en ik geloof inderdaad dat Jorgen het vooral stoer vind dat zijn hondjes echte bottenkrakers zijn, Geer ik sluit me volledig bij je aan. Soms zitten we met zijn allen op de grond te eten; wij eten in kleermakerszit ons bammetje, intussen een oogje in het zeil houdend op de ribbenkrakende hondjes; heerlijk.
Mannen en Barf
Moderator: Lizzy
Re:Mannen en Barf
Hier doen we het echt samen; Hakken en snijden is echt zijn werk, niet omdat ik het niet wil doen, maar dat is echt de stoere mannentaak he, ik weeg en verpak. En ik vind het prima, want zalmkoppen in vieren hakken....geef mijn portie maar aan fikkie....
en ik geloof inderdaad dat Jorgen het vooral stoer vind dat zijn hondjes echte bottenkrakers zijn, Geer ik sluit me volledig bij je aan. Soms zitten we met zijn allen op de grond te eten; wij eten in kleermakerszit ons bammetje, intussen een oogje in het zeil houdend op de ribbenkrakende hondjes; heerlijk.
Mijn vriend keek in het begin wel raar toen ik hem vertelde dat vers vlees echt wel veel beter is als brokken. Had ie eigenlijk nooit over nagedacht.... Maar na mijn uitleg over het hoe en waarom (uitgeprinte informatie van deze site) geloofde hij er heilig in. Nu doe ik meestal wel de inkoop, het hak en zaagwerk en het verpakken maar ik ben nou eenmaal een regelmien die dat allemaal het liefste zelf doet
Maar meneer vindt het allemaal wel heel interessant en stoer 8) Verteld tegen al zijn vrienden over de kippen, lamsribben, penslappen en koppen die onze Buck krijgt. Een beter ambassadeur voor Barf is er niet denk ik! Als ik er niet ben geeft hij gewoon wat er allemaal in de vriezer ligt aan Barf. In het begin wel met de nodige afschuw (grote mond, klein hartje) maar het went hè.
Hij ziet ook hoe onze hond geniet, actiever is en er veel beter uitziet dan eerst dus vindt hij het geweldig!
Hij ziet ook hoe onze hond geniet, actiever is en er veel beter uitziet dan eerst dus vindt hij het geweldig!
Die van mij heeft vanmiddag, ondanks zijn afkeer voor alles wat met BARF-en te maken heeft, kopvlees en hart mee ingepakt. Toch wel lief he? 
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Martijn van mij vind alles best, mag ook best wat kosten, zit eigenlijk geen restrictie op. Zo lang de 'normale'rekeningen maar betaald worden vind hij alles best. Hij zal het niet zelf klaar maken maar is niet te beroerd als het zo uitkomt om iets op te halen. Ook de enkele keer dat ik er niet ben wil hij de honden best voeren maar dan moet het wel allemaal klaar staan. Verders is hij gemakzuchtig dus zou hij zelf kiezen voor KVV. In ieder geval geen brok en dat is toch al weer heel wat 
Cindy
Cindy
Mijn man is nog niet zo voor barf. Hij vind het nog erg griezelig die botten ed. Ikzelf ook wel een beetje hoor.
Hij voert wel met heel veel plezier kvv omdat hij ziet dat Noah het zo lekker vind en hij geen jeuk meer heeft.
Hij is wel zo ver dat hij eens een penslap wil gaan proberen met Noah.
Het komt wel goed met mijn mannetje, het komt allemaal vanzelf
Hij voert wel met heel veel plezier kvv omdat hij ziet dat Noah het zo lekker vind en hij geen jeuk meer heeft.
Hij is wel zo ver dat hij eens een penslap wil gaan proberen met Noah.
Het komt wel goed met mijn mannetje, het komt allemaal vanzelf
Ach ja, mijn vriend komt met het eeuwige excuus dat al zijn honden ook groot werden op de cavom brokken. Hij staat er echter niet bij stil dat deze honden geen van allen bij hem oud geworden zijn omdat ze met 4 jaar al verkocht werden als politiehond. Daarnaast moppert en piept hij als ik weer met 100kg vlees thuis kom en alles verdeeld moet worden in bakken.
