huidprobleem; nu met foto's

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:huidprobleem; nu met foto's

guillaumeo
1-ster
1-ster

Bericht door guillaumeo »

Opnieuw mijn dank voor de vele bruikbare tips. Die visolie houden we ook erin! (Mijn vrouw is al onderweg naar het Kruidvat!)
Ik kreeg nog geen reactie op mijn vraag of het verstandig is ook uitwendig wat aan de huid te doen. Ik moet erbij zeggen, dat Ravel kennelijk geen jeuk heeft...
Rob V

Bericht door Rob V »

Mien schreef: En misschien wist je het al maar vis olie bvb zalmolie is simpel bij oa het kruidvat krijgen. Capsule inprikken met een naald en leeg knijpen over het eten.
Doet inderdaad wonderen ,heeft erg geholpen bij onze bulle teef .
Die had als pup erg slechte voeding gehad .
En daarna en of ander diner van de supermarkt .
Wat waarschijnlijk veel te zout is geweest .
Ze was helemaal kaal en vuur rood .
Na een paar wkn zag je al verschil .
En nu is ze een plaatje om te zien .
Maar dat zegt elke trotse baas ;) :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

guillaumeo schreef: Opnieuw mijn dank voor de vele bruikbare tips. Die visolie houden we ook erin! (Mijn vrouw is al onderweg naar het Kruidvat!)
Ik kreeg nog geen reactie op mijn vraag of het verstandig is ook uitwendig wat aan de huid te doen. Ik moet erbij zeggen, dat Ravel kennelijk geen jeuk heeft...
Als hij geen jeuk heeft, zou ik er zelf niks opsmeren.
guillaumeo
1-ster
1-ster

Telefoontje DA: bloed opnieuw OK. Inderdaad geen mijt. Ook geen Cushing's disease (gelukkig maar!). Over tien dagen bericht over de schimmelkweek.

In elk geval zijn we begonnen met het langzaam aanpassen van de voeding. Inclusief de visolie...

Ik hoop dat Ravel, die absoluut niet ziek oogt, binnenkort weer de knappe kerel is die hij altijd was. Maar feitelijk is er nog geen diagnose, laat staan een gerichte behandeling (met uitzondering dan van een overstap op betere voeding)....
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

gelukkig dat er niks ernstigs uit het bloedonderzoek gekomen is
ga dr voor ! :-*
je zal de enige niet zijn waarvan zijn hond opknapt door anders te eten te geven
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

In dit toch wel ernstige geval is het misschien verstandig een kuurtje met Borage-olie te doen.
Ik denk je het beste Paul Barten op kunt bellen, die heeft heel veel ervaring met dit soort huidproblemen.
Zijn gegevens vind je op de site van Carnibest, bij de verkooppunten in Gelderland.
Je kunt hem zo bellen en ik ben er van overtuigd, dat hij je graag te woord staat !! ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Karin & Pyrs schreef: In dit toch wel ernstige geval is het misschien verstandig een kuurtje met Borage-olie te doen.
Ik denk je het beste Paul Barten op kunt bellen, die heeft heel veel ervaring met dit soort huidproblemen.
Zijn gegevens vind je op de site van Carnibest, bij de verkooppunten in Gelderland.
Je kunt hem zo bellen en ik ben er van overtuigd, dat hij je graag te woord staat !! ;)
Borage olie is op pagina 1 al geadviseerd ;)

Borage olie is ook te koop bij de drogist. En sommige visolie capsules (Hema en Etos).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 09 feb 2006, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Lizzy schreef: Borage olie is op pagina 1 al geadviseerd ;)

Borage olie is ook te koop bij de drogist. En sommige visolie capsules (Hema en Etos).
Het is vast niet de eerste/enige keer, dat er ergens een keertje hetzelfde gezegd wordt :P

De borage-olie is bij Paul is velen malen goedkoper, dan bij de drogist ...........
Verder kan Paul haar heel goed advies geven, gezien zijn ervaring met de vele probleem-honden, die al aan zijn neus voorbij zijn gegaan ...........
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nee, hier zien we nooit probleemhonden aan ons voorbij komen ::). Maar goed, goed te weten dat Paul de olie nog steeds voor een aantrekkelijk prijs verkoopt!
"inge"
3-sterren
3-sterren

