Carnibest etc.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Carnibest etc.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat er in Energique meer graan zit is gewoon onzin. Ergo, in Energique zit minder graan als in de meeste Carnibest-soorten. Ik heb uitgerekend hoeveel % koolhydraat er in de diverse versvleesvoeren zit:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg433948

Hier staat trouwens uitgelegd waarom je honden beter geen rauw vlees en brokken door elkaar kunt geven: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17647

Heel veel honden kunnen daar overigens prima tegen en hebben een maag van beton, maar het zekere voor het onzekere..... ik zou het niet mengen. Er zijn ook honden die helemaal niet lekker reageren om het mengen van deze twee totaal verschillende soorten voer, juist zeker wanneer je ze overschakelt. Vers/rauw is dan nog zo nieuw voor ze. Naarmate de tijd verstrijkt en honden langer vers eten, kunnen ze vaak ook aanmerkelijk meer hebben (en gaan ze bijv. helemaal niet aan de dunne van voerveranderingen enzo).
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

[quote="tieneke"]
Waar jouw hond(en) het het best op doen ;)
[/quote]

Ik heb er maar eentje en die doet het goed op brokken! haha. Misschien dat ik het daarom eng vind om over te stappen.
Bovendien hoor je zoveel verschillende informatie (goed en onzin) dat het lastig lijkt het goede te kiezen
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

[quote="Lizzy"]
Dat er in Energique meer graan zit is gewoon onzin. Ergo, in Energique zit minder graan als in de meeste Carnibest-soorten. Ik heb uitgerekend hoeveel % koolhydraat er in de diverse versvleesvoeren zit:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg433948

Hier staat trouwens uitgelegd waarom je honden beter geen rauw vlees en brokken door elkaar kunt geven: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17647

Heel veel honden kunnen daar overigens prima tegen en hebben een maag van beton, maar het zekere voor het onzekere..... ik zou het niet mengen. Er zijn ook honden die helemaal niet lekker reageren om het mengen van deze twee totaal verschillende soorten voer, juist zeker wanneer je ze overschakelt. Vers/rauw is dan nog zo nieuw voor ze. Naarmate de tijd verstrijkt en honden langer vers eten, kunnen ze vaak ook aanmerkelijk meer hebben (en gaan ze bijv. helemaal niet aan de dunne van voerveranderingen enzo).
[/quote]

He, bedankt voor de links! Ik dacht dat ik al veel gelezen had hier, maar niet alles dus.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Een Carnibest-verkooppunt zit ook in Weert!
Maar kijk gewoon, welke jouw hond het best eet en welke je zelf het prettigst vindt om te geven!
Mijn honden eten al ruim 2 jaar Carnibest naar volle tevredenheid. De jongste van bijna 11 mnd heeft zelfs nooit anders gegeten. ;)
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

[quote="ine"]
Een Carnibest-verkooppunt zit ook in Weert!

[/quote]

Echt?? Waar?
Laatst gewijzigd door Qwertu op ma 30 jan 2006, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

[quote="Qwertu"]
Echt?? Waar?
[/quote]

Gevonden :-[

die trimsalon toch...?
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

[quote="Qwertu"]
Gevonden :-[

die trimsalon toch...?
[/quote]

Ja, klopt. De Natte Neus.
Zij is hier ook lid op bp, maar heeft het erg druk!
Qwertu
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwertu »

[quote="ine"]
Ja, klopt. De Natte Neus.
Zij is hier ook lid op bp, maar heeft het erg druk!
[/quote]

Ben er net geweest :) Aardige vrouw. Ze zei alleen wel dat ik het met de brokjes moest husselen....zal ik dan maar niet doen
roefus

Bericht door roefus »

[quote="Qwertu"]
Ben er net geweest :) Aardige vrouw. Ze zei alleen wel dat ik het met de brokjes moest husselen....zal ik dan maar niet doen
[/quote]

Haha, ik woon tegenwoordig ook in Weert, en haal daar ook mijn Carnibest (nog niet zoveel....omdat ik ook zelf probeer samen te stellen).
Ze zei (anderhalve maand geleden) tegen mij dat ik met brokjes moest stoppen....liever die paar boterhammen.

Nou ja, ik had geen problemen met mijn hond.
Heeft een beestje allergie.....dan is het veel 'sneller' beslist.
Ik heb nog even 's ochtends wat brokjes gevoerd...en pakweg een uur of 10 later ('s avonds) het andere gedeelte.

Tegenwoordig zitten zowel de hond als de kat volledig op Barf en/of Carnibest.
Maar ik deed het 'langzaam'.
En heb best nog wel wat probleempjes gehad, maar het lijkt nu 'onder controle'.
En ze beginnen het verschrikkelijk lekker te vinden.

Hééé.......sinds enkele dagen staat Roefus bij zijn bak te wáchten (kwam nog niet vaak voor).

Het IS natuurlijk zo......met een hond of kat met problemen ben je radicaler....
Waarschijnlijk.
Maar voor mezelf (met probleemloos 'vee' ;D) ging ik niet meteen van het ergste uit......wat nog wat toevoeging van brokjes betrof.

Ik bedoel.....ik ga er toch ook niet vanuit dat ikZELF volgende week allergisch wordt voor 'hond of kat'?
Want dan moet ik ze 'de deur' uitdoen......pffff........
Ohana
1-ster
1-ster

Bericht door Ohana »

Heb je trouwens ook iets van carnibest voor dieren die het aan de nieren hebben? Mn moeder vroeg zich dat af voor het ene hondje die heeft t aan de nieren.

Groetjes Marieta
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

[quote="Ohana"]
Heb je trouwens ook iets van carnibest voor dieren die het aan de nieren hebben? Mn moeder vroeg zich dat af voor het ene hondje die heeft t aan de nieren.

Groetjes Marieta
[/quote]

Heeft haar hond slechte nieren (nier-insufficientie)?
In dat geval is Carnibest - of zowiezo een kvv - veel gezonder voor haar hond omdat het het systeem minder belast (geen chem troep), de hoogwaardige eiwitten (ipv plantaardige eiwitten) en natuurlijk meer vocht.

Naast Carnibest zou ze Solidago kunnen geven ter ondersteuning van de nieren. Dit geef ik mijn Herder ook (heeft ook slechte nieren) ;)
Ohana
1-ster
1-ster

Bericht door Ohana »

Solidago, en dat is? En waar kan ik dat krijgen? En wat kost het?
En die van jou ging het beter doen daarop?
Sorry voor de vele vragen.
Dizzy (kruisng fox/whippet) is nogal een kieskeurige eter. En ik vind het altijd zo eng om dan ergens op over te stappen. Hij doet het goed op dit voer, maar ze heeft zoiets als dit werkt en het is ook goedkoper dan wil ik dat ook nog wel eens proberen.
Hij heeft er ook nog eens epileptie bij gekregen sinds een maand of 2. Dizzy is al 9 1/2 jaar oud.

Groetjes Marieta

Plaats reactie