dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Jelle, indien jij mensen wilt overhalen met kreten als:
"Joh....die brokjes moet je niet geven" of iets in die aard wens ik je veel succes......

Indien je mij agressief vindt.....so be it.......als je hond maar goed te vreten krijgt ;D ;D

Enne...eigenlijk ben ik nog nooit een brokkenpiloot tegen gekomen die mij kan uitleggen waarom 'zijn' brok nu zo goed is :-\
Eigenlijk denk ik dat iedere versvoerder een verhaal heeft wat vele malen beter is en veel, heel veel meer kennis heeft vergaard als van de willekeurige baas die brokken geeft.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik denk iemand die mensen op zijn forum heeft gehad die vrij agressief over vers bezig zijn geweest met argumenten waar hij geen wetenschappelijk bewijs van kon vinden,maar van wiens berichten hij het idee kreeg dat hij slecht is voor zijn hond,en nu denkt een bolwerk van die mensen gevonden te hebben die hem dat gevoel gegeven hebben en zijn kwaadheid even op ons komt afreageren.Mag maar waar hier hebben mensen leugens neergezet? Nergens .......maar ik hoop dat je je beter voelt.
O trouwens ik zal even zoeken er is wel een wetenschappelijk bewijs en dat staat hier op het forum van de 202 spots die in de USA meegedaan hebben aan een onderzoek naar de bloedbeelden die groepen geven die brok eten en groepen die vers eten.
Daar wordt in het bloed al een groot verschil gevonden,zo´n verschil dat er aangeraden wordt bij het prikken van bloed te vermelden dat je vers voert.
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

[quote="Nephilim"]
[quote="Lizzy"]
Probeer te leren ipv te hakken tegen mensen die rauw voeren. Daar is dit forum gewoon niet voor.
[/quote]
Lees m'n berichten er maar gerust eens op na: ik hak niet op mensen die rauw voeren. Ik hak wel op mensen die leugens verspreiden, da's een enorm verschil.
[/quote]Leer nou eerst eens de leugen van de waarheid te onderscheiden. Leer ook eens dat het een algemeen gegeven is dat een hond een diereneter is en geen planteneter. Leer vervolgens dat dierenvoeding géén exacte wetenschap is, maar per hond moet worden bekeken. Probeer dan nog eens te vertellen dat de barfers liegen.
En verder heb ik nog niets wezenlijks interessants van je gezien, behalve halfslachtige ongefundeerde beschuldigingen. Kom eerst maar eens met een goede analyse en onderbouwing voor jouw stelling (alsjeblieft iets beters dan "barfers liegen" en "duizenden honden doen het goed op brok"). Dan kan er tenminste een volwassen discussie worden gehouden in plaats van deze "kleuterschool" spelletjes van je.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Paul_Barte"]

Enne...eigenlijk ben ik nog nooit een brokkenpiloot tegen gekomen die mij kan uitleggen waarom 'zijn' brok nu zo goed is :-\
Eigenlijk denk ik dat iedere versvoerder een verhaal heeft wat vele malen beter is en veel, heel veel meer kennis heeft vergaard als van de willekeurige baas die brokken geeft.

[/quote]

zeggen wij nu weer hetzelfde Paul ;D
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Lizzy"]
WELK LEUGEN? Waar heb je het in Godsnaam over? Probeer niet steeds een heel forum over 1 kam te scheren.
[/quote]
sorry, jij was het inderdaad niet die dat gezegd had.
my mistake
;)
Semr@
2-sterren
2-sterren

Bericht door Semr@ »

Ik denk dat ik eerst eens ga overschakelen op Farm Food brokken en zien hoe dat verloopt. Misschien probeer ik later wel eens barf en zal ik zelf het verschil zien hé.

Ik heb ook bewust gekozen voor Farmfood brokken in der tijd. Ik wist toen het bestaan van versvlees niet. Ik koos hiervoor, omdat Farmfood een natuurlijke brok is. Ik moet toegeven, dat onze 1e hond er een mooiere en langere vacht van heeft gekregen. Maar de laatste tijd viel het mij op, dat onze honden allebei extreem veel poepten. En 1 hond had steeds last van de anaalklieren. Dit heeft mij aan het nadenken gezet, want hoeveel voedingsstoffen worden er door de hond opgenomen, als er net zoveel aan de achterkant uit komt, als ik er in de voorkant in stop? Via een ander forum ben ik op Barfplaats terecht gekomen . En de leden hier hebben mij toch kunnen overtuigen om versvlees te gaan voeren. 1 hond krijgt het nu al een paar weken en ze poept nu zoveel minder en heeft minder last van de anaalklieren. Dit heeft mij ook overtuigt. Het is jammer, dat je niet bij me in de buurt woont, anders had je mijn laatste kilootjes Farmfood over mogen nemen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nephilim"]
[quote="Lizzy"]
WELK LEUGEN? Waar heb je het in Godsnaam over? Probeer niet steeds een heel forum over 1 kam te scheren.
[/quote]
sorry, jij was het inderdaad niet die dat gezegd had.
my mistake
;)
[/quote]OK, cool.

