Poll: honden en het eten van hondenpoep
Moderator: Lizzy
Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep
Hobbes at 2 x poep, toen hij nog brokken at. Maar toen was hij nog pup: dan doen ze dat toch ook vaker? 1x was hondenpoep, 1x was menselijk, zo te ruiken.....
Nu eet hij nooit meer poep. Hobbes is 1/2 Jack Russell, en voor de rest Maltezer/ Chihuahua (?)
Nu eet hij nooit meer poep. Hobbes is 1/2 Jack Russell, en voor de rest Maltezer/ Chihuahua (?)
Laat dit nu net graan=koolhydraten zijn die mijn honden absoluut niet krijgen van mijroel schreef: Tieneke, het geven van een kleine portie tarwe, zemelen en/of mais (deze vind je ook terug in Duck) bovenop barf voer zou sucsesvol kunnen zijn. Ook meld Martin Gaus in één van zijn boeken (ik denk puppymanieren) dat het regelmatig geven van een eierkoek het uitwerpselen eten stopt. (niet gezond die koeken)
Tsja misschien was het eenmalig van ze omdat er best veel botresten in zaten
-
roefus
Lees deze topic nu voor het eerst.
En wil even reageren.
Omdat ik me al vaak afgevraagd heb, waarom de ene hond het blijkbaar wel doet (en haast niet tegen te houden is) en de ander er geen interesse voor heeft.
Op de één of andere pupcursus indertijd, ging het hier ook over.
Blijkbaar waren al heel wat pups aan 'de poep'.
En andere totaal niet.
Het gekke is..........mijn honden hebben allemaal nooit poep gegeten.
Geen paardepoep, niet uit de kattenbak....nooit iets van gemerkt.
En ik heb veel verschillende honden gehad, teckel(s), duitse staander, labradors, tervuerense herders, duitse herders....verschillende bastaards.
Altijd hebben ze bij mij zowel brokken gehad als rauw vlees.
Afgewisseld dus.....'s ochtends boterham en brok......en 's avonds (ongeveer tien uur later).....rauw spiervlees, orgaan, soms een toegevoegd supplement.
Ik weet niet of je hier (nog) iets aan hebt.
En zelfs niet of het gerelateerd is aan voeding.
Maar eigenlijk denk ik van wel.
En wil even reageren.
Omdat ik me al vaak afgevraagd heb, waarom de ene hond het blijkbaar wel doet (en haast niet tegen te houden is) en de ander er geen interesse voor heeft.
Op de één of andere pupcursus indertijd, ging het hier ook over.
Blijkbaar waren al heel wat pups aan 'de poep'.
En andere totaal niet.
Het gekke is..........mijn honden hebben allemaal nooit poep gegeten.
Geen paardepoep, niet uit de kattenbak....nooit iets van gemerkt.
En ik heb veel verschillende honden gehad, teckel(s), duitse staander, labradors, tervuerense herders, duitse herders....verschillende bastaards.
Altijd hebben ze bij mij zowel brokken gehad als rauw vlees.
Afgewisseld dus.....'s ochtends boterham en brok......en 's avonds (ongeveer tien uur later).....rauw spiervlees, orgaan, soms een toegevoegd supplement.
Ik weet niet of je hier (nog) iets aan hebt.
En zelfs niet of het gerelateerd is aan voeding.
Maar eigenlijk denk ik van wel.
-
roefus
Ik lees nu in een heel oud 'hondenboek': het eten van uitwerpselen wijst veelal op een eenzijdige voeding en op een gebrek aan bepaalde mineralen en andere stoffen. Geeft men de hond dagelijks een kleine hoeveelheid kalk en een dieet dat voldoende dierlijk vodsel bevat, dan zal hij al spoedig het eten van vuil nalaten. Vooral vuile rauwe pens blijkt in dergelijke gevallen een uitstekend voedingsmiddel, in het bijzonder, wanneer men de pens niet vers, doch pas na enige dagen geeft. Ook spiervlees dat op het randje van adellijk is, voldoet zeer goed. Men late een en ander bij voorkeur buitenshuis rijpen, bijv. in een kastje of onder een stolp van zeer fijn horrengaas, zodat het voor vliegen onbereikbaar is.
Het eten van uitwerpselen kan ook tot een gewoonte worden zonder dat er sprake is van enige deficiëntie. In dat geval dient er consequente en streng tegen te worden opgetreden.

