Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep

lantsoght
2-sterren
2-sterren

Bericht door lantsoght »

mijn honden eten nooit hondenpoep. Mijn vorige hond die brokken vrat at wel hondenpoep en dan nog zijn eigen van enkele dagen voordien. Nu eten ze carnibest en soms barf en eten nooit hondenpoep wel paardenvijgen en kippenpoep.
ginny
3-sterren
3-sterren

Bericht door ginny »

mijn herder at alle poep, eigen poep, van andere honden, katten poep etc etc..zij at brokken

nu mijn dora, pup EB, eet vers, en eet sinds een week of 1,5 haar eigen poep op, echt vers van de pers..vind het zooooo goor, want ze komt daarna al smakkend naar je toe voor een knuffel..waar het vandaan komt ???

het is wel zo dat we twee weken geleden mijn oudje hebben in laten slapen, en sinds zijn dood, is ze helemaal van slag, heeft verlatingsangst ontwikkeld, zelfs als ik naar de wc ga begint ze te piepen en laat ze haar plas lopen, en nu dus dit poep eten, ik denk dat er toch een verband in zit een vorm van stress uiting???

groetjes simone
Lucinda en Timo
1-ster
1-ster

Bericht door Lucinda en Timo »

Timo, onze labrador, eet geen hondenpoep! Daar heeft hij gelukkig altijd al zijn neus voor opgetrokken :D

Hij heeft wel eens paardenpoep geproefd, maar nadat we daar wat beter op gelet hebben, doet hij het nu niet meer.

De beagle van mijn schoonzusje is in voor alle poep! Paardenpoep, hondenpoep (van zichzelf of van een ander), kattendrollen, koeienvlaaien, ze is niet kieskeurig! We krijgen het haar niet afgeleerd... En de fabeltjes over eierkoeken, boterhammen ed toevoegen aan het eten, helpen ook allemaal niet...
*Ilse
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Ilse »

Onze pup eet kattenpoep!
Ik vind het smerig, maar zij.... geniet ervan! wij hoopen nu we haar overgezet hebben op kvv, dat ze er mee stopt!!!
Hoe weten jullie nou og je te maken hebt met een drol van brokken of een versvleesdrol?
groeten ilse
Annieke
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Annieke »

Luna at poep (van zichzelf, maar volgens mij ook weleens van andere honden) toen ze op brokken stond. Nu ze op KVV staat doet ze dit niet meer, gelukkig! ;D

Luna is een Witte Herder.
Donald
1-ster
1-ster

Bericht door Donald »

Donald eet geen hondenpoep. ;D
Verder op zich wel alles wat los en vast zit en bij voorkeur niet datgene wat echt voor hem bestemd is. ( Gisteravond boerenkool met wordt van mijn bord gestolen Grrrr >:()
iguanaiguana
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door iguanaiguana »

Mijn labrador eet hondenpoep (en cavia keutels) nu ze vers vlees krijgt, maar ook toen ze nog brokken at. :-X
De ene dag meer dan de andere keer, maar eigenlijk altijd als we niet opletten (ze kijkt wel van te voren, de sniecht!) >:(
Hobbes
2-sterren
2-sterren

Bericht door Hobbes »

Update:

Hobbes (Jack R-kruising) at alleen sporadisch honden-/mensen(?)poep toen hij pup was en brokken at.
va. sept. 05 aan het BARFEN.

Maar een tijdje geleden at hij ineens één dag lang wel poep, en veel ook!!: paarden- maar ook hondenpoep (denk ik, zo te ruiken). Bij die ene keer is het wel gebleven.

Was misschien omdat hij voor het eerst een dagje op een boerderij was? Of kwam het doordat hij net ziek was geweest? Hij had net een AB-kuur en meer medicijnen gehad, na maag-darmproblemen.
guillaumeo
1-ster
1-ster

Bericht door guillaumeo »

Ravel, onze airedale eet gelukkig geen hondenpoep. :) Vraagje: wat moet ik doen om een foto van Ravel toe te voegen aan mijn berichten? :-\
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

guillaumeo schreef: Vraagje: wat moet ik doen om een foto van Ravel toe te voegen aan mijn berichten? :-\
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11337, deze link even lezen. ;D
chrisje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door chrisje »

Honden die vers eten hebben veel minder ontlasting omdat de essentiële voedingsstoffen in de hond blijven. Honden die brokken eten, poepen veel meer waardoor veel meer verloren gaat, ook essentiële stoffen. Deze poep zou dan aantrekkelijker zijn voor honden omdat er veel meer inzit. Heb ik het goed uitgelegd en begrepen? ::)
Madera
4-sterren
4-sterren

Bericht door Madera »

ik heb gestemd dat Lucky geen hondenpoep eet, hij eet soswieso nix van straat! (begin steeds meer te twijfelen of t wel een dalmaat is!) maar dit is onder voorbehoud.. hij is hier natuurlijk nog geen week!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik had gestemd dat ze bij mij geen hondenpoep eten, ik kan dus niet nog een keer stemmen maar ik heb er ondertussen wel 'e'en die poep eet, namelijk Pleunie.
De puppen vinden het onderhand gewoon dat als je poept er een dalmaten bek aan je kont zit :-X
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

sylvia schreef: Ik had gestemd dat ze bij mij geen hondenpoep eten, ik kan dus niet nog een keer stemmen maar ik heb er ondertussen wel 'e'en die poep eet, namelijk Pleunie.
De puppen vinden het onderhand gewoon dat als je poept er een dalmaten bek aan je kont zit :-X
Wat een viezerik is jouw hond zeg! :-X ;)
roefus

Bericht door roefus »

Mijn honden hebben nooit poep gegeten.
En ik ga me steeds meer afvragen 'waarom niet'.
Ze kregen altijd brokken, vers en álles door elkaar

Nu niet meer, dus.
Roefus eet haast volledig 'Barf', kvv staat op een heel laag pitje.
Heeft hij al drie weken niet meer gehad.
Brokken nu dus ook al dik twee maanden niet meer.

Ik sta helemaal achter 'Barf'.....maar dat probleem van 'poep-eten' ........daar zit ik geregeld over te denken.
Vooral WELKE poep.......
Is het omdat hij 'tekorten' aanvult?
Of is het (na één keer) doodgewoon 'gewenning'?
Of een 'samengaan' van beiden?

Plaats reactie