Maar ik heb net even naar jouw website zitten kijken he. Schitterende hond! Maar het kan nOg mooier ;D ;).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Janet"]
En verder heb ik nog niets wezenlijks interessants van je gezien, behalve halfslachtige ongefundeerde beschuldigingen. Kom eerst maar eens met een goede analyse en onderbouwing voor jouw stelling (alsjeblieft iets beters dan "barfers liegen" en "duizenden honden doen het goed op brok"). Dan kan er tenminste een volwassen discussie worden gehouden in plaats van deze "kleuterschool" spelletjes van je.
[/quote]
ik neem geen stelling in toch? Heb ik ergens geschreven dat brokken het enige juiste zijn? Probeer ik iemand te overtuigen dat barf slecht is? Nee toch?!?

En je moet mijn berichten niet veralgemenen. Waar staat dat barfers persé liegen? Ik zeg onder andere dat geeuthanaseerde katten ZEKER NIET in hondenbrokken zitten en dat ijzer oxide GEEN GIF is, da's al.

Ik wil jullie gewoon doen inzien dat zo'n dingen verkondigen niet door de beugel kan, da's al. Waar heb ik al gezegd dat brokken het enige goede zijn?

Ik zou dat nooit beweren, want ik heb er geen onderzoek of zo naar gedaan. Ik weet alleen proefondervindelijk dat mijn hond gezond is, da's al. Sommige barfers nemen heel duidelijk het standpunt in dat brokken slecht zijn. Die vraag ik dan ook om opheldering.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Lizzy"]
OK, cool.

Maar ik heb net even naar jouw website zitten kijken he. Schitterende hond! Maar het kan nOg mooier ;D ;).
[/quote]

Merci voor het complimentje!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Nephilim"]
[quote="Janet"]
[/quote]
ik neem geen stelling in toch? Heb ik ergens geschreven dat brokken het enige juiste zijn? Probeer ik iemand te overtuigen dat barf slecht is? Nee toch?!?

En je moet mijn berichten niet veralgemenen. Waar staat dat barfers persé liegen? Ik zeg onder andere dat geeuthanaseerde katten ZEKER NIET in hondenbrokken zitten en dat ijzer oxide GEEN GIF is, da's al.

Ik wil jullie gewoon doen inzien dat zo'n dingen verkondigen niet door de beugel kan, da's al. Waar heb ik al gezegd dat brokken het enige goede zijn?

Ik zou dat nooit beweren, want ik heb er geen onderzoek of zo naar gedaan. Ik weet alleen proefondervindelijk dat mijn hond gezond is, da's al. Sommige barfers nemen heel duidelijk het standpunt in dat brokken slecht zijn. Die vraag ik dan ook om opheldering.
[/quote]

Maar als ik het goed begrijp heb je die vraag andersom nog niet aanjezelf gesteld ,waar is het bewijs dat die brok goed is,als je dit alles terug leest zul je zien dat jij heel veel antwoorden hebt gekregen en dat jij die ene simpele vraag niet kunt beantwoorden.
Hoe weet je proefondervindelijk dat je hond zo gezond is,ik denk dat je dat pas kunt zeggen als hij aan het einde is,hoe gezond hij is geweest,en dan weet je nog niet of die brokken hem van enkele jaren beroofd hebben.Ik weet van mijn oude honden dat zij super gezond waren en mijn dames nu zijn een aardig eind op weg om dat bewijs ook te gaan leveren.
Waar jij boos over bent is leuk maar wie hier wijs je aan als verspreider van leugens ??? ik heb nergens leugens verspreid,ik heb nog nooit iemand verteld dat er dooie kat in de frolic zit,ik heb nooit verteld dat het in nederland heden tendage zo is dat destructie materiaal in de hondenvoeding verdwijnt.Ik denk dat je nu hier mensen van iets komt betichten wat andere mensen ergens op een onduidelijkforum hebben gezegd,kijk en daar hou ik eigenlijk niet van,spreek die mensen er daar op aan,jou strijkt het tegen de haren,ok zeg dat op dat forum tegen die mensen,zoek je bewijzen en gefundeerde argumenten op en sla ze die om de oren.
nu kom je ons hier vertellen dat we liegen terwijl wij niet eens weten over welk forum je het hebt en wat die mensen daar hebben neergezet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Opheldering waarom brokken slecht zijn?

Heb je al in de bieb gelezen? Heb je verder nog wat topics gelezen hier?

