Carnibest (spiervlees en visolie)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Carnibest (spiervlees en visolie)

dixie
1-ster
1-ster

Bericht door dixie »

Nou het zou kunnen toch, ik weet niet wat visolie met een lichaam doet.
En soms valt een kwartje heel onverwacht.
Ik zeg niet dat de visolie mijn hondje heeft gedood, maar het kan wel wat getriggert hebben.
Toen mijn man dit weekend bloed begon te hoesten en ik dit topic las, had ik zoiets van: kan dat?
Ach waarschijnlijk heb ik gewoon spoken gezien, en haalde me gewoon wat in mijn hoofd omdat je naar antwoorden zoekt. :-\

Groetjes, Joyce
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Ik kan me voorstellen dat je allerlei verklaringen gaat zoeken hoor, begrijp me niet verkeerd. ;)

Maar zelf denk ik niet dat er een relatie ligt tussen het slikken van visolie capsules en bloed hoesten. Visolie heeft idd een invloed op o.a. de bloedvaten, maar juist een goede. Bij het hoesten van bloed zou ik eerder in de richting van een long-ontsteking, brochiele infectie, astma, longemfyseem etc zoeken.
Laatst gewijzigd door Peet op di 24 jan 2006, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Maar is het niet zo dat visolie het bloed verdund? In dat geval zou het misschien kunnen dat als je ergens een wond hebt, deze harder bloed wanneer je visolie slikt als wanneer je geen visolie slikt?

Dan nog verslapt/beschadigt het geen weefsel. Dat weet ik heel zeker. Het weefsel is dus al beschadigd door andere oorzaken. Maar het kan volgens mij wel zo zijn dat het bloed 'harder stroomt' doordat het dunner is.

Maar ja goed, dit kan in mijn ogen dus nooit de oorzaak zijn van de dood van je hondje....

Hier staat trouwens wat meer over dat visolie (de vetzuren) het bloed verdund (daarom kwam ik erop):

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 69#msg9269

Daar staat:

Pre/Post Surgery Support with Homeopathy

When your pets have to have any form of surgeries, these homeopathic remedies and dietary supplements may help them recover quickly with less complication.

2 weeks before the scheduled surgery, stop the supplementation of Vitamin E, Essential Fatty Acids like Omega 3, Garlic. These will make the bleeding time longer. This is why they also help cardiovascular problems, but it will not help clotting the blood. Other supplements/foods that you should stop are Gingko, citrus fruits, red grapes.

Add Ester C for collagen production, good probiotics for production of vitamin K, vitamin B complex for skin repair

2 days prior, Ferrum phos 6, four times a day for two days, in order to prevent infection and hemorrhaging.
dixie
1-ster
1-ster

Bericht door dixie »

[quote="Peet"]
Ik kan me voorstellen dat je allerlei verklaringen gaat zoeken hoor, begrijp me niet verkeerd. ;)

Maar zelf denk ik niet dat er een relatie ligt tussen het slikken van visolie capsules en bloed hoesten. Visolie heeft idd een invloed op o.a. de bloedvaten, maar juist een goede. Bij het hoesten van bloed zou ik eerder in de richting van een long-ontsteking, brochiele infectie, astma, longemfyseem etc zoeken.

[/quote]

Manlief is bekend met een longziekte, tijdens een bronchoscopie begon zijn long al te bloeden voordat ze iets hadden gedaan.
Hij is dus al ziek.
Stel dat mijn hondje ongemerkt toch ergens in haar lijf ziek is geweest.
Ik ben zelf heel voorzichtig met suplementen, ook voor mijn hondjes.

Mijn andere honden hebben nergens last van gehad, en die hebben dezelfde voeding gehad als mijn oudje.
Mijn conclusie is dan ook, dat ze toch al ziek is geweest, en dat heeft niks te maken met haar voeding.

Hoop dat ik me duidelijk genoeg uitgedrukt heb, ik zoek dan ook geen schuldige, de vleesmaaltijden die ik geef ben ik zeer tevreden over. ;)

Groetjes, Joyce
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="dixie"]
Manlief is bekend met een longziekte, tijdens een bronchoscopie begon zijn long al te bloeden voordat ze iets hadden gedaan.
Hij is dus al ziek.
Stel dat mijn hondje ongemerkt toch ergens in haar lijf ziek is geweest.
Ik ben zelf heel voorzichtig met suplementen, ook voor mijn hondjes.

Mijn andere honden hebben nergens last van gehad, en die hebben dezelfde voeding gehad als mijn oudje.
Mijn conclusie is dan ook, dat ze toch al ziek is geweest, en dat heeft niks te maken met haar voeding.

Hoop dat ik me duidelijk genoeg uitgedrukt heb, ik zoek dan ook geen schuldige, de vleesmaaltijden die ik geef ben ik zeer tevreden over. ;)

Groetjes, Joyce
[/quote]

Hoi Joyce, ik vind je volstrekt duidelijk. En ik begrijp ook zeer goed dat je uit wilde zoeken of er verband is en dat je niet zocht naar een schuldige. Ik snap heel goed dat je dit soort dingen wilt begrijpen. Het is ook zo oneerlijk en vreselijk als je hondje van je weggerukt wordt en je weet niet eens hoe het komt.... :'(
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Wat erg wat je hier beshrift, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me niet lijkt dat het door de CB komt, wat je hier beschrijft lijkt ook verdacht veel op een acute vorm van autoimuunziekte.
Maar wel heel erg om zo je hondje te verliezen :-\
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Wat verschrikkkelijk.Sterkte!!
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

[quote="Audrina"]
Jep, met ingang van vorige week zit de visolie er niet meer in.
[/quote]

Ik heb net 2 weken een nieuwe lading en ik heb het gevoel dat Lady meer jeukt?
maar ze eet het al 4 jaar en ook dus de periode voor de visolie.
wanneer er weer lijnzaad in deze lading zit kan dat het ook niet zijn?
want dat zat er voor die tijd ook altyd in
Misschien heb ik in mijn vorige lading dan wel visolie gehad?
het kan de verwarming misschien ook wel zijn denk ik
Boy heeft nergens last van .
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

ik heb gewoon liever dat het niet steeds gewisseld wordt dat was ook de rede dat ik gestopt ben met het geven van bibi destijds , omdat daar nadat Bertus was overleden ook steeds de samenstrelling van veranderde.
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Was ook de laatste keer dat Corine iets aan CB heeft veranderd. ;)
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

gelukkig , :P
want mijn honden doen het er vreselijk goed op verder
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="diana"]
ik heb gewoon liever dat het niet steeds gewisseld wordt dat was ook de rede dat ik gestopt ben met het geven van bibi destijds , omdat daar nadat Bertus was overleden ook steeds de samenstrelling van veranderde.
[/quote]

Het veranderen van samenstelling bij de bibi was tijdens Bertus, na zijn overlijden is het juist stabiel.
Ik was vroeger een echte bibi tegenstander ik vond het waardeloos voer omdat bij ieder ander idee dat Bertus had werd de samenstelling veranderd.
Ik heb nu geen probleem met bibi, het is goed voer en het is constant van samenstelling.
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ten eerste wat verschrikkelijk van je hond. Heel veel sterkte.

Ik geloof dat ik dus ook een lading Carnibest met visolie heb liggen.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

mijn lading is van december en januari
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="diana"]