Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Happyhusky"]
Vanochtend heeft Lex de eerste keer Carnibest gekregen.... Hij rook eraan, keek er is naar. Keek toen naar de waterbak (zouden daar stiekum mijn brokken inzitten, moet hij gedacht hebben ;D), maar besloot al heel snel dat vreemde spul eens te proberen... Eerst wat likken en daarna VOL in de bak! :D Al knabbelend en knarsend moest de hele bak uit worden gesopt..... Volgens mij vond hij het wel lekker! :) Hopelijk gaat hij het er goed op doen....

Rachel.
[/quote]

Hihihi, jaaaa, zo te lezen vond hij het toch wel lekker! Laten we nu inderdaad maar heeeeel hard duimen dat hij het er goed op gaat doen!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Happyhusky"]
Vanochtend heeft Lex de eerste keer Carnibest gekregen.... Hij rook eraan, keek er is naar. Keek toen naar de waterbak (zouden daar stiekum mijn brokken inzitten, moet hij gedacht hebben ;D), maar besloot al heel snel dat vreemde spul eens te proberen... Eerst wat likken en daarna VOL in de bak! :D Al knabbelend en knarsend moest de hele bak uit worden gesopt..... Volgens mij vond hij het wel lekker! :) Hopelijk gaat hij het er goed op doen....

Rachel.
[/quote]
Dat is goed nieuws!!!
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

SUPER! Rachel, dat het Lex het eet is in iedergeval een probleem minder.

We gaan gewoon afturfen ;)

Op naar de volgende stap!
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Vanochtend pas zijn eerste maaltijd gekregen natuurlijk.... Ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij het echt kent....

Rachel.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik heb eerst rodi gevoerd omdat ik het zielig vond om mijn honden brokken te geven van die gore droge meuk en dat dagelijks je leven lang leek me niet echt een feest voor een hond, toen was er alleen rodi te koop en smuldier maar dat laatste vond ik niet erg lekker overkomen dus werd het rodi.
Rodi zat toen nog in een worst net als nu bibi en CB en het was qua structuur ook gewoon in stukjes, later zijn ze hamburgers gaan maken en werden deze steeds droger en vaster van vorm. Ik heb toen een tijdje bibi geprobeerds wat toender tijd helemaal niet beviel het verandere zo vaak van samenstelling dat ik weer rodi ben gaan voeren tot ik op zoek was naar een kvv voor katten en zo op BP kwam en carnibest ontdekte nadat ik dit had gehaald ben ik direct overgestapt op cb en nu geef ik alweer een jaar barf
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Ik ben begonnen met Rodi, omdat dat bij mij om de hoek te koop is en ik van toeten noch blazen wist. De eerste keer dat ik zelf iets samenstelde, in volle overtuiging heerlijk te barfen kreeg Saar een berg gepureerde groente met plakjes boterhamworst en blokjes gerookte kip :-[ ;D Dus werd het Rodi.

Toen ik een tijdje 'Rodeerde' ben ik ook op zoek gegaan naar andere merken, heb Duck, Energique, Rodi en AHV een tijd lang afgewisseld. Met af en toe natuurlijk een heerlijk gerookt barfbot van de dierenwinkel :-[ ;D

Toen ik bij Tannetje kwam te werken, waar we Carnibest verkopen, ben ik dat gaan voeren. Daar verkopen we ook nekjes, penslapjes, ribbetjes, vleugeltjes etc. Dus dat sleepte ik af en toe mee naar huis. En eigenlijk ben ik met mijn 'huidige' dames toen vrij snel overgegaan op zelf samenstellen. Nu weet ik wel hoe het moet ;D Nu krijgen ze dus alleen maar zelfgemaakt, alleen de twee dagen dat ik werk en Guus 'de job' moet doen of ik ze meeneem, krijgen ze KVV. Bandit of Carnibest.

Voor de rest stel ik zelf samen en gezien mijn minipriegelvriezer lukt het mij eigenlijk niet om het heel goedkoop te doen. Ik kan geen grote partijen inslaan, moet alles per stuk kopen en koop dan ook meestal het vlees dat gewoon voor menselijke consumptie bij de slager ligt... en dat tesamen met het feit dat ik niets leuker vind dan lekkere maaltijdjes knutselen, maakt dat ik vrij duur uit ben. Zo'n 20-40 euro per week. Zou best goedkoper kunnen (nu koop ik vrolijk kwartels a 2 euro per stuk ::)) Maar ja, zolang het gaat, gaat het ;)
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

Ik ben ooit begonnen met ahv 2 dagen per week op aanraden van de fokker.
dat ging prima,
maar op een gegeven moment had ik een bedorven doos .
kreeg direct een andere , maar Lady wilde het niet meer eten .
toen ben ik via Rodi overgegaan op bibi en daarna Carnibest
ik vind dat ze het hier prima op doen .
het is makkelijk verkrijgbaar en voor mij nog betaalbaar , omdat ik erbij werk
anders zou ik het niet fulltime kunnen voeren :P
Barfen vind ik geweldig , maar ik ben dan per maaltijd echt duurder uit dan dat ik ze Carnibest voer .
Dus helaas zijn ze veroordeeld tot heel af en toe een superverwendag een Barfdag, maar ik troost me dan met de gedachte dat ze toch iedere dag lekker kvv krijgen. :-*
Laatst gewijzigd door diana op za 11 mar 2006, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"inge"
3-sterren
3-sterren

Bericht door "inge" »

