barfen: hoeveel kost het jullie ong p maand??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:barfen: hoeveel kost het jullie ong p maand??

Lesley
1-ster
1-ster

Bericht door Lesley »

Hanny schreef: Ik had ook al even zitten rekenen. 20 gram per kilo voor een volwassen hond komt bij een hond van 6 kilo op 120 gram.
Onze jongste weegt dat nu en is één jaar. Nu eet ze zeker nog meer en mijn ervaring is, dat mijn honden het niet kunnen doen op 20 gram per kilo. Het blijft toch verschillend, waarschijnlijk tussen de 30 en 40 gram per kilo. Er zullen er zeker zijn, die het wel met minder doen, zoals ook al wordt gezegd, maar hier lukt dat niet.
Advies op de kvv is toch een algemeen advies, een mens moet toch zelf kijken hoe het gaat .
Ik vind wel, dat als je je hond liever ietsje te veel, dan te weinig, zoals Lesley schrijft, je op den duur toch wel een ietsje te dikke hond krijgt. Is toch jammer.
Mijn hond ( Bullterrier ) is 6 maanden zij weegt ongeveer 15 kilo ik vindt mijn hond echt niet dik en inderdaad ik voer op het oog doe niet aan zoveel gram per kg gewicht en kvv voer ik niet alleen vers ;)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lesley schreef: en kvv voer ik niet alleen vers ;)
Kook je het dan ???
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Lesley schreef: een pup van 3 /4 maanden heeft toch wel wat meer nodig lijkt mij,weet niet wat het gewicht van jou honden is.
Ik dacht dat je niet meer zou reageren? ;)

die ik bedoel is 40 kilo ( bijna 7 jaar) en de andere is 30 kilo.( nu ruim 13 maanden)
Lesley
1-ster
1-ster

Bericht door Lesley »

tieneke schreef: Kook je het dan ???
grapje van jou kant ;) ik schreef alleen vers oké rauw is dat ook goed ;D
Lesley
1-ster
1-ster

Bericht door Lesley »

Jolly schreef: Ik dacht dat je niet meer zou reageren? ;)

die ik bedoel is 40 kilo ( bijna 7 jaar) en de andere is 30 kilo.( nu ruim 13 maanden)
ja ik reageer wel :D maar de ene hond is de ander niet,maar hoeveel kilo,s jouw honden wogen dat wist ik niet nu dus wel ;D maar dan nog de een heeft meer nodig dan de ander,en een pup helemaal lijkt mij,zullen wel mensen zijn die het niet eens met me zijn jammer dan ik heb mijn eigen mening erover ::)
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Maar hier is toch juist iedereen het over eens ???
Twiz
4-sterren
4-sterren

Bericht door Twiz »

Lesley schreef: ja ik reageer wel :D maar de ene hond is de ander niet,maar hoeveel kilo,s jouw honden wogen dat wist ik niet nu dus wel ;D maar dan nog de een heeft meer nodig dan de ander,en een pup helemaal lijkt mij,zullen wel mensen zijn die het niet eens met me zijn jammer dan ik heb mijn eigen mening erover ::)
Idd. de ene hond is de andere niet, en alle hoeveelheden zijn natuurlijk ook maar richtlijnen. Maar JR (waar het over gaat) krijgt nu als pup/jonge hond gewoon 50 gr. per kilo lichaamsgewicht had ik begrepen uit vorige berichten. En ik begreep dat het baasje van JR op termijn gaat kijken of het nodig is terug te gaan naar 20 gr. per kilo lichaamsgewicht. Dus eigenlijk denken we daar toch allemaal een beetje hetzelfde over.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Lesley, waar maak je je dan precies boos over? Dat JR zijn hondje 20 gram per kg lichaamsgewicht gaat geven? Want ik snap het niet helemaal. Ik geef dat ook ongeveer. Ik geef net iets meer, maar mijn honden bewegen heel veel, ze fietsen, zwemmen etc. En misschien dat de hond van JR dat niet nodig heeft.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja maar joeeeehooeeeeee en nu voor de VIERDE keer: JR geeft haar hond nog gewoon 50 gram per kilo lichaamsgewicht, omdat het een pup is! Ze gaat in de toekomst kijken of 20 gram per kilo lichaamsgewicht genoeg is. Mogelijk is dit (voor zo'n kleine actieve hond - daar ben ik het wel mee eens) te weinig maar dan zal JR toch zeker meer gaan voeren!
Lesley
1-ster
1-ster

Bericht door Lesley »

Lizzy schreef: Ja maar joeeeehooeeeeee en nu voor de VIERDE keer: JR geeft haar hond nog gewoon 50 gram per kilo lichaamsgewicht, omdat het een pup is! Ze gaat in de toekomst kijken of 20 gram per kilo lichaamsgewicht genoeg is. Mogelijk is dit (voor zo'n kleine actieve hond - daar ben ik het wel mee eens) te weinig maar dan zal JR toch zeker meer gaan voeren!
Amen ;D ;D ;D
roefus

Bericht door roefus »

JR schreef: ik geef t nog niet,heb wel alles al in bestelling en de prijzen (Ongeveer)doorgekregen,dus ik heb al berekend wat ik ongeveer kwijt ga zijn.kan de ene maand wat meer als de andere zijn,maar t zit echt rond de €6,- hoor!
Je hoeft je niet bezwaard te voelen, hoor.
Hier werd naar de kostprijs per maand gevraagd.
En als jij aan 5 diersoorten komt en je redt dat voor een euro de kilo...dan is dat toch prima!
Ik kan er alleen maar jaloers op zijn ;D
Madera
4-sterren
4-sterren

Bericht door Madera »

net even gekeken, geef nu nog KVV (6 kilo per week a 2,04=12,24 = 48.96 per maand) als ik ga barfen kost dat me per week (even van hetzelfde gewicht uitgegaan) voor een hond van 26/27 kilo 11,34 per week das 45,39 per maand
JR
3-sterren
3-sterren

Bericht door JR »

tieneke schreef: Heb je ineens een rolmops ;D ;D
whahahaha das schrikken ;D !ik ga straks uit van 20 gr per kg,mocht het te weinig zijn dan krijgt hij uiteraard meer.maar dit is toch een beetje een standaart richtlijn dacht ik? ??? snap eigenlijk al die ophef niet helemaal :-\
Laatst gewijzigd door JR op di 11 apr 2006, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Lesley schreef: grapje van jou kant ;) ik schreef alleen vers oké rauw is dat ook goed ;D
Ohwww... ;D ;D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

roefus schreef: Je hoeft je niet bezwaard te voelen, hoor.
Hier werd naar de kostprijs per maand gevraagd.
En als jij aan 5 diersoorten komt en je redt dat voor een euro de kilo...dan is dat toch prima!
Ik kan er alleen maar jaloers op zijn ;D
Is toch schitterend als je 1 euro per kilo vlees/botten kwijt bent aan een verse hap,scheelt nogal wat met 1 kilo kvv,over een jaar gerekend kun je daar het volgend jaar je hond ruim gratis van voeren ;)

Plaats reactie