Heb je Tom Lonsdale al gelezen? Of Ian Billinghurst? Juliette de Bairalci Levy? Ann Martin? Don Hamilton? Of Mogens Eliasen? Of Kymythy Schultze? Of Strombeck? Of Donath? Of DHont? Of Reehnen? Of Puotinen?

Of heb je de studie van Dr. Pottenger wel eens bestudeerd? Over rauw versus gekookt en de hoeveelheid katten die zijn gestorven op gekookte voeding... (het onderzoek dat de brokkenindustrie zo graag heeft doen laten "verdwijnen").

Heb je zelf als eens enig onderzoek gedaan?

Heb je wel eens een boek gelezen van bijv. de Vice President van Hill's (over voeding)? En hoe hij probeert alsmaar uit te leggen dat kanker echt NIET veroorzaakt wordt door brokken en ook niet door BHA en BHT en Etoxyquine. En maagtorsie NIET veroorzaakt wordt door brokken en vroegtijdige veroudering NIET veroorzaakt wordt door brokken. Is jou in zo'n boek al opgevallen dat ze niet uitleggen waarom brokken gezond zijn, maar aan proberen te tonen dat het echt niet waar is dat honden dood gaat van brokken? Wat vooral leuk is is het stuk tekst waar men beweerd dat brokken vooral NIET slecht zijn voor de tanden. Dat was in 1995. En nu hebben ze speciale brokjes tegen tandsteen bij Iams en Hill's en zelf bij Pedigree Pal! Oh, Pedigree haalt zelfs de studie van Tom Lonsdale erbij!

Heb je wel eens gepraat met oude fokkers van Ierse Wolfshonden die gemiddeld 16 jaar oud worden?

Misschien wordt het ook tijd dat je wat meer tijd investeert in een onderzoek naar brokken. Want laten we wel wezen, dag in dag uit krijgt jouw prachtige hond deze droge meuk voorgeschoteld. Maand in maand uit. Jaar in jaar uit. En stel nou dat we een beeeeetje gelijk hebben?
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="sylvia"]
Ik denk iemand die mensen op zijn forum heeft gehad die vrij agressief over vers bezig zijn geweest met argumenten waar hij geen wetenschappelijk bewijs van kon vinden,maar van wiens berichten hij het idee kreeg dat hij slecht is voor zijn hond,en nu denkt een bolwerk van die mensen gevonden te hebben die hem dat gevoel gegeven hebben en zijn kwaadheid even op ons komt afreageren.
[/quote]
Nee hoor, ik heb echt niets tegen mensen die vers voeren, waarom zou ik? En ik weet zeker dat ik niet slecht ben voor m'n hond, en die mensen waren niet agressief tegen me, maar ze kwamen wel af met ongefundeerde feiten. Dat stoorde me, en daardoor wilde ik meer weten over barf en versvoer. Maar toen ik hier op het forum kwam zag ik dat vele mensen ook die argumenten gebruiken om mensen te overtuigen over hoe slecht brokken wel zijn.

Begrijp je? ik ben zeker niet verbitterd of zo, integendeel
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

>Sommige barfers nemen heel duidelijk het standpunt in dat brokken slecht zijn. <

Zal IK die dan maar beantwoorden dan:
JA, die zijn slecht!!!

Eigenlijk vind ik het wonderbaarlijk dat er nog zoveel honden zijn ZONDER klachten en die het er goed op doen (tenminste de eerste jaren).

Krijg het idee dat je een beetje blind ben of wat selectief om je heen kijkt!!

Ben al jaren bezig met probleemhonden met allerhande ernstige klachten die per ongeluk weer beter worden als ze andere voeding krijgen...........

Weet je Nephilim ik ben lid geworden van dit forum om eindelijk eens van dit soort onzinnige discussies verlost te zijn.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Weet je Nephilim ik ben lid geworden van dit forum om eindelijk eens van dit soort onzinnige discussies verlost te zijn.
Precies. Ik ook.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="sylvia"]
Waar jij boos over bent is leuk maar wie hier wijs je aan als verspreider van leugens ??? ik heb nergens leugens verspreid,ik heb nog nooit iemand verteld dat er dooie kat in de frolic zit,ik heb nooit verteld dat het in nederland heden tendage zo is dat destructie materiaal in de hondenvoeding verdwijnt.
[/quote]
Dat van die geeuthanaseerde katten heb ik echt hier op het barfforum voor het eerst gehoord hoor... Ik zeg toch ook nergens dat jij leugens vertelt?

Laten we het hierbij houden. Ik zal barf zeker ooit wel eens proberen, probeer jullie om geen halve waarheden te verkondigen over brokken, ok? Zo hebben we allemaal toch wat aan deze discussie gehad.

Groetjes,
Stig

Plaats reactie