Ik moet stoppen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Ik moet stoppen

dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Het is uiteraard ieder voor zich in deze beslissing, maar na 2/3 weken is je handdoek wel erg snel in de ring gegooid. Wat ik begrijp is dat de ontlasting goed is, misschien iets te hard maar wel goed. En ze heeft last van rode ogen en oren. Dan lijkt mij dat nu het ontgiftigen is begonnen. En juist dit is een periode waarin je door zou moeten zetten, vind ik. Al die vieze afvalstoffen moeten toch dat lichaam uit en dat gebeurt juist via die oren, ogen en huid. Misschien is het een optie om 's ochtends brok en 's avonds KVV te blijven voeren, totdat je ziet dat het minder wordt en dan geheel overgaat op KVV of toch brok ernaast blijft voeren? Gun je hond gezonde voeding, daar hoort ook het ontgiftigen bij. Onze honden hebben dit allemaal doorstaan en varen er nu wel bij. Ik zou doorzetten.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Het is jammer :-\. Hier never nooit meer brokken, ik ben van mening dat je het dus nog even af moet kijken of anders een andere oplossing kunt vragen hier maar goed....jij beslist natuurlijk.
Helaas....
Laatst gewijzigd door Truus op vr 10 feb 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

ik denk zelf dat je geen versvlees moet voeren (of moet barfen) omdat andere mensen zeggen: Johhhh datmoet je eens proberen want dat helpt echt!

Zo zou jeukanumaar ook helpen tegen poep eten van Bowie, en die speciale brokken tegen tandsteen, en die vertelde me weer dat ik Prims moest geven als Sunday prut uit zijn ogen had.......

Je moet vers gaan voeren omdat je verstand je zegt: Heeeee ik heb een hond en een hond is carnivoor. Waarom zou ik die volstoppen met graan, ik voer mijn paard toch ook geen vlees?
Je moet overstappen omdat je het niet meer dan logisch vindt dat je hond vlees eet (als mensen mij vragen waarom ik mijn hond vlees voer, vraag ik met dezelfde gang terug waarom zijn hun hond brok voeren)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

[quote="Femke"]
ik denk zelf dat je geen versvlees moet voeren (of moet barfen) omdat andere mensen zeggen: Johhhh datmoet je eens proberen want dat helpt echt!

Zo zou jeukanumaar ook helpen tegen poep eten van Bowie, en die speciale brokken tegen tandsteen, en die vertelde me weer dat ik Prims moest geven als Sunday prut uit zijn ogen had.......

Je moet vers gaan voeren omdat je verstand je zegt: Heeeee ik heb een hond en een hond is carnivoor. Waarom zou ik die volstoppen met graan, ik voer mijn paard toch ook geen vlees?
Je moet overstappen omdat je het niet meer dan logisch vindt dat je hond vlees eet (als mensen mij vragen waarom ik mijn hond vlees voer, vraag ik met dezelfde gang terug waarom zijn hun hond brok voeren)
[/quote]
Je hebt gelijk Femke, maar soms heb je wel andere mensen nodig om je op die gedachten te brengen. Vooral als je een hond hebt die het wel goed doet op brokken en waar je nooit iets aan merkt.
Ben heel blij dat ik barf met de honden en zou nooit meer wat anders willen, maar ik heb het niet zelf bedacht.
Debora
4-sterren
4-sterren

Bericht door Debora »

En dát is m.i. ook het lastige. Veel mensen vinden dat hun hond het goed doet op brok en zien niet dat het beter kan. Ik laat dagelijks veel honden uit en als ik zie wat daar allemaal uit komt aan ontlasting, hoe dat eruitziet. Maar de baas kijkt daar niet naar.
Ik krijg eind maart een hondje te logeren echt een schatje. Beestje blijkt niet graag haar brokjes te eten (duh ::)) en daarom doen ze er pedigree doorheen.
Ze heeft bij mij geproeflogeert en stond gewoon te dansen voor haar bakkie voer en vrat het meteen op. Heb ik ook tegen de baasjes gezegd. Maar ja, als ze niet willen. Er zijn er ook gelukkig die wel luisteren.
dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

[quote="Tinker"]
Als mijn hondjes zo ontzettend hadden gereageerd dan was ik waarschijnlijk ook zo geschrokken dat ik terug zou gaan naar het oude,waar mijn hond het in ieder geval beter op deed.Ik vind de reakties erg hard.Iemand die al ontzettend veel ellende heeft meegemaakt met een hond die allerlei medische kwalen heeft die is onzeker geworden en wil uiteraard niet dat haar hond nòg meer ellende over zich heen krijgt door ander voer.Er is veel moed voor nodig om het zgn"ontgiften"door te zetten,en niet iedereen durft dat aan.Maar een beetje begrip is wel op zijn plek.
[/quote]

