dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

[quote="Nephilim"]
Ik moet zeggen dat ik uw document heel goed vind! Echt waar, geen overdreven en niet te controleren beweringen, mooie rustige uitleg, ...

Het is totaal iets anders dan dat brokkendocument waar al m'n haren van overeind sprongen. Ik moet toegeven, toen ik voor het eerst las over geeuthanaseerde katten, vergif, vlooienbanden, ... wist ik niet of ik moest lachen of wenen.

Bij mij werkte het document totaal averechts. Zo kwam ik trouwens op jullie forum terecht. Ik wilde nu wel eens weten waar zo'n beweringen vandaan kwamen, en het duurde niet lang voor ik het hier ook met een heleboel mensen aan de stok kreeg. En eigenlijk wilde ik totaal geen ruzie zoeken hoor, verre van, ik zocht gewoon een verklaring voor die toch erg felle beweringen over brokken die ik met de beste wil van de wereld onmogelijk kon geloven.

Het is eerder door de mensen hier op barfplaats die me op een gewone manier uitlegden hoe zij tot versvoer gekomen waren dat ik eigenlijk nieuwsgierig werd naar versvoer en het ook wel eens wilde proberen.

Maar 't kan goed zijn dat m'n reactie niet representatief is voor de gemiddelde brokkengebruiker hoor. ;D

Ik weet dat ik niet echt makkelijk te overtuigen ben, zeker niet met een shockeffect die ik dan toch persé bewezen wil zien.

Maar, uiteindelijk heeft m'n nieuwsgierigheid er toch voor gezorgd dat ik naar de winkel gegaan ben achter versvoer en m'n Bouba nu toch al een week op versvoer gezet heb. Ik ben ook van plan om het te blijven geven aan m'n hondje. Ze eet 't graag, legt veel kleinere drollen en heeft nu toch een mooie schijn in haar vacht die ze voordien niet had.

Groetjes,
Stig
[/quote]

Grandioos dat je het nu zelf ervaart,ook wij hebben deze fase doorgemaakt hoor ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Stig, dank je wel voor jouw compliment en dank je wel voor jouw uitleg! Ik waardeer dat zeer!

Maar ik vraag me wel gelijk het volgende af...: stel, die "vervelende barfers" waren niet op dat specifieke forum gekomen; dan was jij waarschijnlijk niet gaan zoeken naar Barf en had jij niet op Barfplaats terecht gekomen en had je dus ook niet het shockerende brokkendocument in handen gekregen en dan had jou hond waarschijnlijk ook geen Duck gegeten...

Snap je wat ik bedoel? Is het niet juist die schokkende berichten over brokken die jou heeft doen gaan onderzoeken?

Dat stukje tekst van mij is misschien wel vriendelijk en aardig, maar stel je had dit document onder ogen gekregen (en die "vervelende barfers" waren niet op dat forum gekomen ;D), had je dan ook gaan zoeken op barf? Was je dan ook op Barfplaats terecht gekomen? Was je dan nu Duck gaan voeren? DAAR ben ik dus zo benieuwd naar... Het antwoord is overigens misschien wel ja!

Het blijft natuurlijk allemaal hypothese want het is nou eenmaal gegaan zoals het is gegaan... En, misschien tonen we hier ook wel mee aan dat er niet 1 recept is om mensen te laten nadenken over hondenvoeding!! Misschien zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden!

Groetjes, Lizzy
jelle
3-sterren
3-sterren

Bericht door jelle »

[quote="Nephilim"]

Maar, uiteindelijk heeft m'n nieuwsgierigheid er toch voor gezorgd dat ik naar de winkel gegaan ben achter versvoer en m'n Bouba nu toch al een week op versvoer gezet heb. Ik ben ook van plan om het te blijven geven aan m'n hondje. Ze eet 't graag, legt veel kleinere drollen en heeft nu toch een mooie schijn in haar vacht die ze voordien niet had.

