aggressief van kuikens?
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:aggressief van kuikens?
Die katten van ons zijn ook best fel met de kuikens (zie onderschrift
) grommen op het kuiken en naar elkaar..terwijl het in het dagelijkse leven echte maatjes zijn
De katten dan hé 
Simply Red (zie onderschrift fotootje) is ook enorm fel als het op kuikens aankomt. Hij krijgt er elke dag een paar, daarnaast bibi, kippenekken, en divers rood rundvlees. Hij is absoluut niet te mager, ik vind hem zelfs wat aan de mollige kant, maar dat mag. Maar ook hij hangt in m'n benen als hij merkt dat er een kuiken aankomt, grist het als een tijger uit mijn hand en rent er al grommend mee de bijkeuken in. Soms wordt er even mee gegooid, soms in een keer opgegeten en dat is dan zo "gepiept". Daarna doet SR weer gewoon, voor zover hij dat kan. Ik denk dat zo'n kuiken gewoon het roofdier in de katten wakker maakt, vind het eigenlijk wel leuk, zo'n huistijgertje.
Onze twee siamezen worden WILD van eendagskuikens!
Net tijgers, grommend naar binnen. Slaan het gewoon uit je handen.
Niet druk om maken, gewoon van genieten. Ze zijn daarna toch gewoon lief?????
Edith
Net tijgers, grommend naar binnen. Slaan het gewoon uit je handen.
Niet druk om maken, gewoon van genieten. Ze zijn daarna toch gewoon lief?????
Edith
Juist ja, daarna zijn ze weer de lieve zachte "poezelige" poesjes. SR in ieder geval wel; hij komt dan meestal heel tevreden op schoot liggen om uit te buiken 
-
Bernadette
- 4-sterren

Super! Sinds ik ze dus veel meer ben gaan voeren is het dus niets minder geworden. Moest ineens denken aan deze topic net.Marieke schreef: Het klinkt als hongerige katten!
Toen mijn katten nog jong waren veranderden ze ook in wilde poema's toen ze een tijdje te weinig kregen.
(ik was toen op vakantie en de oppas gaf te weinig)
Ze hingen aan je broekspijpen en gromden enorm zodra ze hun eten hadden.
Ik ben toen overgegaan op vaker per dag voeren en grotere hoeveelheden.
Het duurde even voordat ze hun "gewoontes" af hadden geleerd. Maar uiteindelijk werden ze weer normaal rond 'voedertijd'.
Ik heb ze liever iets dikker en tevreden, dan precies op gewicht en onhandelbaar.
Zolang ze jong zijn kan je ze ook niet snel overvoeren, toch?
Ze zijn ongeveer een jaar aan het worden en ik ben zo bang dat het dikke katten worden. Ze eten nog steeds met alle gemak 300 gram vlees met daarbij 4 kuikens... Of een paar kwartels of duif....
-
Maris
Je moet gewoon gaan voeren op het oog, en wanneer ze te dik worden iets minder en wanneer het goed gaat lekker zo houden.
Mijn katten eten in verhouding met de honden ook veel meer per kilo lichaamsgewicht en ze zijn niet dik, dus zolang het goed gaat en ze niet dik worden lekker houden zo.Bernadette schreef: Super! Sinds ik ze dus veel meer ben gaan voeren is het dus niets minder geworden. Moest ineens denken aan deze topic net.
Ze zijn ongeveer een jaar aan het worden en ik ben zo bang dat het dikke katten worden. Ze eten nog steeds met alle gemak 300 gram vlees met daarbij 4 kuikens... Of een paar kwartels of duif....
-
Bernadette
- 4-sterren

't gaat zo goed met de katten... Zelfs mijn oudste doet nu niet meer onder met grommen over kuikens.
We hebben nu muisjes geprobeerd, uit de reptielenzaak om een keer te proberen. Geweldig! Het gaat supergoed. Binnenkort (als ik een nieuwe vriezer heb) ga ik groot inslaan... Aangezien expiriment rat ook met een voldoende is afgesloten!
Ik kan dan muizen inslaan en ratten.. konijnen hamsters etc. etc.! Alles met huid en haar. Super!
Ik ben namenlijk een beetje geschrokken nadat ik besefte dat kuikens neit een volwaardige calciumbron zijn. ... . . .Kan bijna niet wachten voordat ik kan gaan bestellen voor de katten!
We hebben nu muisjes geprobeerd, uit de reptielenzaak om een keer te proberen. Geweldig! Het gaat supergoed. Binnenkort (als ik een nieuwe vriezer heb) ga ik groot inslaan... Aangezien expiriment rat ook met een voldoende is afgesloten!
Ik kan dan muizen inslaan en ratten.. konijnen hamsters etc. etc.! Alles met huid en haar. Super!
Ik ben namenlijk een beetje geschrokken nadat ik besefte dat kuikens neit een volwaardige calciumbron zijn. ... . . .Kan bijna niet wachten voordat ik kan gaan bestellen voor de katten!
Heb je het al ens geprobeerd om een heel konijn te geven?Bernadette schreef: 't gaat zo goed met de katten... Zelfs mijn oudste doet nu niet meer onder met grommen over kuikens.
Ik weet van de katten bij mijn oudtante vroeger dat die jonge konijnen vingen maar alleen de koppen aten de lijfjes brachten ze bij de hond.
-
Bernadette
- 4-sterren

Nee, nog niet geprobeerd! Konijnenkoppen zijn ook goed he om te geven. Maar daar kan ik niet aankomen jammer genoeg.sylvia schreef: Heb je het al ens geprobeerd om een heel konijn te geven?
Ik weet van de katten bij mijn oudtante vroeger dat die jonge konijnen vingen maar alleen de koppen aten de lijfjes brachten ze bij de hond.