korsten na castratie??
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
korsten na castratie??
mijn katertje is op 1 maart gecastreerd en hij heeft nu op bijde balletjes een hele dikke bruine korst die gaat nu loslaten. dit is mijn eerste eigen kat is dit wel normaal??
hij lijkt er geen last van te hebben maar er zit een gedeelte los en een gedeelte nog vast ik ben bang dat als hij blijft hangen ergens aan dat hij het open trekt en gaat bloeden.
hij lijkt er geen last van te hebben maar er zit een gedeelte los en een gedeelte nog vast ik ben bang dat als hij blijft hangen ergens aan dat hij het open trekt en gaat bloeden.
-
Maris
Re:korsten na castratie??
Is het geen bloed wat uit de hechting gekomen is?
Wat het ook kan zijn is uitslag van het scheren.
Wat het ook kan zijn is uitslag van het scheren.
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
het lijkt op een korst die je zelf krijgt nadat je je knie heb open geschaaft tijdens een val, een dikke donkerbruine korst. toen hij thuis kwam van de DA zag ik gewoon twee kale rode balletjes met een sneetje erin
ze hebben het niet geschoren maar kaal geplukt.
-
Maris
dan ben ik bang dat ie eraan heeft zittten frunikken.Robin86 schreef: het lijkt op een korst die je zelf krijgt nadat je je knie heb open geschaaft tijdens een val, een dikke donkerbruine korst. toen hij thuis kwam van de DA zag ik gewoon twee kale rode balletjes met een sneetje erin
je kan het in smeren met wond zalf, versneld het helen en de korst wordt niet al te hard.
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
bedankt ik zal t eens proberen
Katers worden niet gehecht na een castratie. De wondjes blijven open en in dit geval is er een korstje opgekomen. Valt er vanzelf een keer af.
-
Maris
Heb ik ook weer wat geleerd ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het gehcht werdHitam schreef: Katers worden niet gehecht na een castratie. De wondjes blijven open en in dit geval is er een korstje opgekomen. Valt er vanzelf een keer af.
-
karin2
- 5-sterren

nee ik heb ook nooit geweten dat ze het hechten , zelfs bij hengsten word het niet gehecht en die balletjes ;Dzijn een stuk groter 
als ik me goed herinner zetten ze er een soort klem op die er na een paar dagen vanzelf afvalt (na eerst de ballen te hebben verwijderd )
als ik me goed herinner zetten ze er een soort klem op die er na een paar dagen vanzelf afvalt (na eerst de ballen te hebben verwijderd )
Gelukkig wordt er bij heel veel hengsten wél gehecht!karin2 schreef: nee ik heb ook nooit geweten dat ze het hechten , zelfs bij hengsten word het niet gehecht en die balletjes ;Dzijn een stuk groter
Je hebt vele manieren om een hengst te castreren en daaraan verbonden zit een prijskaartje en daaraan verbonden een risico.
In onze ogen, overlijden er teveel hengsten doordat er te makkelijk over een castratie van een hengst gedacht wordt. Maar ja voor veel mensen mag het niet teveel kosten.........................................
wie hier meer info over wilt hebben (deze topic gaat over een kater
Groeten, Edith
-
karin2
- 5-sterren

ik spreek ook wel over een jaar of 25 terug 
misschien dat ze nu ook meer hechten of dat ze in Belgie een andere manier hebben om om te gaan met castratie ??? ik weet wel dat ik het vreselijk vond al die vliegen om die wonden

misschien dat ze nu ook meer hechten of dat ze in Belgie een andere manier hebben om om te gaan met castratie ??? ik weet wel dat ik het vreselijk vond al die vliegen om die wonden
Tjeesus hoe oud ben je dan?karin2 schreef: ik spreek ook wel over een jaar of 25 terug![]()
(mocht ik willen hoor
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Effe een update.......
1 korstje is er al af en het heeft bijna niet gebloedt.
wel een beetje vocht wat eruit kwam maar hij likte het schoon en ging weer verder met waar hij mee bezig was.
nu alleen het andere korstje nog. We zullen zien
wel een beetje vocht wat eruit kwam maar hij likte het schoon en ging weer verder met waar hij mee bezig was.
nu alleen het andere korstje nog. We zullen zien
-
karin2
- 5-sterren

het is dus mooi aan't genezenRobin86 schreef: Effe een update.......
nu alleen het andere korstje nog. We zullen zien![]()
-
karin2
- 5-sterren

nou nog maar 41 hoorFido schreef: Tjeesus hoe oud ben je dan?![]()
![]()
![]()
toen zat ik nog op een hobbelpaard 8) 8) 8)
(mocht ik willen hoormijn moeder zong toen meisjes van dertien, razend werd ik dan
)
ik was toen een jaar of 15 -16 en op de manege waar mijn paarden stonden gestald liepen er elke zomer wel een veulen of 7 rond .ze werden rond hun 3 jaar gecastreerd (als ik me goed herinner
ik woonde toen zowat op de manege en zag dus vaak de castratie's