Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen?
Moderator: eelke
Re:Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen?
ik ben met luck meteen begonnen met CB en het bevalt prima, hij eet t goed en is lekker druk aan t worden (dus meer energie, t was eerst een dooie!), ik ben dat gaan voeren omdat ik t ken via mijn zus die inmiddels alweer 2,5 jaar cb geeft aan haar honden, door datik het samen met haar koop kan ik t ook voor een prijs krijgen die een beetje te doen is!
in de toekomst wil ik gaan BARFen met Luck, nu BARFt hij 1 dag in de week en dat wil ik gaan uitbreiden...
in de toekomst wil ik gaan BARFen met Luck, nu BARFt hij 1 dag in de week en dat wil ik gaan uitbreiden...
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik geef voornamelijk energique en tot die keus ben was ik gekomen omdat ik dat hier in de buurt kon krijgen.
Ik kan het nu halen bij de groothandel wat me toch aardig wat scheelt in mijn portemenee.
Ik heb nu ook wel eens carnibest geprobeerd en ik moet zeggen dat ik dat er heel goed uit vind zien, maar dat is toch minder gemakkelijk te verkrijgen voor me.
Daarbij barf ik ook nog twee dagen.
Trudie
Ik kan het nu halen bij de groothandel wat me toch aardig wat scheelt in mijn portemenee.
Ik heb nu ook wel eens carnibest geprobeerd en ik moet zeggen dat ik dat er heel goed uit vind zien, maar dat is toch minder gemakkelijk te verkrijgen voor me.
Daarbij barf ik ook nog twee dagen.
Trudie
Hier ben ik (toen nog met Max) begonnen met Smuldier, omdat het gewoon in de supermarkt verkrijgbaar was. Maar Max raakte er vreselijk van aan de dunne, toen Duck geprobeert. Zelf vond ik het er niet echt fris uitzien (vond de vergelijking van nat karton idd erg gepast
) en Max deed het er ook niet goed op. Toen heb ik Carnibest besteld en dat beviel en bevalt prima, en zowel Jamie als Tara doen het er prima op en vinden het heerlijk.
Sinds kort ben ik ook begonnen met barfdagen tussendoor (ook omdat CB wel vrij duur is) en dit gaat prima en het scheelt nog in de kosten ook. En ze moeten een beetje moeite doen voor hun eten. Gistermorgen zijn ze hier bijna een uur aan het ontbijten geweest met een stuk runderstrot, voor de honden erg leuk, en voor mij ook een genot om naar te kijken
Sinds kort ben ik ook begonnen met barfdagen tussendoor (ook omdat CB wel vrij duur is) en dit gaat prima en het scheelt nog in de kosten ook. En ze moeten een beetje moeite doen voor hun eten. Gistermorgen zijn ze hier bijna een uur aan het ontbijten geweest met een stuk runderstrot, voor de honden erg leuk, en voor mij ook een genot om naar te kijken
Op aandringen van een kennis ben ik met Boy op KVV overgestapt. Tuurlijk begon ik er zeer negatief aan.
Boy echter niet
De eerste KVV was Energique. Dit kon ik via die kennis verkijgen. Heel erg makkelijk in gebruik en Boy vond het zalig. Na ongeveer een klein half jaartje kwam Gandor erbij en die is ook gelijk op de energique gezet.
Toen ondekte ik dat ik bij een dierenwinkel Duck kon halen. Heel makkelijk omdat ik nu overdag terecht kon tussen 4 & 6. En ook nog eens goedkoper. Met 2 monsters vind ik kwaliteit in combi met de prijs erg belangrijk.
Helaas na 2 weken Duck waarbij ik zelf over mijn nek ging van de lucht (granenlucht, net bedorven haver) gaf Boy ook aan dat hij het niet meer moest. En Gandor at wel, maar ook niet erg happy meer.
Die kennis van mij ging over op Bibi. En dus wilden wij dit ook wel proberen. Prijs was ook heel erg leuk
Boy & Gandor vonden dit een super geslaagde zet. En dus waren we weer helemaal blij.
Binnenkort komt Rene een keer CB bezorgen. Ik wil het wel eens proberen vanwege alle goede berichten hier. Maar gezien de prijs zal de hoofdvoeding Bibi blijven. En omdat CB hier moeilijk te verkrijgen is.
