Biologisch versvlees?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
superzonica
- 1-ster

Biologisch versvlees?
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een kat in huis rondlopen en ben nog een beetje aan het experimenteren met voer. Ze krijgt nu brokjes van RC maar ik heb inmiddels begrepen dat dit niet ideaal is. Ik vind versvlees wel een mooie optie maar om het allemaal wat complexer te maken wil ik graag biologisch (dus met EKO keurmerk) voeren. Dit omdat ik zelf ook zoveel mogelijk biologisch eet en vind dat ik dat ook aan mijn kat moet geven.... mits de kat daar wel bij vaart natuurlijk! Ik ben dus op zoek naar biologisch versvoer! Bestaat dit en zo ja: waar kan ik het krijgen?
Ik heb sinds een tijdje een kat in huis rondlopen en ben nog een beetje aan het experimenteren met voer. Ze krijgt nu brokjes van RC maar ik heb inmiddels begrepen dat dit niet ideaal is. Ik vind versvlees wel een mooie optie maar om het allemaal wat complexer te maken wil ik graag biologisch (dus met EKO keurmerk) voeren. Dit omdat ik zelf ook zoveel mogelijk biologisch eet en vind dat ik dat ook aan mijn kat moet geven.... mits de kat daar wel bij vaart natuurlijk! Ik ben dus op zoek naar biologisch versvoer! Bestaat dit en zo ja: waar kan ik het krijgen?
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Re:Biologisch versvlees?
Goed idee om vers te voeren, nog beter idee om biologisch te voeren en zelf te eten.
kijk anders even op deze site, ik weet niet of er nog ander merken zijn met biologische vlees, maar wellicht dat iemand anders ook kan reageren.
http://www.banditvoeding.nl/producten/d ... ucten.html
kijk anders even op deze site, ik weet niet of er nog ander merken zijn met biologische vlees, maar wellicht dat iemand anders ook kan reageren.
http://www.banditvoeding.nl/producten/d ... ucten.html
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
ha ha, lizzy was mij al voor 
Ja, maar jij geeft tenminste een directe link naar de siteconleeuw schreef: ha ha, lizzy was mij al voor![]()
-
superzonica
- 1-ster

Zo! dat is snel! En geweldig dat het bestaat, ik ga er gelijk even naar kijken! Ik ben ondertussen ook deze site een beetje aan het doorspitten....
Dankjulliewel!
Dankjulliewel!
Bandit wordt gemaakt van biologisch vlees maar het voer heeft geen EKO keurmerk omdat het onmogelijk is om alle ingredienten biologisch in te kopen en dat het voer dan nog te betalen is (en als de ingredienten uberhaubt biologisch te verkrijgen zijn) as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
Bandit is dus bereid met vlees van de biologische boer maar heeft geen EKO omdat niet alle ingredienten biologisch zijn.
Bandit is dus bereid met vlees van de biologische boer maar heeft geen EKO omdat niet alle ingredienten biologisch zijn.
-
superzonica
- 1-ster

nee, dat had ik ook al begrepen maar dit lijkt toch wel het allerbest in de goede richting te komensylvia schreef: Bandit wordt gemaakt van biologisch vlees maar het voer heeft geen EKO keurmerk omdat het onmogelijk is om alle ingredienten biologisch in te kopen en dat het voer dan nog te betalen is (en als de ingredienten uberhaubt biologisch te verkrijgen zijn) as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het hier inde buurt (Utrecht) ergens te krijgen is.... weet iemand hier dat toevallig?
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
Dan zou je Bandit even moeten bellen, of mailen!
-
superzonica
- 1-ster

Ik heb ze al gemaild! Ik ben alleen een beetje ongeduldiggeer schreef: Dan zou je Bandit even moeten bellen, of mailen!
Volgens mij is Bandit trouwens wel bezig met het verkrijgen van het biologische keurmerk.
-
superzonica
- 1-ster

kijk! dat hoor ik nou graagLizzy schreef: Volgens mij is Bandit trouwens wel bezig met het verkrijgen van het biologische keurmerk.
- Angelique
- 5-sterren

Dat is niet helemaal correct, er mag een percentage van (ik dacht) 7% niet-biologisch in een product zitten zonder dat dat ten koste gaat van het keurmerk.sylvia schreef: as er zeg maar één produktje inzit wat niet biologisch is dan krijg je geen EKO keurmerk.
Ow oke , maar in iedergeval hebben ze dat dus nog niet.Angelique schreef: Dat is niet helemaal correct, er mag een percentage van (ik dacht) 7% niet-biologisch in een product zitten zonder dat dat ten koste gaat van het keurmerk.
Maar als je graag biologisch voert zit je dus bij Bandit goed
Het dichtst in de buurt van Utrecht is Laren, dat is het enige adres dat ik van Bandit heb doorgekregen.superzonica schreef: nee, dat had ik ook al begrepen maar dit lijkt toch wel het allerbest in de goede richting te komen
ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het hier inde buurt (Utrecht) ergens te krijgen is.... weet iemand hier dat toevallig?
Als je in de buurt van Utrecht woont, kun je me even een pb-tje sturen. Ik heb nog een of twee bakken in de vriezer, dan kun je eerst proberen of ze het wel lusten.
Kefraya is nl. van de ene dag op de andere anti-Bandit geworden en ik heb nog wat over