Huidproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:Huidproblemen

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Smoetzke schreef: Dat resultaat kan ook door Carnibest?
Ja, dat kan. Bij Ziggy zijn haar huidproblemen helemaal weggegaan op Carnibest, maar ze bleef last houden van haar darmen. En nu na 9 maanden van alles geprobeerd te hebben gaat het eindelijk goed. Ze baft nu bijna iedere dag en het gaat goed met haar huid en haar darmen, maar ik houd er ook rekening mee dat het weer mis kan gaan. Ik weet nl. nog steeds niet wat Ziggy precies mankeert. :-\
Smoetzke
1-ster
1-ster

Bericht door Smoetzke »

Laura2004 schreef: Ja, dat kan. Bij Ziggy zijn haar huidproblemen helemaal weggegaan op Carnibest, maar ze bleef last houden van haar darmen. En nu na 9 maanden van alles geprobeerd te hebben gaat het eindelijk goed. Ze baft nu bijna iedere dag en het gaat goed met haar huid en haar darmen, maar ik houd er ook rekening mee dat het weer mis kan gaan. Ik weet nl. nog steeds niet wat Ziggy precies mankeert. :-\
Dan gaan we dat al doen, enkel Carnibest (geen koekjes of tussendoortjes meer)
Wat zouden jullie doen? Stoppen met AB of doorgeven?
Vanmidag weer een Keforal gegeven en weer begon te kwijlen, het loopt gewoon uit haar bek... Na 5minuten begint ze te schuimbekken..
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind het altijd listig om iemand te adviseren te stoppen (voortijdig) met een AB kuur. Het voortijdig stoppen heeft al veel bacterieen resistent gemaakt. Maar, dit is ook bijna geen doen... Als ik jou was zou ik je DA bellen voor advies.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 09 feb 2006, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Smoetzke schreef: Dan gaan we dat al doen, enkel Carnibest (geen koekjes of tussendoortjes meer)
Wat zouden jullie doen? Stoppen met AB of doorgeven?
Vanmidag weer een Keforal gegeven en weer begon te kwijlen, het loopt gewoon uit haar bek... Na 5minuten begint ze te schuimbekken..
Is het zeker dat jouw hond een bacteriële infectie heeft?
Als dat niet het geval is zou ik stoppen. Als het mijn hond was hè. Je moet doen wat jou het beste lijkt en idd even contact opnemen met je dierenarts.
Die ab-kuren deden mijn hond weinig goed. :-\
Smoetzke
1-ster
1-ster

Bericht door Smoetzke »

Laura2004 schreef: Is het zeker dat jouw hond een bacteriële infectie heeft?
Als dat niet het geval is zou ik stoppen. Als het mijn hond was hè. Je moet doen wat jou het beste lijkt en idd even contact opnemen met je dierenarts.
Die ab-kuren deden mijn hond weinig goed. :-\
Dat was het laatste dat ze ons gezegd hebben. Een bacteriële infectie. Wss door een allergie aan iets atopische allergie als ik me goed herinner ???)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Smoetzke schreef: Dat was het laatste dat ze ons gezegd hebben. Een bacteriële infectie. Wss door een allergie aan iets atopische allergie als ik me goed herinner ???)

Maar hoe zijn ze daar achter gekomen? Of was het gewoon natte vinger werk? Tegen mij zeiden ze ook iedere keer , dat het een bacteriële infectie was en dat ik een ab-kuur moest geven, maar waar ze die informatie vandaan haalden was voor mij een raadsel.
Het waren gewoon probeerseltjes. :-\ Maar ik hoop dat dat bij jou niet het geval is.
Smoetzke
1-ster
1-ster

Bericht door Smoetzke »

Laura2004 schreef: Maar hoe zijn ze daar achter gekomen? Of was het gewoon natte vinger werk? Tegen mij zeiden ze ook iedere keer , dat het een bacteriële infectie was en dat ik een ab-kuur moest geven, maar waar ze die informatie vandaan haalden was voor mij een raadsel.
Het waren gewoon probeerseltjes. :-\ Maar ik hoop dat dat bij jou niet het geval is.
Is elke keer zo gezegd ja, even kijken, zeggen dat het een bacteriële infectie is en dan 45€ ontvangen voor de geleverde prestaties...

