dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

[quote="Nephilim"]
wat is variatie?
Bruin brood, wit brood, suikerbrood, croissants, ... zijn toch allemaal variaties van graanproducten?

tjonge jonge, en dat om te verklaren waarom ik soms wissel van brokken....

gewoon omdat m'n hond niet altijd dezelfde soort brokken zou eten, en ik dus wat variatie wil geven in brokken, die onderling toch wel zullen VARIËREN van smaak, samenstelling, ... zeker?

Ik varieer ook soms van soorten tandpasta. Soms colgate, sensodyne, ... U gaat dus ook beweren dat ik m'n tandpasta dus eigenlijk niet varieer zeker, omdat het allemaal tandpasta is??

pffffff

[/quote]

Ik bedoel dus te zeggen dat het geen snars uitmaakt of je nu brok A of brok B geeft omdat de basis van alle brokken hetzelfde is n.l. ruim 50% koolhydraten.
roger

Bericht door roger »

<<wat is variatie?
Bruin brood, wit brood, suikerbrood, croissants, ... zijn toch allemaal variaties van graanproducten? <<

wat is je hond ?die vraag heb ik je daarstraks al gesteld ?
en kom nu niet af met een boerboel , wat is de anatomie van je hond ?

tsjonge , tsjonge !!!!!
Laatst gewijzigd door roger op vr 30 jan 2004, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Nephilim"]
wat is variatie?
Bruin brood, wit brood, suikerbrood, croissants, ... zijn toch allemaal variaties van graanproducten?

gewoon omdat m'n hond niet altijd dezelfde soort brokken zou eten, en ik dus wat variatie wil geven in brokken, die onderling toch wel zullen VARIËREN van smaak, samenstelling, zeker?

Ik varieer ook soms van soorten tandpasta. Soms colgate, sensodyne, ... U gaat dus ook beweren dat ik m'n tandpasta dus eigenlijk niet varieer zeker, omdat het allemaal tandpasta is??

pffffff

[/quote]
Ik geloof dat je doordraaft ;D enneeeh mag ik even voor parodontax opkomen wa zeker niet is al iedere tandpasta het is de barf onder de tandpasta's ;D
geen schuim in je mond gebaseerd op zouten en veel gladdere tanden ;D
Maar dit is een beetje de draak steken.en erg of topic
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nephilim"]
wat is variatie?

gewoon omdat m'n hond niet altijd dezelfde soort brokken zou eten, en ik dus wat variatie wil geven in brokken, die onderling toch wel zullen VARIËREN van smaak, samenstelling, ... zeker?

pffffff

[/quote]Ja hoor... Tuurlijk. Al die brokken bevatten: graan, graan, graan en een beetje meer graan. Soms nog wat bietepulp en wat bindmiddel. Wat ijzer oxide en een heeeeel klein beetje doodgekookte kip of rund of lam (ja ja, de biefstukken zeg maar). Wat heeft het nou voor zin om dat te varieren joh? Dat is varieren tussen het ene merk corn flakes en het andere merk. Poeh poeh, wat zal jouw hond DAAR blij mee zijn!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

enige variatie is idd het smaakje
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

En de toevoegingen zijn soms wat anders...sommige brokken bevatten meer eiwitten dan andere etc...maar daar houdt het vrijwel mee op.
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

Net als boterhammen: bruin, wit, meergranen, knackebröd... alleen het beleg wisselt. Verder is het graan wat de klok slaat. De wisseling van het merk brok is vergelijkbaar met het beleg op je boterham, verder niet.
jelle
3-sterren
3-sterren

Bericht door jelle »

[quote="Janet"]
Net als boterhammen: bruin, wit, meergranen, knackebröd... alleen het beleg wisselt. Verder is het graan wat de klok slaat. De wisseling van het merk brok is vergelijkbaar met het beleg op je boterham, verder niet.
[/quote]

en dan eigenlijk nog meer met welke soort jam je erop smeert, niet eens of het zoet of hartig is... ;-)
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

[quote="jelle"]
[quote="Janet"]
[/quote]
en dan eigenlijk nog meer met welke soort jam je erop smeert, niet eens of het zoet of hartig is... ;-)
[/quote]
Mag ik hartig? Ik houd niet zo van zoet beleg :P ;D.
Sorry, weer terug on-topic
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Nephilim schreef: Ik geef nu Royal Canin Giant Junior, maar zal binnenkort overschakelen op Farm Food. Ik wissel trouwens dikwijls van voeding (Eukanuba, dan hondendiner, nu Royal Canin). Ik heb nooit de brokken gemixt bij omschakeling en m'n hond heeft nog nooit diarree of zo gehad bij omschakeling van voeding.
Ehhhh stig even iets over liegen,je zegt dat je van alles door elkaar voert in je eigen gasten boek zegt je dit
We always feed her Eukanuba: http://www.eukanuba-eu.com/portugal/products/202.htm and she is really good with it.
What do you give your BB to eat? Have you already contacted a veterinary?

