Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re:Poll: honden en het eten van hondenpoep

Remke
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Remke »

Kuif is de enige die poep eet. En blijkbaar is er wat met het eten van een hond in de buurt wand de licht gekleurde drolletjes die hij achterlaat eet Kuif graag. Vandaag had hij er weer een te pakken en hij was erg droog en wit. Net van die cementdrollen die honden produceren als ze teveel bot op hebben.
Geen verschil tussen zijn brokken periode en nu hij vlees eet.
Paardenpoep lijkt hem ook wel wat maar als we dat tegenkomen houd ik ze scherp in de gaten. En konijnen keutels zijn volgens mij voor elke hond een delicatesse.
zaron
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door zaron »

Hoi,

onze oudduitse herder pup (nu 12 weken) eet soms zijn eigen poep. :-[ hij krijgt echt genoeg....
onze andere oudduitse herder (3 jaar) heeft het nog nooit gedaan...(at toen meer brok, dan kvv)
Zij krijgen 5x per week kvv en 2x per week brok.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Mijn honden aten alleen hondenpoep als ze op dieet stonden, dus dan kregen ze denk ik te weinig aan een voedingsstof. (deze optie staat er niet bij ;))

Lizzy schreef: Dit is een beetje een lastige poll. Ik wil namelijk graag weten of er een lijn te vinden zou zijn in honden die hondenpoep eten en de oorzaak daarvan.

Zo vind ik het opvallend dat onze Dalmaten nooit hondenpoep eten (wel paardenpoep, maar dat vind ik van een andere orde) en de Labradors van mijn vriendin wel regelmatig hondendrollen naar binnen werken. Zij deden dit niet toen zij brokken aten en doen dit dus sinds zij vers eten.

Ik ben dus benieuwd of het voer gerelateerd is, of het niet voer gerelateerd is maar bijv. wel rasgerelateerd is (ik zie veel Labradors en Bassets die hondenpoep eten).

Dus, wie mee wil werken aan dit kleine onderzoekje: geef ook gaarne een toelichting over het type hond dat je hebt (ras of kruising of vermoedelijke kruising).

Alvast bedankt en groetjes, Lizzy
peerle
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door peerle »

Lucy (Golden Retriever) at vroeger hondepoep en nu ze op vers staat evengoed. Ik vermoed dat ze alleen hondepoep van brok-etende honden eet, want ik moet de eerste hond in mijn buurt nog tegenkomen die vers eet.
Van de week heeft ze zelfs nog een gigantische drol naar binnen gewerkt toen ik ff niet keek (we waren verstoppertje aan het spelen) en daar werd ze toch zo slecht van dat ze het boven op kot allemaal terug heeft uitgekotst. Het leek wel een kilo. En stinken ! Tien keer zo hard als Lucy's eigen stront. Hopelijk heeft ze nu haar lesje geleerd, ;) maar ik vrees ervoor...
Nozem
1-ster
1-ster

Bericht door Nozem »

Onze Nozem at brokken toen we hem kregen. Eukanuba. Maar zijn ontlasting was waardeloos. Toen zijn we overgestapt op Duck. Heeft hij een half jaar gehad, toen at hij heeeel af en toe een drolletje.
Maar sinds twee maanden krijgt hij Carnibest en een drollen dat hij eet niet normaal meer. De een na de ander wordt naar binnen gewerkt, we letten er natuurlijk op maar ze zijn zo snel.
Vind het erg opvallend dat sinds hij Carnibest krijgt hij dit echt als een soort gewoonte is gaan doen.
Groetjes,
Karin
Christel & Luna
1-ster
1-ster

Bericht door Christel & Luna »

Onze Husky eet geen drollen. Niet toen ze nog op brokken stond en niet nu ze op Carnibest staat.
Bianca75
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bianca75 »

Geen hondenpoep eters.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Tinus lust er nog steeds pap van :P :-X :'(
herder_lover
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door herder_lover »

tieneke schreef: Tinus lust er nog steeds pap van :P :-X :'(
nouja het eten is wel voorverteerd, dus misschien is Tinus ergens nog een pupseltje ;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

herder_lover schreef: nouja het eten is wel voorverteerd, dus misschien is Tinus ergens nog een pupseltje ;D
Net zat hij te persen en toen de klus geklaard was draaide hij zich om om ehhh..... :o :oIk:TIK-TIK!!!!!tegen het raam waar ik hem door in de gaten hield >:( >:(
Hij schrok en kwam hard naar binnen gerend,smeerlap :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op di 28 mar 2006, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Veel groenten,weinig groenten etc het helpt he-le-maal niets,soms doet hij het een paar dagen niet en dan ineens :-\
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Hoi Ik heb twee labradors en ze zijn allebei verslaafd aan poep. Maar alleen hun eigen poep. Van vreemde honden eten ze niet.
Ze krijgen allebei brokken. De ene vegetarische brokken. De andere gewone vleesbrokken. Als ik er niet steeds bij stond,hoefde ik nooit poep te ruimen. Ze eten echt alles op. Dus ik loop wat af te rennen met mijn emmertje. Ze proberen me steeds te snel af te zijn.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Kuszco schreef: Ze krijgen allebei brokken. De ene vegetarische brokken. De andere gewone vleesbrokken.
Mag ik vragen waarom je één van je honden vegetarisch voert? Een hond is toch in hoofdzaak een carnivoor?
Casey
1-ster
1-ster

Bericht door Casey »

Chacho (kruising, barf) eet geen hondepoep (wel mensepoep, helaas :-X)
Perruka (kruising malthees*cocker oid??, brokken) eet ook geen hondepoep.
Christel & Luna
1-ster
1-ster

Bericht door Christel & Luna »

De Universiteit Wageningen doet momenteel een onderzoek naar coprofagie, oftewel het eten van poep. Bij honden worden twee typen onderscheiden: hondenpoep eters en poepeters van andere diersoorten. De hondenpoep eters worden weer verdeeld in twee soorten: de eigen poep eters en de honden die poep van soortgenoten eten.

Om coprafagie bij honden te kunnen bestuderen is er een vragenlijst opgesteld, die hier te vinden is: http://www.dierenwetenschap.com/Default.aspx?tabid=46
Laatst gewijzigd door Christel & Luna op di 18 apr 2006, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie