vogelgriep in kvv?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:vogelgriep in kvv?

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Nelly"]
Nee, allicht niet. Honden en katten eten toch brokkies?
[/quote]
Ja inderdaad :-\. Maar goed....nu weten we nog niks.
Voor de tweede wereldoorlog uitbrak, zeiden ze ook "gaat U maar rustig slapen" ;) :-\
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

Gaat het virus niet dood door invriezen????
dan zou er voor onze dieren al een probleem minder zijn.
Joshii
4-sterren
4-sterren

Bericht door Joshii »

[quote="Nelly"]
[/quote]
;D ;D ;D ;D ;D ;D
Joshii
4-sterren
4-sterren

Bericht door Joshii »

zojuist op het nieuws; nu ook in Frankrijk grote uitbraak van vogelgriep.
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

[quote="Nelly"]
Ik heb zelfs het idee dat watervogels zoals eenden, ganzen en zwanen eerder ziek worden, omdat ze in het water poepen, maar ook in het water eten. Hoe het straks moet als er echt een uitbraak komt? Geen idee. Denk dat Nederlandse vogelprodukten nu nog wel veilig zijn.
[/quote]

Wat dacht je van een soort resistentie bij wilde dieren? En er wordt nu veel gecontroleerd, hoe het met dit virus zit/zat bij wilde dieren is niet bekend. Nu komt men er achter door dat er gecontroleerd wordt.

Bij enkele zieke dieren wordt geen alarm geslagen, pas bij 5 zieke/dooie zwanen op dezelfde plek of 10 andere water vogels.
Marius
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Marius »

Ik heb er toch ook allemaal bang van hoor. Ik hoop dat het hier wegblijft, nu al in Frankrijk en Duitsland, dat is niet zo ver meer hé.
Zal één van de dagen eens met de buren gaan praten dat ze hun kippen moeten binnenzetten ;)
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

er stond vanmorgen een stuk in de krant :

KAT BLIJKT VATBAAR VOOR VOGELGRIEP

Rotterdam - katten zijn vatbaar voor de vogelgriep. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Toch vindt viroloog Ab Osterhaus het nog te vroeg voor een oproep om alle katten binnen te houden.

Virologen van de universiteit hebben experimenten gedaan met katten, omdat die nogal eens achter vogels aanzitten. Bovendien zijn bij eerdere uitbraken in Aziatische landen tijgers ziek geworden van besmet kippenvlees.
"Katten zijn vatbaar voor het virus. Als een kat een besmette vogel te pakken krijgt, kan hij ook vogelgriep oplopen", aldus prof. Osterhaus. Vooralsnog ziet hij geen reden alle katten binnen te houden. "Dat hangt van de verspreiding van het virus af".

Besmette katten kunnen de ziekte ook op andere katten overbrengen, weet dierenarts en viroloog Van Rooij van het Centraal Instituut voor Dierziekte in Lelystad. Hij denkt dat het zinvol is te onderzoeken of ook honden besmet kunnen raken met het voor mensen gevaarlijke H5N1-virus.
Katten binnen houden, is ook volgens Van Rooij nog niet nodig. "Want er is in Nederland nog geen H5N1 aangetroffen".
Minister Cees Veerman van Landbouw zei gisteren dat dat wel elk moment zo ver kan zijn. 'Verdachte' dode zwanen die waren gevonden in Flevoland en in de buurt van Zwolle, blijken niet besmet te zijn geweest met H5N1.

(bron: BN DeStem van zaterdag 18 februari)
Ster

Bericht door Ster »

He, interessant Natasja!

Ik heb een vraag neergezet op het chemieforum. Daar heb ik al eens iets uitgezocht over PBDE. Tot nu toe nog geen nieuwe informatie gekregen, maar soms zitten daar mensen die veel details weten. Wie weet komt er iets uit.
http://www.chemieforum.nl/forum/index.p ... topic=5682
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ga er voor alsnog vanuit dat het pluimvee dat we eten niet besmet is met het vogelgriepvirus. En zo lang dat het geval is, blijf ik kip aan mijn honden voeren. Of dat verstandig is? Ik weet het niet.....

