agressie hond na overgang van brok op versvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:agressie hond na overgang van brok op versvlees

nisha
2-sterren
2-sterren

Bericht door nisha »

niet dat ik dit echt geloof hoor,het is natuurlijk ook een huskymix die al bekend staan voor hun jachtdrift.

dat duck koken doe ik omdat ze het anders niet graag eten,meer eigenlijk opwarmen is het wat ik doe.

nochtans eet vooral de jongste heel graag rauw,dus jullie denk dat dit er niets mee te maken heeft,dan geef ik hem terug regelmatig rauw want daar eet het het beste mee.

sonja
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Eigenaar gesproken.
Hond is afgelopen week terug op de Royal Canin gezet en de agressie is verdwenen. Wel begon de hond direct weer poep te eten en daar is eigenaar helemaal niet blij mee.

Hond krijgt vanaf het afgelopen weekend alleen versvlees en totaal geen brok meer. Ook oa een runderstrot.
Aankomende donderdag hebben we weer contact hoe het nu gaat.

We hebben met haar ook het gedrag van de hond besproken. Het is nl wel een dominante teef. Ik heb haar ook de tip gegeven om zweetwerk met de beagle te doen. Het lijkt haar erg leuk en heb info hierover meegegeven.

Wij zijn zo blij dat deze eigenaar niet direct het vlees de schuld geeft en verder bedankt hiervoor.
Ze staat geheel open voor het experiment :D

Groeten, Edith
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Edith, ben je er al achter hoe die ene stof nou heet die in de brokken zat? Die stof die ook in de psychiatrie werd gebruikt?
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

oeps vergeten :-\ naam vd stof te vragen aan Erwin. Is nu met klant bezig, ga het zo doen :)
daydo
2-sterren
2-sterren

Bericht door daydo »

wat is zweetwerk ??? ???
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

[quote="daydo"]
wat is zweetwerk ??? ???

[/quote]

een vorm van jachttraining
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="daydo"]
wat is zweetwerk ??? ???

[/quote]

Zweetwerk is bloedspoor volgen.
De hond wordt geleerd om 'oude'bloedsporen te volgen.
Als bv een hert is aangereden (of aangeschoten) en het vlucht weg dan kan er een zweethond ingezet worden om het dier op te sporen zodat het dier geholpen of uit zijn lijden verlost kan worden.

Vooral voor een Beagle is dit fantastisch om te doen. Speuren zit in z'n bloed.

Groeten, Edith
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

De kalmerende stof in die bepaalde hondenvoeding is triptophaan.

Groeten, Edith
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

[quote="Fido"]
De kalmerende stof in die bepaalde hondenvoeding is triptophaan.

Groeten, Edith
[/quote]

Is dat niet 1 of ander aminozuur dat er voor zorgt dat er in de hersenen meer serotine wordt aangemaakt waardoor je lekker gaat slapen?
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

*Edith, even off topic. Zweetwerk, wordt dat ook in Noord-Nederland getraind? Zo ja, heb jij een adres?*
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="geer"]
*Edith, even off topic. Zweetwerk, wordt dat ook in Noord-Nederland getraind? Zo ja, heb jij een adres?*
[/quote]

Nee helaas niet. Het is in zuiden van het land.
Het voordeel van zweetwerk is wel dat je zelf je oefensporen kan uitzetten, je kan dus trainen waar en wanneer je wilt.
Kijk voor meer info op www.jagendebrak.nl

Laat je niet misleiden door het woord brak, ook andere rassen doen zweetwerk.

Groeten, Edith
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Audrina"]
Is dat niet 1 of ander aminozuur dat er voor zorgt dat er in de hersenen meer serotine wordt aangemaakt waardoor je lekker gaat slapen?
[/quote]

Ja. En Tryptofaan is een essentieel aminozuur. 100 gram rundvlees bevat 0,31 gram Tryptophaan. Kip bevat 0,25 gram per 100 gram. Serotonine worden gemaakt uit dit eiwit. Tryptophaan zit ook in melk en honing en wordt daarom gezien als huismiddeltje bij het inslapen.