De laatste keer hebben ze het onder de microscoop bekeken, en zij zei dat het met Keforal zou overgaan. Maar dat vers voer totaal niets zou uitmaken. Ik moest de kuur wel zeker 3 weken volhouden...
En moest ze tweemaal per week wassen met een wit poeder (heeft een chloor geur).
Maar omdat ik me niet gerust voel bij de neveneffecten ben ik er vroeg tijdig mee gestopt :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Pffff, ik kan je geen ongelijk geven dat je met die chloorzooi ben gestopt... Tjonge jonge, wel een chemische-gif-grage DA he?! Misschien dat je anders een telefonisch consult bij Tannetje Koning aan kunt vragen en met haar moet overleggen wat je nou met die AB kuur moet doen? Je kunt haar vinden op http://www.holistischedierenartsen.nl
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik denk dat t door carnibest wel een heel stuk beter zal worden.
mijn bull zn buik zag en nog wel 10 keer erger uit, ook dr hoofd, nek en poten, eigenlijk overal.
na een half jaar was op de poten na alles weg.
nu is alles weg.

ik ga cb en visolie capsules.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Smoetzke schreef: Is elke keer zo gezegd ja, even kijken, zeggen dat het een bacteriële infectie is en dan 45€ ontvangen voor de geleverde prestaties...

De laatste keer hebben ze het onder de microscoop bekeken, en zij zei dat het met Keforal zou overgaan. Maar dat vers voer totaal niets zou uitmaken. Ik moest de kuur wel zeker 3 weken volhouden...
En moest ze tweemaal per week wassen met een wit poeder (heeft een chloor geur).
Maar omdat ik me niet gerust voel bij de neveneffecten ben ik er vroeg tijdig mee gestopt :-[
Ik zou als ik jou was (en als het mijn hond was) stoppen met die troep. Jou DA doet hetzelfde als die van mij, gewoon gissen en wat troep meegeven en als het niet werkt, dan proberen ze weer wat anders, maar ondertussen zijn ze wel jouw hond aan het "vergiftigen". En als jouw portomonnee helemaal leeg is dan gaan ze je ook nog een hele dure dieet voeder aansmeren van Hills ofzo. En als dat niet werkt gooien ze er weer een ab kuurtje bovenop. Zo gaan ze gewoon te werk. Ik word hier zo kwaad om >:(
Als ik jou was zou ik overal mee stoppen en over gaan op vers. En ik zou dit een paar maandjes volhouden. En als je dan nog geen verbetering ziet, kan je alsnog weer contact opnemen met je dierenarts. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen op vers. ;)
En je kan idd ook contact opnemen met Tannetje ;)
andres
2-sterren
2-sterren

Bericht door andres »

Ik herken dit verhaal en ook de behandeling door de DA. Wij hebben hetzelfde traject gevolgd met meermaals AB ivm huid en oorontstekingen en uiteindelijk zijn we er niets mee opgeschoten. Ik ben maar kort lid van barfplaats dus adviseren daar durf ik niet aan. Wij zijn over op vers omdat ik geloof in de mogelijkheid om langs die weg weerstand op te bouwen waardoor de klachten tzt verdwijnen. Natuurlijk moet het lichaam het zelf doen maar de kans hiertoe wil ik onze lieve viervoeter niet ontnemen. Ik zou zeggen ga er voor wat heb je te verliezen. Hou wel rekening met het feit dat het een tijdje nog beroerder gaat. Wij hebben trouwens goede ervaring met het deppen van de rode plekken met kamille thee en na een uurtje intrekken smeren we als nodig met kalandula emulsie. Alleen als alles vuurrood is -en dat is oo sommige plekken vandaag weer het geval- grijpen we naar de fles met hydrocothiderm. groet Andre
Smoetzke
1-ster
1-ster

Bericht door Smoetzke »