En eng vind ik het allemaal wel!

Overigens, als ze ophokplicht willen voor katten en later blijkt dat het virus ook besmettelijk is voor honden (en ik geloof dat wel hoor. Filou heeft in Turkije de afgelopen tijd meer dode honden gezien dat normaalgesproken): dan kun je ook wel thuis blijven met je hond. Want wat nou als ie water-vogel-poep eet? (van ganzen is hier favo).
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Lizzy"]
Want wat nou als ie water-vogel-poep eet? (van ganzen is hier favo).
[/quote]
Ziggy die eet ook alle watervogel poep :-\ Maakt haar niet uit of het van zwanen, ganzen, waterkippen (zo noem ik ze, ik weet niet hoe ze echt heten :P) of eenden is ze eet alles op.
Ster

Bericht door Ster »

"The death of dogs in an outbreak area is a novel observation, but not necessarily related to avian influenza infection." "De dood van honden in een uitbraakgebied is een nieuwe observatie, maar niet noodzakelijkerwijs gerelateerd aan vogelgriepvirus." Dit is volgens de WHO. (http://www.rense.com/general69/outbr.htm)

En in dit artikel:
http://www.rense.com/general66/hits.htm
"according to Russian FSB sources the United States has ordered all news of these massive dog deaths to be censored so as not to cause widespread panic among its citizens." "volgens russische FSB bronnen heeft de VS opgedragen om al het nieuws omtrent de dood van honden (er staat massief, maar dat is denk ik wat overtrokken) te censureren, zodat er geen paniek ontstaat onder de burgers." Het gaat hier trouwens om andere honden, racehonden in de VS.
en
"Even more disturbing is that when the United States triggered these censorship measures they did so under the guidance of the World Health Organization". "Nog meer verontrustend is dat [voorstaande] onder leiding van de WHO gebeurde."

Aan de ene kant dus onduidelijkheid over dode honden, aan de andere kant cencuur door de WHO die veel van de onderzoeken uitvoert. Het tweede artikel gaat in op dode honden in de VS, vermoedelijk door een gemuteerde vorm van het vogelgriepvirus. Ene dr. Henry L. Niman schijnt expert op het gebied en ik geloof dat zijn mening is dat de situatie toch al wel wat ernstiger is dan het nieuws doet vermoeden. Hij legt trouwens een link naar GM voedsel, niet onderzocht, maar lijkt me heel waarschijnlijk.
Zelf maak ik me op dIt moment nog steeds geen zorgen omtrent de kip die ik voer, maar dat kan ieder moment veranderen en dan kies ik er misschien wel voor om geen kip meer te voeren. Maar dat wordt lastig, want in iedere kvv zit toch gemalen kippenbot ??? Heb ik dat goed begrepen?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Laura2004"]
Als er echt een grote uitbraak komt geef ik geen gevogelte meer. Ik weet niet of jij het wel aandurft :-\
[/quote]
Ik ben bang dat ik dan ook moet passen :-\
Stel dat het wel kwaad kan :-\
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Nelly"]
[/quote]
Tsja moeten we weer terug naar de brokkies :-X
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="tieneke"]
Tsja moeten we weer terug naar de brokkies :-X
[/quote]
Nee he :-X. Dat zou ik echt erg vinden. Laten we maar niet in paniek raken nu. ;)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Truus"]
Nee he :-X. Dat zou ik echt erg vinden. Laten we maar niet in paniek raken nu. ;)
[/quote]
Al moet ik dan alleen pens,rund etc geven jammer dan.
Maar ik denk ook dat we niet teveel paniek moeten zaaien zolang er nog geen vogelpest is uitgebroken.

Plaats reactie