Weet niet of dat het 'redmiddel' is.
Maar vond het wel leuk om 'weer te geven'.
Heb het zelf nooit gedaan....dat overrijpen onder horregaas.........

Het eten van uitwerpselen kan ook tot een gewoonte worden zonder dat er sprake is van enige deficiëntie. In dat geval dient er consequente en streng tegen te worden opgetreden.
Weet niet of dat het 'redmiddel' is.
Maar vond het wel leuk om 'weer te geven'.
Heb het zelf nooit gedaan....dat overrijpen onder horregaas.........
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

DAT was pas echt feest, bejaarde pens
Ik heb overigens een hond gehad die dat deed en alle tips en trucs toegepast inclusief deze, maar Mien Muts bleef het gewoon doen. Het enige dat ik nooit gedaan heb was toen barf gaan voeren. Dat bestond toen nog niet helaas, wel vers voeren maar niet met botten en zonder graan. Misschien dat dat nog geholpen zou hebben.
Mijn eerst border collie pup was een ramp wat betreft poep eten! En ontzettend fanatiek erin (zoals in alles wat ze deed
)
Ik gaf toen brok gecombineerd met lamshart rodie en pens. Ook bij veel pens geven (en inderdaad ook af en toe stukje eierekoek) bleef de enorme drang naar poep
bestaan. Ik ben er toen erg streng op geworden en daarmee heeft ze het afgeleerd.
De honden(3 ook border collies) die ik daarna kreeg hebben het nooit gedaan. Niet op brok/vers combi en ook niet op volledig BARF. Ze eten zelfs geen paarden en/of schapenpoep waar ze heel veel gelegenheid voor hebben.
Ik gaf toen brok gecombineerd met lamshart rodie en pens. Ook bij veel pens geven (en inderdaad ook af en toe stukje eierekoek) bleef de enorme drang naar poep
De honden(3 ook border collies) die ik daarna kreeg hebben het nooit gedaan. Niet op brok/vers combi en ook niet op volledig BARF. Ze eten zelfs geen paarden en/of schapenpoep waar ze heel veel gelegenheid voor hebben.
-
tvs
mijn vorige hond een bouvier was ziek , had een groot nierprobleem , hij at poep waar hij maar kon
nu met mijn wetterhoun nooit gezien, mijn vorige hond heeft het laatste jaar overwegend vers gegeten en dat maakte niet uit.
nu met mijn wetterhoun nooit gezien, mijn vorige hond heeft het laatste jaar overwegend vers gegeten en dat maakte niet uit.
Kees, vuilnisbak, heeft nooit hondepoep gegeten, maar eet sinds een paar maanden kattepoep (in de tuin, niet uit de bak). Heb t idee dat ze dat doet sinds ik gewisseld heb met brokken (senior, minder eiwit). Nu eet ze kvv en ik hoop dat ze ermee ophoudt (stinkt ze minder uit dr bek
).
Laatst gewijzigd door - pien - op do 05 jan 2006, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
melanie
- 1-ster

