agressie hond na overgang van brok op versvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:agressie hond na overgang van brok op versvlees

geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]
Geer, L-Tryptofaan zit ook in versvleesvoeding en barf.
[/quote]

Ja maar in welke verhouding?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zoals je op de vorige pagina hebt kunnen lezen bevat het normale voer van Denkadog 0,2%. Rundernieren bevatten op de 100 gram 0,23 gram. Kalfsnieren nog weer wat meer. Dat zijn maar twee voorbeeldjes.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ja, dat heb ik gezien. Maar zo'n vertegenwoordiger die langskomt en pocht met het feit dat honden rustig worden van die brokjes omdat er L-tryptofaan aan is toegevoegd. Dan zal dat er wellicht in hogere dosering aan zijn toegevoegd...(niet dat de vertegenwoordiger daar een antwoord op heeft ::))...
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ik druk me misschien een beetje onhandig of onduidelijk uit... Wat ik bedoel te zeggen is dat het toevoegen van L-Tryptofaan op zichzelf niet slecht hoeft te zijn, aangezien het ook in 'natuurlijke voeding' zit en een natuurlijk middel is...maar de vraag is; hoeveel wordt er toegevoegd? Je kan je brokjes vol douwen met L-Tryptofaan en eigenaren zullen denken 'superbrok!' hij is er zo heerlijk voldaan van! Heerlijk rustig ook... Is misschien zo, maar ik vind dat je dan wel moet weten hoeveel van wat je geeft. 'T wordt al snel misleidend, vind ik.

Stel nu dat bekend zou worden dat Olvarit zijn potjes babyvoeding volstopte met natuurlijke rustgevers... Dan kunnen ze nog zo natuurlijk zijn als maar kan, 't hoort niet standaard in babyvoeding. En al helemaal niet zonder dat heel duidelijk op de verpakking te vermelden. Ik denk althans dat er een hausse aan verontwaardiging en kritiek zou komen...

Maar in hondenbrokjes...in hondenbrokjes wordt het gezien als vrij logisch dat dergelijke dingen worden toegevoegd en dan is mijn vraag; in welke mate?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, maar dit is dus niet aan de orde, dat standaard hondenbrokken worden volgepropt met L-Tryptofaan.

Hondenvoeding bevat een normale hoeveelheid L-Tryptofaan. Dat staat ook voorgeschreven, dat er een hoeveelheid L-Tryptofaan in hondenvoer zit (ik heb al eerder in dit verhaal opgeschreven wat de dagelijks voorgeschreven hoeveelheden zijn voor pups en volwassen honden).

Nu komt er een fabrikant en die maakt anti-stressbrokken. Hij zet daarop dat er omega 3 vetzuren in zit, L-Tryptofaan in zit en weet-ik-wat-niet-allemaal in zit. Allemaal natuurlijke stoffen die je in normaal hondenvoer ook aan treft, behalve dan dat het hier 0,1% meer is. Ik sluit me helemaal aan bij Tannetje. Ik zie hier het probleem niet van. Ik vind het vergelijkbaar met Carnibest Actief. Carnibest Light. Energique voor Puppies. Energique voor Werkhonden. Enerqique voor allergische honden. Hill's bij hartproblemen. Hill's bij nierproblemen. Je kunt je natuurlijk afvragen of het allemaal nodig is, de aangepaste voertjes..... Daar wil ik best over discussieren. Maar hier werd gesuggereerd dat honden gedrogeerd werden met medicijnen die ze ook in de psychiatrie gebruiken. Nou, laat dat nou niet helemaal correct zijn. En dit soort moeilijke discussies worden er niet makkelijker op wanneer de beschikbaar gestelde informatie niet helemaal zuiver is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 feb 2006, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Nee, dan is het duidelijk inderdaad. Als het er niet mee volgepropt wordt...

Hihi, ik ontwaar wel twee kritiekpunten op brokkenfabrikanten en hun toevoegingen:

- Ze voegen dingen toe die niet standaard in voer horen te zitten, zonder dat duidelijk te vermelden...
- Ze vermelden dat er bepaalde hulpzame toevoegingen in brokken zitten, terwijl deze in werkelijkheid amper extra worden toegevoegd...

Maar da's weer een andere discussie :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="geer"]
Nee, dan is het duidelijk inderdaad. Als het er niet mee volgepropt wordt...

Hihi, ik ontwaar wel twee kritiekpunten op brokkenfabrikanten en hun toevoegingen:

- Ze voegen dingen toe die niet standaard in voer horen te zitten, zonder dat duidelijk te vermelden...
- Ze vermelden dat er bepaalde hulpzame toevoegingen in brokken zitten, terwijl deze in werkelijkheid amper extra worden toegevoegd...

Maar da's weer een andere discussie :)
[/quote]

Maar dat geldt niet alleen voor de brokkenfabrikanten ;) ;D!
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

[quote="Lizzy"]
Maar dat geldt niet alleen voor de brokkenfabrikanten ;) ;D!
[/quote]

Nope! Da's inherent aan gefabriceerd (commercieel) voer!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="geer"]
Nope! Da's inherent aan gefabriceerd (commercieel) voer!
[/quote]

Yep!

Plaats reactie