Bibi haal ik zelf in Hoogvliet want is prijstechnisch voordeliger dan het elders te halen en plak er gelijk familiebezoekje aan vast. En Hoogvliet ligt nu eenmaal dichterbij voor mij dan Ermelo. Ga ik wel eens langs als ik daar op familiebezoek ben.
Als mijn honden naar het pension gaan krijgen ze Duck mee omdat dit makkelijker te verdelen valt voor de persoon daar. En voor ff-tjes vinden ze het wel lekker.
En hoef ik tenminste mijn braakneigingen niet in te houden , dat laat ik aan een ander over.
Voordeel Bibi vind ik dat het er echter uitziet en de prijs ook goed te doen is.
Voordeel Energique vind ik de verpakking.
Verder krijgen ze hier ook wel nekken, pens, karkassen, strotten en wat vlees. Maar ca 90% is KVV - Bibi.
Boy echter niet
De eerste KVV was Energique. Dit kon ik via die kennis verkijgen. Heel erg makkelijk in gebruik en Boy vond het zalig. Na ongeveer een klein half jaartje kwam Gandor erbij en die is ook gelijk op de energique gezet.
Toen ondekte ik dat ik bij een dierenwinkel Duck kon halen. Heel makkelijk omdat ik nu overdag terecht kon tussen 4 & 6. En ook nog eens goedkoper. Met 2 monsters vind ik kwaliteit in combi met de prijs erg belangrijk.
Helaas na 2 weken Duck waarbij ik zelf over mijn nek ging van de lucht (granenlucht, net bedorven haver) gaf Boy ook aan dat hij het niet meer moest. En Gandor at wel, maar ook niet erg happy meer.
Die kennis van mij ging over op Bibi. En dus wilden wij dit ook wel proberen. Prijs was ook heel erg leuk
Boy & Gandor vonden dit een super geslaagde zet. En dus waren we weer helemaal blij.
Binnenkort komt Rene een keer CB bezorgen. Ik wil het wel eens proberen vanwege alle goede berichten hier. Maar gezien de prijs zal de hoofdvoeding Bibi blijven. En omdat CB hier moeilijk te verkrijgen is.
Bibi haal ik zelf in Hoogvliet want is prijstechnisch voordeliger dan het elders te halen en plak er gelijk familiebezoekje aan vast. En Hoogvliet ligt nu eenmaal dichterbij voor mij dan Ermelo. Ga ik wel eens langs als ik daar op familiebezoek ben.
Als mijn honden naar het pension gaan krijgen ze Duck mee omdat dit makkelijker te verdelen valt voor de persoon daar. En voor ff-tjes vinden ze het wel lekker.
Voordeel Bibi vind ik dat het er echter uitziet en de prijs ook goed te doen is.
Voordeel Energique vind ik de verpakking.
Verder krijgen ze hier ook wel nekken, pens, karkassen, strotten en wat vlees. Maar ca 90% is KVV - Bibi.
-
Ster
Ik had er nogal haast mee, dus heb iei gekozen voor hetgeen hier verkrijgbaar is. Vervolgens ben ik gaan afwisselen met andere merken, om eens te proberen. Boef doet het tot nu toe overal wel goed op, dus ik had geen reden tot 1 bepaald product. We beginnen net met barf. Ik denk dat dat uiteindelijk wel gaat bevallen hoewel het nu nog veel uitzoeken is.
Ben met Ike begonnen (een jaar geleden) op Bibi, kon ik hier vlak bij kopen, daarna nog wat andere merken geprobeerd, na de zomer vorig jaar begonnen met barfen, bevalt prima, al heeft Ike rond Dec./jan. een poos gehad dat hij niet veel dingen meer lustte, heb hem toen ook energieqe geven maar zijn inmiddels weer helemaal op barf!
-
monky555
- 2-sterren

ik heb 1st 1,5 jaar bibi gevoerd monky wilde het op een gegeven moment niet meer eten en hij moest er steeds meer van hebben en om nou 1250 gr. te voeren met een lepel vondt ik te gek worden
toen heb ik een tijdje duck & rodi gevoerd nou dat was helemaal niks
3x voeren en monky vrat het niet meer
toen heb ik +-1 jaar ahv gevoerd en daar deden ze het eigenlijk heel goed op maar omdat ik stopte met werken moest ik nog goedkoper gaan voeren of anders deels brok nou dat vindt ik helemaal niks
nou en nu voer sinds 3 maanden smuldier en daar ben ik en de honden heel tevreden over
ze vinden het heel lekker, ze doen het er goed op en ik kan ze nu volledig vers voeren ik bestel het gewoon bij de fabriek en wordt gewoon gratis (min. 120 kilo) thuis bezorgd dus voor ons gewoon goed verkrijgbaar
Laatst gewijzigd door monky555 op vr 17 mar 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maaike_L
- 3-sterren

- Contacteer:
Ooit eens het advies kvv gekregen, degene die me dat advies gaf gaf zelf AHV en gaf aan dat dat goed, maar ook goedkoop was. Zodoende gaan snuffelen in de omgeving en het bleek hier ook het beste verkrijgbaar te zijn.
