agressie hond na overgang van brok op versvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:agressie hond na overgang van brok op versvlees

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

kijk dat is super
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Fido"]

ps tryptofaan wordt er extra :-\ aan toegevoegd. Men zegt niet hoeveel (men is bang dat het na gemaakt gaat worden).

Groet, Edith
[/quote]

Waar wordt het dan aan toegevoegd, want aan de info die nu verstrekt wordt hebben we natuurlijk ook geen houtje ::)
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

he,goed nieuws, :)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

[quote="Angelique"]
Waar wordt het dan aan toegevoegd, want aan de info die nu verstrekt wordt hebben we natuurlijk ook geen houtje ::)
[/quote]

Extra toegevoegd in het voer van een voerfabrikant (ga niet het merk opnoemen, geen zin in zakelijke problemen) die speciaal anti stress voer hebben ontwikkeld voor honden.
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

Ik weet denk ik welk merk je bedoeld. Had er ook al eens eerder over gelezen... ;)
avalon
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door avalon »

trypofaan voor de hond?

Bestrijdt L-Tryptofaan depressiviteit?
December 15, 2003, 7:12 am door: Frank_Ruiters

Misschien. Tryptofaan is een essentieel aminozuur, noodzakelijk voor de aanmaak van de neurotransmitter serotonine. Een laag serotoninegehalte kan gevoelens van depressie, impulsiviteit en agressie veroorzaken.
Tussen 1966 en 2000 zijn er 108 onderzoeken gedaan naar de werkzaamheid van dit aminozuur. Die onderzoeken omvatten in totaal 64 patiënten met depressieve klachten. In elk geval wijzen ze erop dat L-tryptofaan beter depressieve klachten bestrijdt dan een nepmiddel. Een groot deel van de onderzoeken laat het echter niet toe inzicht te krijgen in de precieze data. Betrouwbaarheid en validiteit (meet men wat men wil meten?) zijn soms twijfelachtig.
(Aeiveos.com, Australian and New Zealand Journal of Psychiatry).

Lijkt mij dat het dan niet aan de voeding ligt :-\ ???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat we niks hebben aan dit soort halve data. In feite publiceer je dit ten nadele van brokfabrikanten. Je schrijft ook:
Eergister een vertegenwoordiger van een voermerk gehad. Erwin ff heel snel samenstelling doorlopen en kwam een stof tegen in het voer dat gebruikt wordt in de psychiatrie als kalmeringsmiddel!!!
We hadden niet meer tijd en hebben een afspraak met deze man over twee weken.

Na heel veel over samenstelling brok gelezen te hebben de afgelopen week waren we al niet eens meer verbaasd hierover.
Wel zijn we geschokt! Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Medicijnen standaard in voer?! Verslavende middelen in voer?
Maar tryptophaan wordt in de psychiatrie niet als kalmeringsmiddel gebruikt. Het is ook geen geneesmiddel. Het is een aminozuur dat gewoon in voeding voor komt en kan voor een kalmerend effect zorgen. Dat maakt het (in mijn ogen) nog steeds geen kalmerend middel. En het is algemeen bekent wat deze aminozuur doet dus staatsgeheim numero uno kan het al niet wezen.

Vervolgens wil je niet vertellen om welk merk het gaat en kun je ook niet vertellen om HOEVEEL meer het dan gaat. Laten we wel wezen en zoals ik al eerder heb geschreven: in ieder hondenvoer zit tryptophaan.....

Dus als je het niet erg vindt: ik begrijp niks van bovenstaande ophef en ik begrijp eigenlijk je punt niet dat je hebt willen maken?
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 feb 2006, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Ik eerlijk gezegd ook niet.
Leo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Leo »

vaag verhaal zeg, of komt de klapper nog ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Fido"]
Extra toegevoegd in het voer van een voerfabrikant (ga niet het merk opnoemen, geen zin in zakelijke problemen) die speciaal anti stress voer hebben ontwikkeld voor honden.
[/quote]

Afbeelding Zakelijke problemen als je een merk noemt ???
Die mensen maken dus een antistressvoer door er stofje X in te stoppen, maar dat zou je niet hardop mogen zeggen anders krijg je problemen ::).
Ik mag aannemen dat dat zakkie meuk vandaag of morgen in 90 van de 100 DZS of DA-praktijken ligt en dan weten we allemaal welk merkje het is, want zo te lezen is het tot op heden uniek in zijn soort.

