Barf fabrikanten? Er bestaat geen fabrikant voor Barf. Barf is voeding die je zelf samenstelt voor je hond. Zelf samenstelt uit rauwe botten, vlees, orgaanvlees, en bijv: groente, kruiden, kiemen, noten, zaden, rauwe eieren, etc.
Maar dat even ter zijde. Ik vind het prima dat jij onderzoek wilt. Ga jij het betalen? Of jouw buurman? Of de dierenwinkel? Of jouw dierenarts? Of de brokken fabrikant? Ik denk niet dat er mensen te vinden zijn die geld over hebben voor zo'n onderzoek. Er is namelijk veel geld voor nodig. En "niemand" heeft er belang bij. Lees, Unilever, Mars, Proctor & Gamble. Ik geloof er trouwens niks van dat er geen onderzoeken zijn geweest. Die zijn er wel. Alleen mogen jij en ik de uitslag niet zien.
Er is overigens WEL onderzoek gedaan naar hoe ongezond brokken zijn voor het gebit. En gebitsproblemen kunnen de vreselijkste ziektes veroorzaken. Maar dat is niet te lezen in een artikel. Daarvoor moet je een boek lezen. Dat van Tom Lonsdale: Raw Meaty Bones,
www.rawmeatybones.com. Ik adviseer je aan hier eens mee te beginnen.
Goed, ik heb geen behoefte aan een onderzoek hoor. Ik heb ten eerste mijn ogen de kost gegeven en bestudeer dus mijn eigen honden. En daarnaast is het gewoon simpelweg logica. Een carnivoor geef je geen brok die voor 70% bestaat uit koolhydraat. Dat past niet in zijn dieet.
Groetjes, Lizzy