De hond zelf is het ook eens met AHV. Carnibest nog wel eens geprobeerd, was ook uitstekend, maar kost me gewoon een stuk meer.
De hond zelf is het ook eens met AHV. Carnibest nog wel eens geprobeerd, was ook uitstekend, maar kost me gewoon een stuk meer.
Onze honden eten normaal brokken en ik had nog nooit van kvv gehoord tot beauty's moeder haar eerste nestje kreeg en niet meer wou eten ,door een andere fokker werd me Rodi aangeraden , en inderdaad ze smulde van Rodi! En het ging geweldig met de pups en met haar.
En nu krijgen ze kvv als ze zwanger zijn , en de pups worden gespeend met kvv . Het ligt aan de eigenaar hoe we ze de deur uit laten gaan op kvv of deels op brokken in iedergeval met een hoop informatie over eten en voortaan met de link van het barf forum !
Wel het was ff doorpakken maar mijn super kleine vrieskast is ondooid , beauty is in het komend weekend uitgetelt en ik wil vanmiddag ff flink vlees inslaan.
Ze krijgt een combinatie van Rodie compleet pens en hart en energique verdeeld over de dag.
(dus of rodie of energique)
Zit te dubben of ik helemaal over zal schakelen op rodi
als de puppen er zijn , aan de andere kant ze doet het
super goed op juist de combinatie van deze twee merken.
Als pup kreeg ze Carnibest maar zij wou dat niet eten
haar broers wel maar zij had liever brokken ???
Later energique pup gebrobeert en dat vond ze wel heerlijk! Maar is hier moeilijk te verkrijgen.
Uit eindelijk over geschakeld op brokken met af en toe vervlees dagen aangezien dat gewoon handiger is met trainen en de activeti bal
En nu krijgen ze kvv als ze zwanger zijn , en de pups worden gespeend met kvv . Het ligt aan de eigenaar hoe we ze de deur uit laten gaan op kvv of deels op brokken in iedergeval met een hoop informatie over eten en voortaan met de link van het barf forum !
Wel het was ff doorpakken maar mijn super kleine vrieskast is ondooid , beauty is in het komend weekend uitgetelt en ik wil vanmiddag ff flink vlees inslaan.
Ze krijgt een combinatie van Rodie compleet pens en hart en energique verdeeld over de dag.
(dus of rodie of energique)
Zit te dubben of ik helemaal over zal schakelen op rodi
als de puppen er zijn , aan de andere kant ze doet het
super goed op juist de combinatie van deze twee merken.
Als pup kreeg ze Carnibest maar zij wou dat niet eten
haar broers wel maar zij had liever brokken ???
Later energique pup gebrobeert en dat vond ze wel heerlijk! Maar is hier moeilijk te verkrijgen.
Uit eindelijk over geschakeld op brokken met af en toe vervlees dagen aangezien dat gewoon handiger is met trainen en de activeti bal
Laatst gewijzigd door Magic op ma 20 mar 2006, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben vrijwel altijd naast brok wat vlees gevoerd, meestal was dit Rodi. Maar Rodi had bij ons als nadeel dat het door de maag heen brand, dus snel verteerd is, er moest op een gegeven moment iets door, dat werden bonen, niet echt ideaal. Maar nog 's morgens steeds overgevende honden omdat ze de maag leeg hadden.
Daarna Duck gevoerd, hier zaten botsplinters in. Een van onze honden heeft hiermee de maag/darmwand beschadigd. Volgens mij wordt duck nog wel verwarmd en de botsplinters en/of kraakbeen wordt scherp en gevaarlijk. De eerste portie duck wilden ze wel eten, bij het tweede (nieuwe lading) was het 1x eten en daarna wilden ze geen van allen meer duck eten.
toen zijn we maar weer naar Rodi gegaan, was wel zo vertrouwd.