Begrip heb ik altijd en ik snap de verontrusting van het baasje uhhh vrouwtje. Maar als je de omschakeling maakt, kan je verwachten dat dit erbij hoort.
En uiteraard kunnen wij ons visueel geen voorstelling maken van hoe de hond er aan toe is, maar ik denk dat het merendeel van de barfers en KVV'ers hiervoor hebben gestaan. Ik had niet begrepen dat de hond het op brok zo geweldig doet, vandaar misschien een extra zetje hopelijk in de goede richting?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Tinker"]
Als mijn hondjes zo ontzettend hadden gereageerd dan was ik waarschijnlijk ook zo geschrokken dat ik terug zou gaan naar het oude,waar mijn hond het in ieder geval beter op deed.Ik vind de reakties erg hard.Iemand die al ontzettend veel ellende heeft meegemaakt met een hond die allerlei medische kwalen heeft die is onzeker geworden en wil uiteraard niet dat haar hond nòg meer ellende over zich heen krijgt door ander voer.Er is veel moed voor nodig om het zgn"ontgiften"door te zetten,en niet iedereen durft dat aan.Maar een beetje begrip is wel op zijn plek.
[/quote]
Ik vind de reacties dus niet hard ;)
Onze vorige Leonberger had zware hartklachten,zware suikerziekte,chronische dikke darmontsteking,olifantenhuid plus ernstige huidklachten,de Da wist geen raad meer en toen het bloed met de diarree konstant eruit spoot wilden wij hem in laten slapen.
Altijd had hij die gezonde brokjes gehad en ten einde raad kwam ik op doggynet terecht en ben met behulp van oa Lizzy en Paul Barte in het diepe gesprongen.
Ik werd aan alle kanten geholpen en met het versvlees en de nodige hulpmiddelen zoals olieen etc krabbelde hij er langzaam bovenop,ook met zijn huidklachten,hele delen van zijn lichaam waren kaal en hij stonk als de t*fus.
En ja hij ging ook ontgiften en ik denk vele malen erger dan menig vrij gezonde hond die het wel goed doet op de brokken en ik zette door wat had ik verder te verliezen?
Zijn chronische dikke darmontsteking was binnen zeer korte tijd helemaal over,voor dit waren wij er ook mee begonnen.
Binnen een half jaar was hij weer vol in zijn vacht en glom en at als een volwassen reiger.
Wat ben ik blij dat ik toen WEL heb geluisterd naar de vele goede adviezen van mensen met jarenlange ervaring op dit gebied,door dit heeft Kobus nog 15 mooie maanden gehad door het goddelijke versvlees!
Hier nooit meer 1 brokje.
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

bandit heeft gelukkig geen ontgiftingsverschijnselen gehad.
Hij was ook nog maar 8 weken toen hij Carnibest kreeg.

Ik vind het ook heel jammer dat je nog niet even door wilt zetten. Vooral nadat je hoort waar deze klachten vandaan kunnen komen. De rotzooi van de brokken eruit gooien. Deze ga je nu weer in het lichaam pompen.
Maar ja, het is jou hond dus jou beslissing.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik begrijp dat ze juist rood wordt na het eten. Dat wijst wel degelijk op een voedselallergie en dan kan ik me voorstellen dat je niet met dit voer door wilt gaan.
Echter: alles wat je met brokken kunt bereiken, kun je ook met vers. En dan nog meer.
Dus ik heb er zeer hard hoofd in of je dat met brokken wel goed kunt krijgen. Dat blijkt vanzelf.
202spots

Bericht door 202spots »

Lupa heeft 'n article op de website wat misschien goed is om te lezen, en waar er foto's zijn van 'n hond met allegies....
http://www.domenica-dogstyling.com/
oops...de link gaat niet direct naar de article...klik eerst op "gezondheid" dan allergie en dan voedingsallergie bij honden.
Er zijn 3 paginas

Brokken:AfbeeldingAfbeelding

Barf:AfbeeldingAfbeelding

Ik hoop dat je dit verhaal leest, en dan wil je misschien nog even over denken wat 't beste is?
Ohana
1-ster
1-ster

Bericht door Ohana »