Groetjes,
Stig
[/quote]

Hoeraaaaaaaa!!! ;D

Ik zag dat je hier boven meer vroeg over het geven van producten van de slager etc. Mocht je dat ook willen gaan doen wacht dan eerst best nog een tijdje (althans voor je aan botten begint) tot je hond al wat langer versvoer krijgt en het lichaam zich daarop echt heeft aangepast. En lees het bottendocument dat Lizzy heeft geplaatst, ik geloof in de "bibliotheek".
Laatst gewijzigd door jelle op ma 09 feb 2004, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik ben heel benieuwd of je ook een verandering gaat merken in vitaliteit,ik heb vanaf dat ik honden heb altijd vers gevoerd,en heb 4 maanden brokken gevoerd,ik merkte hier ook verandering in vacht (wat doffer) maar ook dat ze wat minder energiek waren.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Lizzy"]
Snap je wat ik bedoel? Is het niet juist die schokkende berichten over brokken die jou heeft doen gaan onderzoeken?
[/quote]

Wel, 't is niet door die schokkende berichten dat ik interesse kreeg in versvoer, maar ik wilde weten vanwaar die berichten kwamen, waarop die gebaseerd waren. En moest iedereen hier onmiddellijk op m'n kap gezeten hebben, en me vanalles verweten hebben omdat ik brokken gaf, zou ik denk ik niet geïnteresseerd geweest zijn om het ook eens te proberen, maar dan zou ik gewoon gedacht hebben dat barfers echt niet voor rede vatbaar waren. (nu weet ik dat dat geen waar is natuurlijk)

Als jullie het bewuste bericht op het forum van de boerboelclub eens willen nalezen, u kan 't hier vinden hoor:
http://pub18.bravenet.com/forum/fetch.p ... mode=&cp=2

Hier vind je het volledige forum:
http://pub18.bravenet.com/forum/show.ph ... 1494022778

Want velen denken waarschijnlijk dat ik dat van die barfers op ons forum uit m'n duim zoog?

U ziet dat 't echt een hele discussie was...
61 berichten na elkaar...
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Nee dat dacht ik niet,was wel reuze benieuwd naar de discussie dus die ga ik nu lezen,bedankt
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

ja ik ook,maar ik was meer pissig dat je het er steeds over had dat we zaten te liegen :-\.
maar ik ga ook even lezen wie die barfers waren op het forum.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

jaja, 't was een hele discussie hé,
maar 'k wil ze niet opnieuw beginnen hoor...

ik ben zeker overtuigd van het goede van versvoer en dat het beter is dan brokken
:D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

hahahaha ik wil ook niet overnieuw beginnen hoor,je lijkt me best een aardige iemand ;D
maar ik heb die discussie een heel eind gelezen en ik vindt hem wel meevallen het is best nog rustig verlopen.
En er zitten best aardig wat mensen met boerboels die vers voeren,ik ken ze niet ,misschien zijn ze lid van email lijsten over versvoer.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind de discussie eerlijk gezegd ook wel mee vallen. Overigens is de persoon die over die ijzeroxyde is begonnen (en de rest) een regelmatige bezoeker van barfplaats! Kan haast niet anders! Kijk maar:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=792

Ik vind het altijd leuk om artikelen van Barfplaats op andere fora terug te zien!

Even over dat geoxydeerd ijzer he Stig, want ik wil dat toch wel uit de wereld geholpen hebben. Ijzeroxyden is een E nummer. En wel nummer E 172. Herkomst: Ferro-oxyde, ferri-oxyde, ferrioxydehydraat, en een mengels van ferro en ferri oxyden en hydrooxyden zijn van natue voorkomende ijzerverbindingen, die gewonnen worden uit hematiet en limoniet (ijzerertsen). De functie van deze stof is: het zijn voornamelijk oppervlakte kleurstoffen.

En geloof het of niet, dit wordt wel degelijk in diervoeding gebruikt. Natuurlijk niet in ieder brok. Maar wees gerust, want:

Bijwerkingen: geen bekend.

Maar hEEft de hond er iets aan? Nope....