- Contacteer:
Tonnie (Tatrahond) eet geen hondenpoep en heeft dat ook nooit gedaan, alleen een verse paardenvijg is wel delicatesse!
Tosca (Boerenfox) eet geen hondenpoep en nooit gedaan ook. Het enige wat ze wel doet als ze de kans krijgt is er in rollen!
Tosca (Boerenfox) eet geen hondenpoep en nooit gedaan ook. Het enige wat ze wel doet als ze de kans krijgt is er in rollen!
Ik lees net in het boek Gezonde hondenvoeding van Geert De Bolster. Dat vooral door het toevoegen van extra vitamine B-complex het coprofagie probleem wordt opgelost.
Even laten weten dacht ik.
Even laten weten dacht ik.
Hi Liz,
Echt een goeie,jou onderzoekje!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen,laat je ons dit ook weten?
Mijn hond is nu bijna 8 maanden oud en eet vanaf dat ze bij ons is(8 wkn.) alleen Bandit met zo nu en dan wat vers ei met omhulsel,zeewier,geraspte verse gember,verse lamspens,kippenekjes en botjes(Lamsribben)
Nog nooit hondenpoep zien eten,loopt er om heen.
Ras: Engelse Bullterrier.
Echt een goeie,jou onderzoekje!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen,laat je ons dit ook weten?
Mijn hond is nu bijna 8 maanden oud en eet vanaf dat ze bij ons is(8 wkn.) alleen Bandit met zo nu en dan wat vers ei met omhulsel,zeewier,geraspte verse gember,verse lamspens,kippenekjes en botjes(Lamsribben)
Nog nooit hondenpoep zien eten,loopt er om heen.
Ras: Engelse Bullterrier.
-
MarcoMichelle
- 1-ster

HA,
Nou mijn hond eet geen hondenpoep, maar helaas rooft hij wel de kattepoep uit de kattenbak. Wat ons opviel is dat hij dat meestal probeert als hij net klaar is met eten. Zoiezo probeert ie het vaak als je niet kijkt....
Nou mijn hond eet geen hondenpoep, maar helaas rooft hij wel de kattepoep uit de kattenbak. Wat ons opviel is dat hij dat meestal probeert als hij net klaar is met eten. Zoiezo probeert ie het vaak als je niet kijkt....
Nou onze Labrador van nu 20 weken eet haar eigen poep al op(als ze de kans krijgt) vanaf ongeveer 10 weken. En ik baal daar ontzettend van . Onze vroegere andere honden Golden en Labrador hebben dat nooit gedaan.
Dat is ook een van de redene dat ik nu over stap op vers vlees( onze andere kregen dat ook). ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt , gelukkig eet ze nu geen andere hondenpoep meer, dat hebben we ze gelukkig wel af kunnen leren. En t is echt geen vorm van aandacht vragen want deze hond krijgt meer aandacht dan al mijn 4 kinderen incl. mijn man bij elkaar.
Hopelijk gaat t over nu ze vers krijgt, brokken heeft ze nooit echt lekker gevonden heb ik t idee.
succes met je onderzoek. ik hou t in de gaten...
Dat is ook een van de redene dat ik nu over stap op vers vlees( onze andere kregen dat ook). ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt , gelukkig eet ze nu geen andere hondenpoep meer, dat hebben we ze gelukkig wel af kunnen leren. En t is echt geen vorm van aandacht vragen want deze hond krijgt meer aandacht dan al mijn 4 kinderen incl. mijn man bij elkaar.
Hopelijk gaat t over nu ze vers krijgt, brokken heeft ze nooit echt lekker gevonden heb ik t idee.
succes met je onderzoek. ik hou t in de gaten...
-
The Nunster
- 1-ster

Nuno, een staffordshire bullterrier, had nog nooit poep gegeten tot een paar dagen geleden. De reden daarvan is goed te achterhalen. Hij is ziek geweest en heeft daarom een verstoorde darmflora. Honden compenseren dit door poep te eten. Dit kan gestopt worden door vuile pens te geven in combinatie met bijvoorbeeld wat granen, bijvoorbeeld Brinta aangemaakt met water.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Dus echt nietThe Nunster schreef:
Nuno, een staffordshire bullterrier, had nog nooit poep gegeten tot een paar dagen geleden. De reden daarvan is goed te achterhalen. Hij is ziek geweest en heeft daarom een verstoorde darmflora. Honden compenseren dit door poep te eten. Dit kan gestopt worden door vuile pens te geven in combinatie met bijvoorbeeld wat granen, bijvoorbeeld Brinta aangemaakt met water.