Hope this helped you,
Stig...
Wat is nu het juiste antwoord of ben je de laatste twee weken ineens van voedsel gaan wisselen ???
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Nephilim schreef: je zal het niet geloven, maar m'n hond blaakt van gezondheid, is sterk gebouwd, lenig, heeft geen rot gebit, eet altijd onmiddellijk haar bakje leeg, heeft een mooie vacht, heeft zelden of nooit diarree, ...

Ofwel is Bouba wel de uitzondering op de regel, ofwel overdrijven sommigen van jullie misschien toch een beetje?
ja en ik lees net dat je hond pas 7 maanden is wat wil je nou ???
Hello Alvaro,
i'm not really sure anymore what the exact weight of Bouba was when she was 5 months but i'm sure it was more than 20 kg.

Bouba her weight was 36-37 kg when she was 6 months and she's a female, so, a male should wheigh more. Bouba is now 7 months old and wheighs over 40 kg.

We always feed her Eukanuba: http://www.eukanuba-eu.com/portugal/products/202.htm and she is really good with it.
What do you give your BB to eat? Have you already contacted a veterinary?

Hope this helped you,
Stig...
Kijk wat wil je nu bewijzen met dat jou hond zo super gezond is het beestje is pas 7 maanden,We praten wel verder over enkele jaren, hoe gezond ze is en hoe haar gebit er dan uit ziet misschien heb je geluk.Wat ik wel nog even kwijt wil is dat je voor iemand die zo met je moet niet liegen zelf aardig uit de voeten komt valt me een beetje tegen dat je zulke methodes handhaafd om je gelijk te halen.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

sylvia schreef: Ehhhh stig even iets over liegen,je zegt dat je van alles door elkaar voert in je eigen gasten boek zegt je dit
Wat is nu het juiste antwoord of ben je de laatste twee weken ineens van voedsel gaan wisselen ???
Sylvia, jij kan ook wat afliegen zo te zien. 'De laatste 2 weken' zeg je?
als je surft naar http://www.hell.be/bouba/forum/asp/show ... 7&thread=1 zal je zien dat ik dat bericht gepost heb op 16/01/2003!
2003 hé!

Da's inmiddels meer dan een jaar geleden hoor...

je kan me van veel verdenken, maar niet van een leugenaar hoor, op dat moment (jan. 2003) hadden we haar enkel nog maar Eukanuba gegeven...

Ere wie ere toekomst nietwaar (en hier ga jij met de prijs lopen hoor)
:P
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

ok 17 maanden is ook nog niks
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

sylvia schreef: ja en ik lees net dat je hond pas 7 maanden is wat wil je nou ???
Kijk wat wil je nu bewijzen met dat jou hond zo super gezond is het beestje is pas 7 maanden,We praten wel verder over enkele jaren, hoe gezond ze is en hoe haar gebit er dan uit ziet misschien heb je geluk.Wat ik wel nog even kwijt wil is dat je voor iemand die zo met je moet niet liegen zelf aardig uit de voeten komt valt me een beetje tegen dat je zulke methodes handhaafd om je gelijk te halen.
Kunnen jullie eigenlijk tellen? Bouba is geboren op 15/6/2002. Dus is ze nu 19 maanden oud...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Nephilim schreef: Sylvia, jij kan ook wat afliegen zo te zien. 'De laatste 2 weken' zeg je?
als je surft naar http://www.hell.be/bouba/forum/asp/show ... 7&thread=1 zal je zien dat ik dat bericht gepost heb op 16/01/2003!
2003 hé!

Da's inmiddels meer dan een jaar geleden hoor...

je kan me van veel verdenken, maar niet van een leugenaar hoor, op dat moment (jan. 2003) hadden we haar enkel nog maar Eukanuba gegeven...

Ere wie ere toekomst nietwaar (en hier ga jij met de prijs lopen hoor)
:P
ja ik zag het net,ik zei ook valt me van je tegen :P
maar neemt niet weg dat een teef van 17 maanden geen referentie kader is voor hoe gezond ze is op brokken,als haar tanden er nu al uit zouden vallen was haar gebit in de grond al niet goed .
Maar ik heb op je forum ook die versvlees mensen niet kunnen vinden waar staat dat dan ???

Plaats reactie