Maar stiekum bewondert hij mijn inzet voor de honden. Om is hij bij lange na niet. Zijn eigen hond gaat straks zo weer op de cavom. En zielig dat ie zit te kijken als de mijne een lekker bot krijgen en een lap pens...... hihi

Maar stiekum bewondert hij mijn inzet voor de honden. Om is hij bij lange na niet. Zijn eigen hond gaat straks zo weer op de cavom. En zielig dat ie zit te kijken als de mijne een lekker bot krijgen en een lap pens...... hihi
Daniel gaat altijd mooi mee de inkopen doen en vindt het geweldig als onze Benjo weer eens ligt botjes te kraken...hij maakt dan ook uitgebreid reklame voor de hele barfwinkel aan iedereen die het horen wil...het geven is ook geen probleem, maar het hakken en invriezen doe ik veel te graag zelf...
Pas op in het begin vond hij KVV al gek genoeg voor een huishond maar eens hij zag hoe geweldig die dat vond was hij snel verkocht.
Ik geniet ook zo van het snijden, hakken, in porties invriezen, volgens Kees z'n menutje. Schort voor, en maar klooien.Lieve 14 schreef:Toffe topic hoor! Ik doe het heel graag zo vlees aan stukken hakken en maaltijdjes bereiden...beleef er een hoop lol aan.
Hier alleen een LATman; als we ooit samen een GROTE ZWARTE HERDER (ach ja, die mannen hè) hebben, kan ik me helemaal uitleven op die grote stukken vlees
-
Filou
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier ben ik het Barf-afdelingshoofd.
Mijn taken:
- voorraad in't oog houden
- menu opstellen
- eten op tijd uit de diepvries halen
- eten geven
- bij de hond blijven tijdens het eten
- stoelgang achterna in't oog houden
- variatie in de ingrediënten brengen/vinden
De taken van mijn halve trouwboek:
- met mij naar de beenhouwer gaan
- zeggen wat ik nodig heb
- onderhandelen
- betalen
zegt genoeg zeker?? lol

edit: het versnijden en verpakken en dergelijke hoort dus ook tot mijn taken...
Mijn taken:
- voorraad in't oog houden
- menu opstellen
- eten op tijd uit de diepvries halen
- eten geven
- bij de hond blijven tijdens het eten
- stoelgang achterna in't oog houden
- variatie in de ingrediënten brengen/vinden
De taken van mijn halve trouwboek:
- met mij naar de beenhouwer gaan
- zeggen wat ik nodig heb
- onderhandelen
- betalen
zegt genoeg zeker?? lol
edit: het versnijden en verpakken en dergelijke hoort dus ook tot mijn taken...
Laatst gewijzigd door Filou op wo 19 apr 2006, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Dit had ik geschreven kunnen hebben, ware het niet dat mijn man geen Martijn heet maar Rudi.Cindy de Wolf schreef: Martijn van mij vind alles best, mag ook best wat kosten, zit eigenlijk geen restrictie op. Zo lang de 'normale'rekeningen maar betaald worden vind hij alles best. Hij zal het niet zelf klaar maken maar is niet te beroerd als het zo uitkomt om iets op te halen. Ook de enkele keer dat ik er niet ben wil hij de honden best voeren maar dan moet het wel allemaal klaar staan. Verders is hij gemakzuchtig dus zou hij zelf kiezen voor KVV. In ieder geval geen brok en dat is toch al weer heel wat
Cindy
Mijn man was erg sceptis over barf.Maar hij hakt nu wel zalmkoppen en kip voor me in barrels.
En hij verteld ook tegen iedereen het voordeel van barf.
Helemaal toen hij gezien had dat onze honden er schitterend gingen uitzien.
Nu loopt hij zelf in winkels te speuren naar goed vlees.
Ik vind het erg goed van hem.
Tineke
En hij verteld ook tegen iedereen het voordeel van barf.
Helemaal toen hij gezien had dat onze honden er schitterend gingen uitzien.
Nu loopt hij zelf in winkels te speuren naar goed vlees.
Ik vind het erg goed van hem.
Tineke
Jaha...en dan komt ie weer thuis met een leuke aanbieding....en wat eten we die avond zelluf?Wanda schreef: Nu loopt hij zelf in winkels te speuren naar goed vlees.
Tineke
Brood met ei.tieneke schreef: Jaha...en dan komt ie weer thuis met een leuke aanbieding....en wat eten we die avond zelluf?![]()
![]()
Tineke
ZoietsWanda schreef: Brood met ei.![]()
![]()
Tineke