energique vs smuldier
Moderator: eelke
-
roefus
Re:energique vs smuldier
Niet alles van Smuldier kost hetzelfde.
De hart-versie bijvoorbeeld kost over de euro voor 400 gram.
Ik weet het niet meer precies, want ik heb het al een poosje niet meer gehaald.
Ik weet niet of de kostprijs/kwaliteit bij de diverse merken fatsoenlijk vergelijkbaar is.
Vuile pens blijft vuile pens, toch?
En is bij alle kvv gemalen.
De 'compleet' versie is moeilijker te benaderen.
Maar het is bij elk merk kvv gemalen, en meestal bestaande uit kip en/of rund.
Gegarandeerd een flink percentage orgaan en ander 'afvalvlees'...
En TOCH zou ik niet durven stellen dat een duurder merk per se 'beter van kwaliteit' is.
Je kunt ook 'duur doen' om de gedachte te geven dat het 'beter' is.
Geldt toch evengoed voor veel merken van brokken?
Is PEDIGREE PAL (voor topfokkers...volgens reclame) werkelijk zoveel beter dan een ander supermarkt-merk?
En bovendien: ik lees bijna bij geen enkel merk kvv wat er PRECIES inzit.
Als dan dat duurdere zoveel beter is: dan zou ik er ook opzetten welke vleesonderdelen er preCIES in zitten.
Zou de béste 'reclame' zijn.
Zoveel procent bief, zoveel procent runderhaas? ???
Ik lees het nergens, zit er dus ook niet in.
Ik lees het NERGENS.
De hart-versie bijvoorbeeld kost over de euro voor 400 gram.
Ik weet het niet meer precies, want ik heb het al een poosje niet meer gehaald.
Ik weet niet of de kostprijs/kwaliteit bij de diverse merken fatsoenlijk vergelijkbaar is.
Vuile pens blijft vuile pens, toch?
En is bij alle kvv gemalen.
De 'compleet' versie is moeilijker te benaderen.
Maar het is bij elk merk kvv gemalen, en meestal bestaande uit kip en/of rund.
Gegarandeerd een flink percentage orgaan en ander 'afvalvlees'...
En TOCH zou ik niet durven stellen dat een duurder merk per se 'beter van kwaliteit' is.
Je kunt ook 'duur doen' om de gedachte te geven dat het 'beter' is.
Geldt toch evengoed voor veel merken van brokken?
Is PEDIGREE PAL (voor topfokkers...volgens reclame) werkelijk zoveel beter dan een ander supermarkt-merk?
En bovendien: ik lees bijna bij geen enkel merk kvv wat er PRECIES inzit.
Als dan dat duurdere zoveel beter is: dan zou ik er ook opzetten welke vleesonderdelen er preCIES in zitten.
Zou de béste 'reclame' zijn.
Zoveel procent bief, zoveel procent runderhaas? ???
Ik lees het nergens, zit er dus ook niet in.
Ik lees het NERGENS.
Hier moet ik het eigenlijk mee eens zijn, maar ik ben dan weer zo'n muts die denkt van tja het is zo goedkoop, dat kan niks zijn eigenlijk. Stom he. Maar heb vandaag toch weer een lading meegebracht hoor. 8) Nu wissel ik ook af met het vlees dat ik hier in een winkel in Roermond kan kopen, dat is dan gewoon puur penslappen, stukken kopvlees, spiervlees, schapenvlees, kuikens, noem maar op. Dus eigenlijk kunnen m'n woeffies niks tekort komen, denk idd. dat ze gezonder eten dan ik.
Ben zo wel stukken goedkoper uit dan voorheen met merk-kvv; kan er eigenlijk nog wel een hond bijnemen nu 
-
roefus
[quote="Nelly"]
Hier moet ik het eigenlijk mee eens zijn, maar ik ben dan weer zo'n muts die denkt van tja het is zo goedkoop, dat kan niks zijn eigenlijk. Stom he. Maar heb vandaag toch weer een lading meegebracht hoor. 8) Nu wissel ik ook af met het vlees dat ik hier in een winkel in Roermond kan kopen, dat is dan gewoon puur penslappen, stukken kopvlees, spiervlees, schapenvlees, kuikens, noem maar op. Dus eigenlijk kunnen m'n woeffies niks tekort komen, denk idd. dat ze gezonder eten dan ik.
