Noa, alweer Pfffff

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re:Noa, alweer Pfffff

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

sylvia schreef: Dwangbuisje maken van een badlaken op de grond gaan zitten , ingepakte kat tussen je benen en de zalf in de ogen doen, en ehhhhhhhhhh succes ;D
;D ;D ;D
Noa heeft gelukkig geen handdoekje nodig...die "plant" ik zo tussen mn knieen en blijft kalm, gelukkig...Maar dat is het scenario bij de pillen...nu moet er gezalfd worden..
Nou ik ga maar is een poging doen. De zalf zit al een tijdje in mn broekzak zodat tie lekker zacht geworden is...
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

nou eerst pakt men de whisky fles uit de kast, schenk een koffie mok vol, doe alsof je een heerlijk kop koffie heb en drink hem rustig leeg, ga naar de badkamer en haal een grote badlaken of iets dergelijks, ga op zoek naar de kat, handoek en kat gevonden, schenk eerst nog een kop whisky in, ga met kat op schoot zitten en neem nog een slok. Pak de tube met zalf en maak eerst zeker dat hij ook daadwerkelijk open is, want op het moment dat je hem wil gebruiken is he l*lig als je ondek dat ie verzegeld is. Neem nog eens rustig een slok. Probeer de handoek qua form uit te vogelen, men neemt handoek, en leg hem over kat, dan pak je eerst je koffie beker en neem nog een grote slok. Pak de kat in de handoek vast en wikkel de handoek snel om de poten, nu kan de kat niet meer bewegen, nou ja, zijn kop kan nog, maar de scherpe gereedschap is veillig gesteld, klem gehandoekdepoes tussen je benen vast, en in een hand de tube, de ander onderlid van katten oog naar beneden, druk een ongeveer centimeter stuk zalf op de onderooglid, ooglid dicht, en laat poes weer gaan. Nu kan je in alle rust de rest van de whisky opdrinken. Morgen ochtend als je wakker wordt, verzorg je de wonden aan je handen en benen en neem een asperientje voor je kater ;D
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Jaaaaa die is geweldig he?!
Ik ken 'm wat anders maar hij is echt leuk!!

Nou poging 1 is geeindigt in haar haren en mijn vingers en miss. een beetje int oog ::) ;D
Zie maar is een oog open te houden terwijl je er met een tube zalf boven hangt...
Dan lees ik net nog even een waarschuwing op het doosje, het mag niet in kontakt met je handen komen, draag handschoenen...Mag ik effe lachen, HA HA HA.....Diegene die dat bedacht heeft, heeft zelf geen katten da's duidelijk...Want hoe kan je nu een kat vasthouden, oog zalven en dat alles met handschoenen aan ::)
Eigenlijk heb ik het idee dat het hele zalf je niet nodig is, je ziet gewoon bijna niks meer aan dr oog...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Wat je moet doen is je duim en wijsvinger van één hand onder het oog plaatsen en het ooglid opentrekken daar laat je de zalf invallen en dan hoef je alleen even het ooglid over de oogbol te wrijven.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

sylvia schreef: Wat je moet doen is je duim en wijsvinger van één hand onder het oog plaatsen en het ooglid opentrekken daar laat je de zalf invallen en dan hoef je alleen even het ooglid over de oogbol te wrijven.
Dat word poging nr 2 ;)
Dankje!
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

zurca schreef: Jaaaaa die is geweldig he?!
Ik ken 'm wat anders maar hij is echt leuk!!

Nou poging 1 is geeindigt in haar haren en mijn vingers en miss. een beetje int oog ::) ;D
Zie maar is een oog open te houden terwijl je er met een tube zalf boven hangt...
Dan lees ik net nog even een waarschuwing op het doosje, het mag niet in kontakt met je handen komen, draag handschoenen...Mag ik effe lachen, HA HA HA.....Diegene die dat bedacht heeft, heeft zelf geen katten da's duidelijk...Want hoe kan je nu een kat vasthouden, oog zalven en dat alles met handschoenen aan ::)
Eigenlijk heb ik het idee dat het hele zalf je niet nodig is, je ziet gewoon bijna niks meer aan dr oog...
er zit vast chloramphenicol in, dat is niet de grootste ramp als het op je handen komt, gewoon goed wassen met zeep en klaar is kees. ;)
gonny
2-sterren
2-sterren

Bericht door gonny »

Gelukkig valt de schade mee!!! :-*

en hoe was t met Meid??? :-\

ik zie t al, in de andere topic....sterkte morgen!! :-*
Laatst gewijzigd door gonny op ma 23 jan 2006, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Gelukkig dat de schade aan het oogje meevalt.
Veel succes met zalven.
Als Noa maar iets op Pepper lijkt zal het een aardige kluif zijn om de zalf in het oogje te krijgen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Noa haar oogje ziet er zo goed uit dat ik maar 2 keer per dag zalf erin ga doen... minder stress voor haar en mij. En echt, je ziet haast niks meer ::) :D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

He, gelukkig!

Plaats reactie