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 09 feb 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Lizzy"]
Ik vind de discussie eerlijk gezegd ook wel mee vallen. Overigens is de persoon die over die ijzeroxyde is begonnen (en de rest) een regelmatige bezoeker van barfplaats! Kan haast niet anders! Kijk maar:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=792
[/quote]

Inderdaad! Ze heeft blijkbaar haar inspiratie van barfplaats.nl, en dan nog van een bericht van jij!

[quote="Lizzy"]
Even over dat geoxydeerd ijzer he Stig, want ik wil dat toch wel uit de wereld geholpen hebben. Ijzeroxyden is een E nummer. En wel nummer E 172. Herkomst: Ferro-oxyde, ferri-oxyde, ferrioxydehydraat, en een mengels van ferro en ferri oxyden en hydrooxyden zijn van natue voorkomende ijzerverbindingen, die gewonnen worden uit hematiet en limoniet (ijzerertsen). De functie van deze stof is: het zijn voornamelijk oppervlakte kleurstoffen.

En geloof het of niet, dit wordt wel degelijk in diervoeding gebruikt. Natuurlijk niet in ieder brok. Maar wees gerust, want:

Bijwerkingen: geen bekend.

Maar hEEft de hond er iets aan? Nope....
[/quote]

Ja, ik snap wel wat u wilt zeggen, maar om dit als vergif te omschrijven is ook niet juist hé.

Ik had voor de fun eens internet afgezocht op producten waar ijzer-oxide overal inzit, en je zou versteld staan.. Zelfs voedingssupplementen voor kinderen en zo.

Dat een hond er niets aan heeft, is natuurlijk waar.

Maar, we gaan er niet meer over discussiëren hé
;)
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

alleen van die mooie rooie drolletjes ;D

jij raakte waarschijnlijk van slag van de term: geroest ijzer...dat doet denken aan ouwe kettingen die in water liggen te roesten en dan gemengd worden door het voer ;D. Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje sceptisch tegenover staat als je het op deze manier stelt. In elk geval heeft je dier niets aan die kleurstoffen. De mens des te meer. Op een forum waar ik kom (ze willen al niks meer over barf horen van me en ik wil ze ook niet bekeren) denkt een vrouw dat de oranje stukjes in de Pedigree wortel zijn en dat het dus heel gezond is voor de hond...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op ma 09 feb 2004, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik snap wel wat u wilt zeggen, maar om dit als vergif te omschrijven is ook niet juist hé.

Maar, we gaan er niet meer over discussiëren hé
;)
Nou, ik wil het hier nog wel even over hebben hoor ;D. Want ik snap iets niet. Ik zeg namelijk nergens dat het vergif is...

Ik zeg:

"In sommige brokken zitten kleurstoffen en smaakstoffen/geurstoffen. Waarom kleurstoffen? Een hond is praktisch kleurenblind! Om jou en mij te laten geloven dat er vlees in de brokken zit... Vandaar die mooie, rode kleur... Veelal gebruikt men geroest ijzer om de brok zo'n mooie kleur te geven. Of dit gezond is voor de hond? Dat valt te betwijfelen...".

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 09 feb 2004, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

Inderdaad, Lizzy, 'k heb er uw tekst nog eens op nagelezen en er staat nergens de vermelding gif of vergif ???

raar, ik dacht echt dit ergens gelezen te hebben.

'k trek dus m'n beschuldigingen in dat je zou beweerd hebben dat brokken gif bevatten, en dat je bijgevolg een leugenaar zou zijn

allez, ongelooflijk dat ik uw tekst zo mislezen heb...

Waarschijnlijk een rechtstreeks gevolg van al die bewaarmiddelen en anti-oxidanten die ik dagelijks binnenkrijg
(grapje) ;D
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

Ik krijg sindskort rooie jeukende vlekken van bepaalde conserveringsmiddelen (ben nog aan het uitzoeken welke, erg lastig), dus je weet nooit wat de bijwerkingen allemaal kunnen zijn ;D ;D ;D ;D ;D

Plaats reactie