Bericht door "inge" »

Ik wil ook (ten overvloede) nog even melden dat mijn hondje heel veel baat heeft gehad met Teunisbloemolie.De kale plek rond zijn oogje was in een paar weken verdwenen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Teunisbloemolie en borage-olie zijn wel een beetje vergelijkbaar. Beide geeft je de olieen omdat ze een rijke bron aan gamma-linoleenzuur zijn. Volgens mij bevat Borage-olie alleen nog meer GLA als teunisbloemolie.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Lizzy schreef: Nee, hier zien we nooit probleemhonden aan ons voorbij komen ::).
Ik denk, dat hij ze vaker met eigen ogen ziet .......
guillaumeo
1-ster
1-ster

Geweldig de aandacht die Ravel van jullie krijgt! :)

Ik ben naar de site van Carnibest geweest en heb hem helemaal doorgelezen. Heel leerzaam allemaal. Het blijkt dat in Kerkrade een verkooppunt van Carnibest is! Zodra ik genezen ben van mijn griep ga ik daar in elk geval naar toe. Ik zal ook kijken voor de borage-olie (en wat hij daar kost).

Van Paul Barte heb ik een mailadres gevonden op de site. Ik heb hem al een mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar zijn reactie.

Wat me trouwens opviel: Eerder kwam in mijn topic aan de orde dat zonnebloemolie 'niets doet'. Carnibest meldt trots dat de producten ' koud geperste zonnebloemolie' bevatten. ???
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

guillaumeo schreef: Wat me trouwens opviel: Eerder kwam in mijn topic aan de orde dat zonnebloemolie 'niets doet'. Carnibest meldt trots dat de producten ' koud geperste zonnebloemolie' bevatten. ???
Klopt, zonnebloem-olie is leuk voor een glansje op zijn velletje, maar doet verder niets opbouwends, zuiverends of zoiets.

Daarom is het veilig om dit standaard in een voeding te verwerken, het kan geen kwaad.

Standaard visolie in een kant-en-klaar product doen, kan wél problemen geven bij dieren die overgevoelig zijn voor visolie, of ivm supplementen een over-dosis zouden krijgen. ;)
Duco
2-sterren
2-sterren

Bericht door Duco »

guillaumeo,

Mijn herder "Duco" heeft ook een huid probleem, en het ziet er precies zo uit als op jouw foto's.
Duco heeft dit bij de hals, nek, buik en aan de zijkanten.
Een groot gedeelte van mijn hond ziet er dus kaal uit.
Ik heb in het dierenziekenhuis diverse malen een antibioticakuur gehad. Ze gaven me diverse keren een ander soort shampoo. Hij hij is getest voor allergie. Hij heeft een bloedonderzoek gehad wat opgestuurd is naar Utrecht. Niets maar dan ook niets hielp. Ik smeerde hem regelmatig in met "mink-olie" en dat zorgt er wel voor dat de korstjes verdwijnen en de schilfers minder worden. Tevens wordt de huid weer wat lichter van kleur en gaat het haar weer groeien. Maar als ik dan een paar dagen stop met smeren dan komt de klacht weer terug en het lijkt wel of het erger terug komt. Nu ben ik sinds 2 januari overgegaan naar carnibest voer. Ik ben sinds vorige week vrijdag begonnen met de borage olie van Paul Barte. Duco zijn huid ziet er nu vrij rustig uit en wordt steeds lichter. Ik hoop straks op een punt te komen dat ik kan stoppen met smeren van de mink olie en dat de borage olie het van binnenuit gaat overnemen.
Verder ben ik over carnibest voer super tevreden. Het beste wat ik tot nu toe gekocht heb. Mijn hond heeft een probleem met zijn alvleesklier. Maar met cb heeft hij nog geen dag problemen gehad met zijn ontlasting.

Plaats reactie