim is morgenmiddag vrij dus dan kan ik eindelijk mn Noekkie knuffelen.....
O wat heerlijk, geef ook een zacht knuffeltje van mij :-*. Ik hoop dat je gauw meer weet!
Maris

Bericht door Maris »

ook een knuffel van mij, ik hoop dat het snel weer beter gaat. Ik hoop dat van het weekend even mee naar huis mag, misschien knapt ze er een beetje van op

Strerkte :-* :-* :-*
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Gelukkig :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

He, fijn voor je! Wil je Noekkie ook een knuf van mij geven?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Geen Kattenaids!!
Geen leukemie!!
Zeer, zeer waarschijnlijk geen FIP!!
:D :'( :D
Fip is iets wat pas 100% zekerheid over bestaat is als de kat overleden is..Maar ze hebben getitterd voor Fip en die bepaling was zeer laag...Als de titterbepaling hoog was geweest dan had dat een aanwijzing geweest voor Fip, maar hij was godzijdank zeer laag....

Het probleem nu is dus dat er verschillende bacterien in de borstkast zitten, deze vormen nog steeds pus en dat komt dus nog steeds uit de drains...Deze bacterien kunnen blaasjes vormen waardoor de ab moeilijk bij de bacterie zelf kan komen, het word dus een langdurige abkuur voor Noa...
Verder gaan ze vandaag overwegen om de drains er toch uit tehalen zodat ze vanmiddag naar huis mag..
Jubelstemming zou je denken maar ik heb de arts op z'n hart gedrukt dat als ze iets twijfel hebben ze het niet moeten doen. Hij begon ook een beetje over het kostenplaatje maar ik heb 'm gezegt dat wij veel liever hebben dat noa nu nog blijft met drains dan dat ze naar huis mag, de borstkast zich langzaam weer vult en ze straks weer een operatie nodig heeft...Is qua kosten ook niet gunstig ;) Hij vond het een prettige gedachten dat we zo denken en nam dit mee in de bespreking..Ik wil gewoon dat Noa beter word en als dat inhoudt dat ze daar nog een weekend, van mij part een week, moet blijven dan is dat ok....
Ik word vandaag teruggebeld wat het gaat worden..Mag ze niet naar huis dan sta ik toch op de stoep om effe te knuffelen met mn dappere meissie..
Wat ben ik blij dat ik op gevoel gehandeld heb en niet mn oren heb laten hangen naar het advies van mn eigen da...Die adviseerde inslapen :-\
Laatst gewijzigd door zurca op vr 25 nov 2005, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ohja en de vraag waarom deze zeer belangrijke uitslagen zolang op zich lieten wachten?!
Het lab waar deze testen gedaan worden verzammeld een week lang alles en test dan in 1 keer op een donderdag >:(
Ik heb de da gezegt dat hij best door mag geven dat deze manier dus een hel is voor een katteneigenaar! Elke keer als Wim en ik naar onze katten hier thuis keken dachten we" zouden ze....neeeeee niet aan denken..."
Bij elke piepje, zuchtje, kreuntje denkje "het zal toch niet waar zijn..."
Die mensen daar hebben vast geen katten en zowel dan zullen ze nog nooit in zo'n sittuatie gezeten hebben!!

De da gaf me overgens groot gelijk, vond dat we uiterst geduldig waren geweest..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pjieuw!! Dus we kunnen heel voorzichtig een beetje optimistisch zijn?!!! Oh meis, wat fijn dat ze geen van deze ziektes heeft! En nou maar onwijs waanzinnig duimen dat ze snel opknapt!!! (ik vind het overigens echt waaaanzinnig dat ze die testen eerst verzamelen >:().
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Lizzy schreef: (ik vind het overigens echt waaaanzinnig dat ze die testen eerst verzamelen >:().
Het is echt een hele nare week geweest, dat we niet wisten hoe het met deze ziektes zat was toch echt een zware domper!
Ze hadden de da verteld, hij had namelijk zelf gisteren gebeld naar het lab om naar uitleg te vragen, dat ze dit doen omdat de kosten anders te hoog worden...Ze hebben daar een speciaal machiene voor die die testen uitvoert....
Ik heb op internet gelezen dat er een soort van "zelftesten" (beetje het idee van een zwangerschapstest)zijn die binnen 5 minuten uitslag geven. Geen idee waarom dat dan bij dat lab op zo'n ingewikkelde manier moet..