En zakelijke problemen met een brokkenboer ::) ;D.....als Pro-verswinkel/da-praktijk krijg je die vanzelf hoor, hoef je niks extra's voor te doen ;D Who cares ;D
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 03 feb 2006, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Debora"]
Ik weet denk ik welk merk je bedoeld. Had er ook al eens eerder over gelezen... ;)
[/quote]

Nou, jij mag het ons dan vast wel vertellen ::) ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Angelique"]
want zo te lezen is het tot op heden uniek in zijn soort.
[/quote]

Uniek? Naaah, denk het niet echt. Kijk, Hill's voegt het bijna standaard toe, dus niet alleen in z'n stressbrokkies (dit zijn er maar een paar uit het Hill's assortie waar het aan toegevoegd is):

Hills Canine b/d®, Age related behavioral disorders:
Corn meal, chicken by-product meal, pork fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), brewers rice, soybean mill run, soybean meal, flaxseed, fish meal, chicken liver flavor, dried egg product, dried carrots, dried spinach, dried grape pomace, dried tomato pomace, dried citrus pulp, vegetable oil, oat fiber, L-lysine, L-tryptophan, taurine, L-carnitine, preserved with BHT and BHA, minerals (potassium chloride, salt, calcium carbonate, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), alpha-lipoic acid, rosemary extract, beta-carotene, vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin E supplement, vitamin D3 supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (a source of Vitamin C), niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

Hills Canine j/d™ Arthritis (Osteoarthritis)
Corn meal, chicken by-product meal, flaxseed, soybean mill run, brewers rice, soybean meal, peanut hulls, chicken liver flavor, fish oil, pork fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), dried egg product, taurine, soy lecithin, glucosamine hydrochloride, L-tryptophan, L-carnitine, chondroitin sulfate, preserved with mixed tocopherols and citric acid, minerals (potassium chloride, calcium carbonate, salt, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), rosemary extract, beta-carotene, vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin E supplement, vitamin D3 supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (a source of vitamin C), niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

Hills Canine l/d® Liver disease, Hepatic encephalopathy, Copper storage disease: Brewers rice, pork fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), dried egg product, soybean meal, pasta product, soy fiber, flaxseed, pork protein isolate, chicken liver flavor, vegetable oil, powdered cellulose, glycerol monostearate, taurine, DL-methionine, L-arginine, L-carnitine, L-tryptophan, ethoxyquin (a preservative), minerals (dicalcium phosphate, potassium chloride, calcium carbonate, salt, zinc oxide, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (a source of vitamin C), niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement, menadione dimethylypyrimidinol bisulfite ( a source of vitamin K)).

Hills Science Diet Nature's Best™ With Real Chicken Adult Dog Brewers rice, ground wheat, chicken meal, corn gluten meal, soybean meal, animal fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), chicken, vegetable oil, peas, carrots, chicken liver flavor, dried beet pulp, flaxseed, dried egg product, L-lysine, iron oxide, L-tryptophan, preserved with mixed tocopherols and citric acid, minerals (salt, potassium chloride, dicalcium phosphate, calcium carbonate, magnesium oxide, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), rosemary extract, beta-carotene, vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (a source of vitamin C), niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat we niks hebben aan dit soort halve data. In feite publiceer je dit ten nadele van brokfabrikanten. Je schrijft ook:Maar tryptophaan wordt in de psychiatrie niet als kalmeringsmiddel gebruikt. Het is ook geen geneesmiddel. Het is een aminozuur dat gewoon in voeding voor komt en kan voor een kalmerend effect zorgen. Dat maakt het (in mijn ogen) nog steeds geen kalmerend middel. En het is algemeen bekent wat deze aminozuur doet dus staatsgeheim numero uno kan het al niet wezen.

Vervolgens wil je niet vertellen om welk merk het gaat en kun je ook niet vertellen om HOEVEEL meer het dan gaat. Laten we wel wezen en zoals ik al eerder heb geschreven: in ieder hondenvoer zit tryptophaan.....

Dus als je het niet erg vindt: ik begrijp niks van bovenstaande ophef en ik begrijp eigenlijk je punt niet dat je hebt willen maken?
[/quote]

L-Tryptofaan wordt in heel veel natuurlijke middelen tegen onrust gebruikt!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="geer"]
L-Tryptofaan wordt in heel veel natuurlijke middelen tegen onrust gebruikt!
[/quote]

Dus?
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]
Dus?
[/quote]

Dus eigenlijk niets ;D Of eigenlijk wel iets, maar ik moet even de honden uitlaten ;D

Plaats reactie