Had de laatste tijd veel gehoord over Carnibest en een paar honden in huis waarvan ik dacht dat vleesvoer wel beter was. Dus toch maar eens gebeld met diervoeders en uitgeprobeerd. We kijken even hoe hier alles gaat velropen. Ik hoop goed, want ik wil nooit meer terug naar brok. Brok lijkt makkelijk, maar honden willen het maar slecht eten. En ze zijn om het jaar uitgekeken op de brok die je ze geeft. En elke morgen lege maag, is overgeven, is weer buikpijn, en ga zo maar verder.
Het is nu echt een sprookje, geen overgevende honden meer, mochten ze een maaltijd overslaan geven ze zelfs niet over. Ze zijn er dol op. Ok, we hebben nog wel een mokker er tussenzitten, maar die komt vast straks een keer over de brug
Daarna Duck gevoerd, hier zaten botsplinters in. Een van onze honden heeft hiermee de maag/darmwand beschadigd. Volgens mij wordt duck nog wel verwarmd en de botsplinters en/of kraakbeen wordt scherp en gevaarlijk. De eerste portie duck wilden ze wel eten, bij het tweede (nieuwe lading) was het 1x eten en daarna wilden ze geen van allen meer duck eten.
toen zijn we maar weer naar Rodi gegaan, was wel zo vertrouwd.
Had de laatste tijd veel gehoord over Carnibest en een paar honden in huis waarvan ik dacht dat vleesvoer wel beter was. Dus toch maar eens gebeld met diervoeders en uitgeprobeerd. We kijken even hoe hier alles gaat velropen. Ik hoop goed, want ik wil nooit meer terug naar brok. Brok lijkt makkelijk, maar honden willen het maar slecht eten. En ze zijn om het jaar uitgekeken op de brok die je ze geeft. En elke morgen lege maag, is overgeven, is weer buikpijn, en ga zo maar verder.
Het is nu echt een sprookje, geen overgevende honden meer, mochten ze een maaltijd overslaan geven ze zelfs niet over. Ze zijn er dol op. Ok, we hebben nog wel een mokker er tussenzitten, maar die komt vast straks een keer over de brug
-
tvs
ik heb rodi en duck gegeven , dat vond ik karton,vaak vorstschade, smuldier alleen de pens en voor de rest samengesteld zelf, wegens tijdgebrek stel ik veel minder zelf samen, en ben carnibest erbij gaan geven.. ik vond de rolletjes erg gaan lekken. was niet ontevreden maar ook niet super tevreden. nu geef ik Lupo. ben heel erg tevreden goeie prijs kwaliteit verhouding prima ontlasting en niet te veel nodig, ik bestel daar ook visolie in een fles, dus geen capsule gehannes gewoon een scheutje. en als ik een aantal dozen bestel wordt het bezorgd.
Ik ben gestart met Prins toen Borke 3 maanden was en toen was het makkelijk die 100 grams porties. Prins was echter moeilijk verkrijgbaar en ook wel wat duur.
Rodi is overal te koop, maar gaf mindere ontlasting dan Prins.
Toen Carnibest en BIBI geprpbeerd omdat ik dat in mijn woonplaats kon kopen. Ik zag geen verschil aan de hond en zijn ontlastig en koos toen voor BIBI omdat het goedkoper was.
Kon via mijn BIBI verkooppunt ook bevleesde botten enorgaanvless kopen en ben zo langzaam aan er wat bij gaan Barfen en nu dus volledig BARF
Rodi is overal te koop, maar gaf mindere ontlasting dan Prins.
Toen Carnibest en BIBI geprpbeerd omdat ik dat in mijn woonplaats kon kopen. Ik zag geen verschil aan de hond en zijn ontlastig en koos toen voor BIBI omdat het goedkoper was.
Kon via mijn BIBI verkooppunt ook bevleesde botten enorgaanvless kopen en ben zo langzaam aan er wat bij gaan Barfen en nu dus volledig BARF
Ik ben begonnen met Carnibest omdat Kyra te dik was. Ze at haar eigen brokken en die van Boris, dus het was op een gegeven moment een kamerolifantje.
Op advies van Erna ben ik toen vers gaan voeren. Ik heb verschillende bedrijven gemaild en Carnibest reageerde het snelste. Ik ben dit gaan proberen en dit beviel zo goed, dat de brokken ook voor Boris het huis uit gingen (in eerste instantie wilde ik hem brok blijven voeren)
Nu krijgen ze allebei Carnibest. Met de tussendoortjes ben ik ook steeds wat gezondere dingen aan het zoeken. Door de tijd wil ik nog steeds een dag of twee gaan barfen in de week. Op het moment ben ik nog niet zeker genoeg om er aan te beginnen, maar ik blijft hier lekker lezen, dus wie weet.