Ik ben begonnen met Energique,toen Duck.Dat beviel allebei prima. Daarna ook Cb en Bibi geprobeerd en dat gaat ook goed. Nu heb ik zojuist een paar kilo Lupo afgeleverd gekregen.Ben benieuwd,mijn mannekes lusten zo langzamerhand alles wel. Als de Lupo ook goed bevalt ga ik dat als basis geven,omdat het verkooppunt bij mij in de buurt is. Dat is wel zo makkelijk! Voor CB en Bibi moet ik een kl*te eind rijden. En wat de verschillende merken betreft: Als ze het lekker vinden en ze doen het er goed op, is het voor mij een prima voer. Als ik er dan ook nog maar een half uurtje voor hoef te tuffen vind ik het helemaal super!
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Ik ben gebonnen met bibi omdat Bertus (die was er toen nog :-\) zo overtuigend overkwam en er bovendien een verkooppunt vlakbij was (Ine) 8) Heb de honden gelijk cold turkey overgezet zonder een enkel probleem. De brokken heb ik na een week aan de karpers gevoerd :) Toen Ine later CB ging voeren heb ik dat ook geprobeerd, maar dat was niet echt een succes; de ene vond het niet lekker en de andere ging ervan jeuken en stinken. Nu wissel ik de bibi af met smuldier, sinds kort ook lupo en uiteraard eens wat zelf bij elkaar geraapt, zoals kippenekken, strotten, schapenvlees, penslappen, kopvlees, spiervlees, botten en sinds ze botten gewend zijn ook af en toe een hele kip, eend, parelhoen of konijn. Vis hoeven ze helaas niet, maar ik denk dat hun menu genoeg variatie heeft. Geit en paard geef ik niet, dat eet ik zelf ook niet :-[
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Ik ben met Balou begonnen met energique, ivm kleine vriesla toendertijd en de fijne plakjes. Toen kwam er een vriezer bij en ben ik gaan barfen met Balou, toen kwam er nog een vriezer bij en Kuma. Die is tot 6 maanden grootgebracht op kvv en barf totdat we haar bijna verloren hebben aan een bijna maagperforatie tgv een geitenrib. Kuma heeft toen heel erg lang alleen Carnibst gegeten en Balou barft voor het grootste gedeelte en eet soms voor het gemak een hapje Carnibest mee. Daarna heeft Kuma deels kvv en deels helemaal plat en kapot geslagen barf attributen gegeten. Maar nu met haar recidiverende maag-darmklachten krijgt zij alleen kvv. Balou barft nog steeds met soms een hapje carni. Maar voor Balou slaan we ook veel barfonderdelen stuk.
Energique daar doet Kuma het niet goed op (veel ontlasting), bibi heb ik geprobeerd maar vond ik er niet goed uit zien en vreetschuur Balou vond het maar zozo. Rodi wil ik niet ivm calciumsupplement ipv gemalen botten. Smuldier en duck vind ik teveel granen bevatten. Ik vind het belangrijk dat er in kvv zo min mogelijk toevingen zitten. Bij Carnibest is dat het geval.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Wat leuk om al jullie ervaringen en overwegingen te lezen zeg!

Rachel.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik ben begonnen met Energique (op aanraden van de dierenwinkel) omdat Kees klachten had.
Op de Energique ging dat toen na een tijdje over.
Inmiddels had ik deze site ontdekt en na veel lezen is Kees sinds 2 maanden over op Barf (en de poesjes op kvv).
Ik had me wel eens afgevraagd wat voor lol dat nou was, elke dag dezelfde bak brokken, maar wist geen alternatief :-\. Tot ik deze site tegenkwam en dacht: jeetje, dit is het :)
Laatst gewijzigd door - pien - op di 14 mar 2006, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ik ben met Tjeesie begonnen met bibi, nadat ik dat op het voormalige doggynet diverse dingen had gelezen.
Toen hier op bp gekomen en zo nog meer gelezen.
Bibi gebeld, ruim 1,5 uur met Bertus aan de lijn gehangen, toen een heel dagje naar Purmerend (verkooppunt) geweest, aldaar eerst puppy's geknuffeld en uitleg gekregen hoe ik mijn website moest bouwen ;D en toen naar huis gegaan met 4 kilo bibi (van elke smaak 1 kilozak) en 4 250 grammetjes toen nog kruidenmix.
Nu eet tjees al bijna 4 jaar bibi met dagjes tussendoor zelf samengesteld.
Pim kreeg bij Ine (fokster) al kipnekjes en carnibest en dus is bij ons dus over gegaan op hele kipjes en kuikens ;) en bibi.
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

[quote="Jolly"]
Ik ben met Tjeesie begonnen met bibi, nadat ik dat op het voormalige doggynet diverse dingen had gelezen.
Toen hier op bp gekomen en zo nog meer gelezen.
Bibi gebeld, ruim 1,5 uur met Bertus aan de lijn gehangen, toen een heel dagje naar Purmerend (verkooppunt) geweest, aldaar eerst puppy's geknuffeld en uitleg gekregen hoe ik mijn website moest bouwen ;D en toen naar huis gegaan met 4 kilo bibi (van elke smaak 1 kilozak) en 4 250 grammetjes toen nog kruidenmix.
Nu eet tjees al bijna 4 jaar bibi met dagjes tussendoor zelf samengesteld.
Pim kreeg bij Ine (fokster) al kipnekjes en carnibest en dus is bij ons dus over gegaan op hele kipjes en kuikens ;) en bibi.

[/quote]

Aha, jij bent vast bij Esther en Jan geweest van de collieclub! ;D

Rachel.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

[quote="Happyhusky"]
Aha, jij bent vast bij Esther en Jan geweest van de collieclub! ;D

Rachel.
[/quote]

jep, binnen kort ga ik weer ff puppysnuiven daar ;D

Plaats reactie