Bedankt voor de reacties die het in ieder geval willen begrijpen.
Het is niet datik er niet in geloof. Zeker niet. Maar ik zie hoe mijn hond reageert en dat is een rode huid oren en ogen, en als dit ontgiften is dan had ze ook ontgiftingsverschijnselen toen ze de brokken van de dierenarts kreeg, daar had ze namelijk dezelfde reactie. Oke deze brokken nu heeft ze meer ontlasting en andere dingen, maar haar huid blijt netjes. En misschien probeer ik nog wel ooit iets anders. Maar ik blij erbij dat ook vers niet voor elke hond het beste hoeft te zijn. Ik heb vandaag ook iemand op mn werk gezien die voert carnibest, en die kreeg commentaar van een colegavomdat de kat van haar vriendin problemen had met blaasgruis en ze zei dat je daar speciaal voer voor moet geven. Ik heb haar ook gezegd dat dit waarschijnlijk beter kan zijn. Het heeft in veel delen een voordeel gehad maar het belangrijkste haar oren ogen en huid niet. Ik ben er absoluut niet tegen maar ik ga wel mn eigen gevoel na. Misschien is ze er over een tijdje wel klaar voor en misschien moet ik dan een keer een ander merk gebruiken ofzo, maar ik heb al teveel met haar meegemaakt, waarbij ik haar oren voelde gloeien als ik er mn handen zon 10 cm vanaf hield. Zo nu ook. Tussen haar tenen echt donkerrood. Allemaal reacties die ik heb gezien.
Maar ik ben er absoluut niet tegen en ook al geef ik nu weer brok ik hoop dat jullie ook dat kunnen respecteren en ook kunnen/willen zien dat honden net zoals bij verschillende brokken een hond ook anders kan reageren op vers.

Maarja in ieder geval bedankt voor het begrip van de meeste mensen.

Groetjes Marieta
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Ohana"]
Bedankt voor de reacties die het in ieder geval willen begrijpen.
Het is niet datik er niet in geloof. Zeker niet. Maar ik zie hoe mijn hond reageert en dat is een rode huid oren en ogen, en als dit ontgiften is dan had ze ook ontgiftingsverschijnselen toen ze de brokken van de dierenarts kreeg, daar had ze namelijk dezelfde reactie. Oke deze brokken nu heeft ze meer ontlasting en andere dingen, maar haar huid blijt netjes. En misschien probeer ik nog wel ooit iets anders. Maar ik blij erbij dat ook vers niet voor elke hond het beste hoeft te zijn. Ik heb vandaag ook iemand op mn werk gezien die voert carnibest, en die kreeg commentaar van een colegavomdat de kat van haar vriendin problemen had met blaasgruis en ze zei dat je daar speciaal voer voor moet geven. Ik heb haar ook gezegd dat dit waarschijnlijk beter kan zijn. Het heeft in veel delen een voordeel gehad maar het belangrijkste haar oren ogen en huid niet. Ik ben er absoluut niet tegen maar ik ga wel mn eigen gevoel na. Misschien is ze er over een tijdje wel klaar voor en misschien moet ik dan een keer een ander merk gebruiken ofzo, maar ik heb al teveel met haar meegemaakt, waarbij ik haar oren voelde gloeien als ik er mn handen zon 10 cm vanaf hield. Zo nu ook. Tussen haar tenen echt donkerrood. Allemaal reacties die ik heb gezien.
Maar ik ben er absoluut niet tegen en ook al geef ik nu weer brok ik hoop dat jullie ook dat kunnen respecteren en ook kunnen/willen zien dat honden net zoals bij verschillende brokken een hond ook anders kan reageren op vers.

Maarja in ieder geval bedankt voor het begrip van de meeste mensen.

Groetjes Marieta
[/quote]

Ik snap dat je denkt dat die brokken beter zijn ze geven een instant succes. Maar vaak als je hond een probleem heeft in jouw geval huidproblemen worden op vers deze problemen eerst veel erger, dus inderdaad krijg je dezelfde uitslag als op die brokken, maar dat is de manier waarop het lichaam van jouw hond van zijn giffen afkomt.
Ik weet ook niet wat je hebt gevoerd, misschien dat het met een ander merk beter gaat. Inderdaad zijn er honden zo gedegenereerd op brokken dat ze lichamelijk het niet meer aankunnen om vlees te eten.
Ohana
1-ster
1-ster

Bericht door Ohana »

Dat kan zijn en misschien kom ik eigenwijs over, maar ze heeft al een keer tegen de chronische oorontsteking aangezeten. En dat wil ik niet nog een keer voor haar. Maarja mischien in de toekomst nog een keer proberen. Ik zie het wel.
Maar nogmaals ik ben absoluut niet tegen vers.
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Joh, je moet voeren waar jij je goed bij voelt en wat je hond goed bevalt. Heel veel succes en ik hoop dat je hond snel van haar problemen af is ;)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

[quote="Ohana"]
Dat kan zijn en misschien kom ik eigenwijs over, maar ze heeft al een keer tegen de chronische oorontsteking aangezeten. En dat wil ik niet nog een keer voor haar. Maarja mischien in de toekomst nog een keer proberen. Ik zie het wel.
Maar nogmaals ik ben absoluut niet tegen vers.
[/quote]
mischien kan je nu je hond weer rustig is met het eten van brokken, iedere keer een ander vers voer proberen, en wie weet ontdek je wat wel kan en durf je het dan wel, success ermee

Plaats reactie