Op advies van Erna ben ik toen vers gaan voeren. Ik heb verschillende bedrijven gemaild en Carnibest reageerde het snelste. Ik ben dit gaan proberen en dit beviel zo goed, dat de brokken ook voor Boris het huis uit gingen (in eerste instantie wilde ik hem brok blijven voeren)
Nu krijgen ze allebei Carnibest. Met de tussendoortjes ben ik ook steeds wat gezondere dingen aan het zoeken. Door de tijd wil ik nog steeds een dag of twee gaan barfen in de week. Op het moment ben ik nog niet zeker genoeg om er aan te beginnen, maar ik blijft hier lekker lezen, dus wie weet.
-
amiwoods
- 3-sterren

- Contacteer:
mijn eerste hond 14 jaar geleden kreeg brokken van prins met 1x per week rodi op aanraden van prins. toen er een 2de hond bij kwam en wat meer ging verdiepen in voeding werden de rodi dagen al snel meer tot ze volledig op rodi stonden toen nog in rollen van een kilo. toen het schijfjes werden heb ik die nog effe gevoerd maar al snel ben ik overgestapt naar energique de honden vonden dat duidelijk ook lekkerder. via de groothandel kon ik het ook voordelig aankomen, mocht ook wel met 4 dozen in de maand.
toen ik werd gebeld door een leverancier van een nieuw merk KVV Lupo, heb ik daar een doos van geprobeerd zag er goed uit en de honden vonden het erg lekker maar de 2 die ik er een maand lang op heb gezet vielen er teveel van af. ik gaf dezelfde hoeveelheid als energique.
ik heb ook nog Ahv , en duck geprobeerd maar dat vonden ze duidelijk niet lekker.
een vriendin van me had een rol bibi gekregen en was daar helemaal enthousiast over,prijs technisch erg interessant en met 10 bekkies te voeren moet je toch ook op de centjes gaan letten.
ben toen overgegaan op Bibi en meer gaan verdiepen in Barf, ze krijgen er nu ook botten, pens en groenten en fruitpapjes bij. het hoofd voer blijft Bibi en nu sinds kort ook Carnibest wat ze ook erg lekker vinden.
de klanten in de salon begonnen te vragen waar ze al dat vlees konden kopen en heb toen besloten om het erbij te verkopen, eerst energique en nu alleen bibi en carnibest.
toen ik werd gebeld door een leverancier van een nieuw merk KVV Lupo, heb ik daar een doos van geprobeerd zag er goed uit en de honden vonden het erg lekker maar de 2 die ik er een maand lang op heb gezet vielen er teveel van af. ik gaf dezelfde hoeveelheid als energique.
ik heb ook nog Ahv , en duck geprobeerd maar dat vonden ze duidelijk niet lekker.
een vriendin van me had een rol bibi gekregen en was daar helemaal enthousiast over,prijs technisch erg interessant en met 10 bekkies te voeren moet je toch ook op de centjes gaan letten.
ben toen overgegaan op Bibi en meer gaan verdiepen in Barf, ze krijgen er nu ook botten, pens en groenten en fruitpapjes bij. het hoofd voer blijft Bibi en nu sinds kort ook Carnibest wat ze ook erg lekker vinden.
de klanten in de salon begonnen te vragen waar ze al dat vlees konden kopen en heb toen besloten om het erbij te verkopen, eerst energique en nu alleen bibi en carnibest.
Ik voerde de teckels altijd Royal Canin. Buiten het feit dat het vreselijk duur is was de weerstand van de dieren niet optimaal. Iedere keer liep ik te sukkelen. Dan hadden ze weer een maag/darm infectie. Of ze aten niet en dan niet even, nee soms dagenlang niet. Toen ik bemerkte dat de beharing bij ons nestje met pups niet optimaal was heb ik radicaal al onze dieren van de brokken afgehaald en ben ik begonnen met Carnibest. Ik heb heel veel aan dit forum gehad en de verhalen over Carnibest spraken me daarbij het meest aan. Ze doen het er allemaal geweldig op en ik zie er naar uit om mijn puppen met vers vlees groot te brengen!