Dus Edith, ik zie deze niet..... Er zijn fabrikanten die extra Tryptophaan toe voegen? Nou ja, afgezien van het feit dat je je kunt afvragen of het schadelijk is (en ik begrijp uit de lectuur rondom Tryptophaan dat het niet schadelijk is), bevat ieder hondenvoer Tryptophaan en zo hoort het ook.

Dus er is een fabrikant die extra toevoegd? Ik snap niet met welk doel de fabrikant dit dan extra toevoegt? En ik ben ook heel benieuwd hoe jullie daar dan achter zijn gekomen, want de gemiddelde fabrikant vermeld het percentage niet. En hoeveel keer meer was er dan toegevoegd als de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid?

Hier even een stukje over de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid:

"Tryptophan: the dietary tryptophaan requirement of the immature dog has been met by supplying 145 mg/d/kg or by supplying 0.17 percent dietary tryptohan. Czarnecki and Baker reported that the tryptophan requirement for optimal growth of weanling English Pointers 6 to 10 weeks old was at least 0.16 percent, between 0.12 and 0.16 percent for 10 to 12 week-old puppies and < 0.12 percent for 12 to 14 week old puppies. Their studies also revealed that d-tryptophan utilization was 36 +- 6 percent that of L-tryptophan. Based on the above studies, the requirement for tryptophan has been placed at 82 mg per kg of body weight per day or 0.41 g/1:000 kcal ME of dietary energy. The mimimum quatity of tryptophan that is required to maintain nutrogen equilibrium in adult dogs was estimated by Ward (1975) to be 13 mg per kg of bodyweight per day and has been set as the daily requirement".
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote author=Lizzy link=board

Dus er is een fabrikant die extra toevoegd? Ik snap niet met welk doel de fabrikant dit dan extra toevoegt? En ik ben ook heel benieuwd hoe jullie daar dan achter zijn gekomen, want de gemiddelde fabrikant vermeld het percentage niet. En hoeveel keer meer was er dan toegevoegd als de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid?

(of topic, ik krijg bovenstaande niet blauw ::))

Er wordt extra toegevoegd aan voer dat speciaal ontwikkeld is voor de gestressde hond?! :-\
Omdat hondeneigenaren het zo druk hebben en veel stress slaat dit over op het huisdier en heeft het huisdier stress. Dus doen we gewoon........... :-\

Het lijkt mij beter om terug te gaan naar de basis.
Je hebt het te druk voor een hond en neemt hem niet
Of je bent gestresst en neemt een hond voor de ontspanning omdat je gedwongen wordt met het beest naar buiten te gaan en goed te verzorgen.

Trouwens ik ben ook wel eens gestresst en wat bij mij goed helpt is om dan eens een paar minuten naar mijn hond te kijken die heerlijk ligt te slapen, zich nog ff uitrekt om in een onmogelijke houding weer verder te slapen.
Ik voel me dan zo gaan ontspannen ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Er wordt extra toegevoegd aan voer dat speciaal ontwikkeld is voor de gestressde hond?! Gezien het vraagteken dat je gebruikt: is dat een feit of denk je dat? En hoeveel wordt er dan extra aan toegevoegd?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 feb 2006, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Goed bericht!!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag contact gehad met de eigenaar van de Beagle.
Hond staat de hele week op alleen versvlees. Kvv en BARF.

Agressie is verdwenen ;D ;D ;D

Gaat nu heel goed met de hond en de eigenaar wil geen brok (Royal Canin) meer voeren maar alleen vlees!

Leuk hè! en fijn voor de hond

ps tryptofaan wordt er extra :-\ aan toegevoegd. Men zegt niet hoeveel (men is bang dat het na gemaakt gaat worden).

Groet, Edith

Plaats reactie