Ben zo wel stukken goedkoper uit dan voorheen met merk-kvv; kan er eigenlijk nog wel een hond bijnemen nu 
[/quote]
Zo'n muts ben ik feitelijk ook, op z'n tijd.
Ben je weer bang dat het fout is, en dat 'goedkoop' dus wel 'rotsooi' zal zijn.
Maar van de andere kant vertrouw ik het vaak niet.
Als ik bijvoorbeeld de consumentengids erop nasla...dan komen testen vaak heel gevariëerd uit.
(niet over kvv
).
Maar doodgewoon andere dingen.
Blijkt bijvoorbeeld Aldi zijn 'kleurwasmiddel' hetzelfde uit te komen als 'Robijn'.
En zo wel meer dingen.
Maar goed.....als je het aan je hond voert, ben je eerder bang om tekort te doen, dan dat je je was wat eerder ziet verkleuren.
Als voorbeeld
Dus ben ik ook vaak een muts.
En stel het daarom liever zelf samen.
[/quote]
Zo'n muts ben ik feitelijk ook, op z'n tijd.
Ben je weer bang dat het fout is, en dat 'goedkoop' dus wel 'rotsooi' zal zijn.
Maar van de andere kant vertrouw ik het vaak niet.
Als ik bijvoorbeeld de consumentengids erop nasla...dan komen testen vaak heel gevariëerd uit.
(niet over kvv
Maar doodgewoon andere dingen.
Blijkt bijvoorbeeld Aldi zijn 'kleurwasmiddel' hetzelfde uit te komen als 'Robijn'.
En zo wel meer dingen.
Maar goed.....als je het aan je hond voert, ben je eerder bang om tekort te doen, dan dat je je was wat eerder ziet verkleuren.
Als voorbeeld
Dus ben ik ook vaak een muts.
En stel het daarom liever zelf samen.
[quote="Nelly"]
[/quote]
Vanaf het begin heb ik Smuldier aan Kobus geveven,toen hij echt slecht werd moest ik over op een kvv zonder graan ivm met zijn suikerziekte,anders had ik het nog gegeven volgens mij

Toen hij dood ging lag er nog een aardige voorraad.
De nollebakmonsters kregen cb omdat Kobus dit ook kreeg in zijn laatste maanden en ik er erg tevreden over was....nu barffen we lekker met zijn allen maar ik geef de mensen die nog Smuldier aan hun honden geven gewoon groot gelijk
Het is echt stukken voordeliger dan al de duurdere merken en slechter....ach het is nog altijd veel en veel beter dan die vieze brokkies
[/quote]
Vanaf het begin heb ik Smuldier aan Kobus geveven,toen hij echt slecht werd moest ik over op een kvv zonder graan ivm met zijn suikerziekte,anders had ik het nog gegeven volgens mij
Toen hij dood ging lag er nog een aardige voorraad.
De nollebakmonsters kregen cb omdat Kobus dit ook kreeg in zijn laatste maanden en ik er erg tevreden over was....nu barffen we lekker met zijn allen maar ik geef de mensen die nog Smuldier aan hun honden geven gewoon groot gelijk
Het is echt stukken voordeliger dan al de duurdere merken en slechter....ach het is nog altijd veel en veel beter dan die vieze brokkies
Het is misschien een beetje hetzelfde vergelijkbaar dat ik hier vaker naar de Lidl ga ipv naar de Albert 
[quote="tieneke"]
[/quote]Daar heb je ook alweer gelijk in.
[/quote]Daar heb je ook alweer gelijk in.
-
herder_lover
- 5-sterren

- Contacteer:
hier is de compleet versie 1,49 gulden en de hart, pens en vlees versie 1,89 gulden. Ik geef het nu aan Brandy
. Iets anders aan kvv hebben ze hier niet, ja runner. Weet niet of dat zo goed is, het is in ieder geval duurder (vanaf 1,90 gulden
)