Laura2004 schreef: Ik zou als ik jou was (en als het mijn hond was) stoppen met die troep. Jou DA doet hetzelfde als die van mij, gewoon gissen en wat troep meegeven en als het niet werkt, dan proberen ze weer wat anders, maar ondertussen zijn ze wel jouw hond aan het "vergiftigen". En als jouw portomonnee helemaal leeg is dan gaan ze je ook nog een hele dure dieet voeder aansmeren van Hills ofzo. En als dat niet werkt gooien ze er weer een ab kuurtje bovenop. Zo gaan ze gewoon te werk. Ik word hier zo kwaad om >:(
Als ik jou was zou ik overal mee stoppen en over gaan op vers. En ik zou dit een paar maandjes volhouden. En als je dan nog geen verbetering ziet, kan je alsnog weer contact opnemen met je dierenarts. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen op vers. ;)
En je kan idd ook contact opnemen met Tannetje ;)
Het ergste is, dat ik al m'n 4de DA zit en van de dermatologe ben ik ook ni content. Dus heb soms het gevoel dat het aan mij ligt...
We hebben hier thuis in elk geval beslist dat ze de komende zes weken niets anders krijgt dan CB. Dan zouden we toch al een beetje verbetering moeten zien denk ik.
Als dat niet zo is gaan we op zoek naar een homeopathische da. AB geef ik niet meer, dat is voor mensen ook ni goed dat ze vanalles blijven slikken, wat zou ik m'n hond dat dan aandoen??
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Smoetzke schreef: Het ergste is, dat ik al m'n 4de DA zit en van de dermatologe ben ik ook ni content. Dus heb soms het gevoel dat het aan mij ligt...
We hebben hier thuis in elk geval beslist dat ze de komende zes weken niets anders krijgt dan CB. Dan zouden we toch al een beetje verbetering moeten zien denk ik.
Als dat niet zo is gaan we op zoek naar een homeopathische da. AB geef ik niet meer, dat is voor mensen ook ni goed dat ze vanalles blijven slikken, wat zou ik m'n hond dat dan aandoen??
Het ligt echt niet aan jou hoor ;) Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en als het niet goed voelt kan je altijd contact opnemen met een DA.
Ik heb precies dezelfde ervaring met DA, dus ik denk dat het gewoon aan hen ligt.
andres
2-sterren
2-sterren

Bericht door andres »

Smoetzke schreef: Het ergste is, dat ik al m'n 4de DA zit en van de dermatologe ben ik ook ni content. Dus heb soms het gevoel dat het aan mij ligt...
Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen alleen zoiu ik niet met tijdslimieten werken. Het ontgiften heeft bij de ene hond langer nodig dan bij de ander en het zou toch eeuwig zonder zijn als je er te vroeg mee stopt. Voorbeeld: wij gaan nu de zevende week in en nog steeds zijn er best wel moeilijke dagen tussen, per saldo gaat het beter. Een dagboekje bijhouden is een goed idee al is het maar om zelf overzicht te houden
gr. Andre
Zosha
1-ster
1-ster

Re: Huidproblemen

Bericht door Zosha »

He hallo! Zag je bericht staan inzake de huidproblemen;je zou eens HOKAMIX FORTE moeten proberen,is een kruidenmengsel. Ik heb het bij mijn bouvier gebruikt die kale plekken had en een schilferige huid. Zij heeft een bloedziekte en na een aantal weken begon er weer haar te groeien op die kale plekken en haar haarkleur werd ook weer mooi zwart.

Het is ideaal spul voor het immuunsysteem,en het heeft mijn hond al 1,5 jaar verder doen leven;ze was opgegeven had nog maar 9  % bloed! terwijl dit 45 moest zijn.

Echt waar,probeer het maar  ! \je kunt het bestellen bij www.paardendrogist.nl/dursydog  zie maar bij de hondenprodukten.  Succes en laat eens even horen hoe het verlopen is. Je moet de eerste 6 weken afwachten tot het spul gaat werken.  Groetjes, leonie  ;)

Re: Huidproblemen

Plaats reactie