Qua Noa kunnen we nu iig wel wat opgelucht ademhalen..Wat ze nu heeft is verre van ideaal maar we moeten gewoon positief blijven. Die ab gaat gewoon heel goed aanslaan, er worden geen zakjes gevormd en Noa komt van die rotbacterien af....
Deze bacterien overleven in een millieu zonder zuurstof. Heel fijn zal je denken, zuurstof toevoegen en ze gaan dood...Helaas is dat niet mogelijk want dan zal Noa zelf ook dood gaan...Het is allemaal zeer ingewikkeld...
Maargoed, ze weten nu om welke bacterien het gaat en kunnen daar gericht een absoort tegen gaan geven!
Laatst gewijzigd door zurca op vr 25 nov 2005, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Heb net nog even gebeld naar de kliniek, jaja ik begin moedig te worden ;)
Dit omdat ik toch nog even wou benadrukken dat ik liever heb dat de drains nog wat langer blijven zitten, dat dat dan betekend dat ze daar nog moet blijven maarkt niet uit..Tevens heb ik ook gevraagt dat als dit zo is dat ik dan toch echt langs wil komen..
De assistente zou gelijk even overleggen met de arts..Noa blijft dus waarschijnlijk nog daar maar ze hadden vandaag een zeer drukke dag. Langskomen kon wel maar ze zaten er wel een beetje mee...Nou zit er dit weekend nog een dier in opvang en die mensen komen morgenochtend kijken of het een probleem is voor ons om dan ook te komen..Morgenochtend 10.30 staan wij daar dus voor de deur!! Het fijne is dan dat de arts zelf er ook is en dus de tijd heeft om eventueel nog het een en ander te bespreken. Dus vooruit, dat ene nachtje kan er nog wel bij..Het heeft me nu heel veel goed gedaan om te horen dat Noa iig geen nare besmettelijke ziekte heeft. En ze zouden haar vandaag een extra knuffel geven namens mij. ;)
Liselot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Liselot »

Wel fijn dat het niet besmettelijk is en dat het te behandelen is. Ik vind dat ook heel raar dat ze 1x per week testen, het mag dan wel duurder te zijn om het vaker te doen, maar die monsters worden daar toch heen gestuurd om een diagnose te stellen, zodat er gericht behandeld kan worden, hoe langer er gewacht wordt hoe erger de aandoening misschien wel, en dan kunnen de kosten toch ook hoger worden.

Ga d'r morgen maar lekker knuffelen !
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

Hey dat klinkt al een stuk beter zeg :) ik hoop dat ze snel van die bacterie af is...knuffel voor Noa :-*
Maris

Bericht door Maris »

Klinkt alweer iets beter. En zoals ik al zij gewoon blijven bellen, is ook voor je gevoel veel beter.

Ik hoop dat ze voor het weekend eventjes mee mag.

Geef dr maar zachtjes een dikke knuffel :-*
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Toen Nero zo ziek was en ze aan Fiv en Felv dachten had mijn DA gelukkig een Snap test en wist ik binnen 10 min dat mijn andere 2 katten geen gevaar liepen. Later heb ik nog 3 dagen moeten wachten op de uitslag van de biopsie en ook dat waren lange dagen. In beide gevallen ging het zo snel als het kon, maar ik had denk ik ook behoorlijk kwaad geworden als ik wist dat het wel sneller kon maar gewoon niet gedaan werd vanwege de kosten. Helaas bleek Nero ongeneeslijk ziek (lymfklier kanker), maar ik wist wel wat hij had. Bijna niets is zo erg als leven in onzekerheid. Overspoel Noa morgen maar met kusjes :-*:-*:-*, ik weet zeker dat dit meisje het gaat halen.

Plaats reactie