KVV of Barf
Moderator: eelke
Re:KVV of Barf
Ik vind barf ook beter dan kvv maar kvv is 100x beter dan welke brok dan ook, brok is slecht voor een carnivoor terwijl een kvv dat niet is. Het is niet steriel het is niet geconserveerd met chemische middelen het bevat metabolisch vocht dus het met brokken over 1 kam scheren is een beetje dom, maar ja soms zijn er mensen die roomser dan de paus zijn.
Barf is het beste voor een carnivoor en dan ook in stukken geven dus niet alles malen of compleet voor een dag maken want dan maak je een eigen kvv (wat opzich niet slecht is dan weet je wel precies wat erin zit)
Het grote voordeel is dat ze veel meer verzadigd zijn van Barf ze moeite moeite doen om het te eten en het systeem moet werken voor de kost en dat dan op een gezonde manier, niet werken om de grote hoeveelheid afval/gifstoffen af te voeren.
Dus ja ook ik vind BARF het beste wat je aan je hond kunt geven maar ik vind kvv een hele goeie tussenfase maar ook een voeding die vele malen te preferen valt boven brokken. Er zullen altijd mensen zijn die geen zin/tijd of mogelijkheid hebben om te barfen en dan is kvv een hele goeie optie, een brok is gewoon slecht voor je hond en dat is kvv niet.En ik ben de mening aangedaan dat de KVVers van vandaag de BARFERS zijn van morgen.
Barfplaats is daar het levende bewijs van , de meeste barfers op dit forum zijn van kvv overgestapt op barf doordat ze hier zonder uitgemaakt te worden voor van alles gewoon kvv konden geven en konden lezen over barf en over de ervaringen van andere kvv voerders die de stap hadden "gewaagd"en dan ook durven overstappen. Maar net als met alles bereik je meer mensen door gematigd te zijn dan door extreem te zijn.
Dus voor een forum die rauw /vers /barf wil promoten is gematigheid beter dan extremisme
Barf is het beste voor een carnivoor en dan ook in stukken geven dus niet alles malen of compleet voor een dag maken want dan maak je een eigen kvv (wat opzich niet slecht is dan weet je wel precies wat erin zit)
Het grote voordeel is dat ze veel meer verzadigd zijn van Barf ze moeite moeite doen om het te eten en het systeem moet werken voor de kost en dat dan op een gezonde manier, niet werken om de grote hoeveelheid afval/gifstoffen af te voeren.
Dus ja ook ik vind BARF het beste wat je aan je hond kunt geven maar ik vind kvv een hele goeie tussenfase maar ook een voeding die vele malen te preferen valt boven brokken. Er zullen altijd mensen zijn die geen zin/tijd of mogelijkheid hebben om te barfen en dan is kvv een hele goeie optie, een brok is gewoon slecht voor je hond en dat is kvv niet.En ik ben de mening aangedaan dat de KVVers van vandaag de BARFERS zijn van morgen.
Barfplaats is daar het levende bewijs van , de meeste barfers op dit forum zijn van kvv overgestapt op barf doordat ze hier zonder uitgemaakt te worden voor van alles gewoon kvv konden geven en konden lezen over barf en over de ervaringen van andere kvv voerders die de stap hadden "gewaagd"en dan ook durven overstappen. Maar net als met alles bereik je meer mensen door gematigd te zijn dan door extreem te zijn.
Dus voor een forum die rauw /vers /barf wil promoten is gematigheid beter dan extremisme
-
Sennaruby
- 5-sterren

- Contacteer:
Inderdaad! En ik ben blij dat barfplaats wat minder extreem is, want als je sommige mensen hoort over KVV, daar lusten de honden geen brood van

Beter iemand die KVV gaat geven, dan dat iemand afgeschrikt wordt en aan de brokken blijft...
Groetjes,
Fieke
Beter iemand die KVV gaat geven, dan dat iemand afgeschrikt wordt en aan de brokken blijft...
Groetjes,
Fieke
-
Femke
- 5-sterren

ik voer ook alleen maar KVV met af en toe een dag tussendoor dat ik zelf wat samenstel maar ik vind wel degelijk dat ik mijn honden gezonder voer dan toen ik nog brokken voerde.
Wil niet zeggen dat ik nooit ga barfen, maar tot nu toe bevalt dit me meer dan prima
Wil niet zeggen dat ik nooit ga barfen, maar tot nu toe bevalt dit me meer dan prima
ik voer ook kvv [ carnibest]
en af en toe een dagje barf,
maar wanneer ik alleen zou barfen ben ik duurder uit
Kan hier erg moeilijk aan spullen komen
of het is gewoon hartstikke duur.
wanneer ik er hele stukken voor moet rijden.
en af en toe een dagje barf,
maar wanneer ik alleen zou barfen ben ik duurder uit
Kan hier erg moeilijk aan spullen komen
of het is gewoon hartstikke duur.
wanneer ik er hele stukken voor moet rijden.
-
koosenpetra
- 1-ster

Wij geven Max zowel carnibest als Barf. Beide eet hij met veel plezier. IK vind het zelf voor een beginnende barf-er ook wel prettig een aantal dagen carnibest te voeren ( vit. en degelijke 
Max vind alles best als het maar eten is
Max vind alles best als het maar eten is
De nollebakbakmonsters eten alleen barf,goed het is wat werk om je adresssen te vinden etc maar als je dan ziet hoe geweldig ze het hompie vlees/bot vinden ben je helemaal om 
Ik ben ook begonnen met carnibest en dan af en toe eens een dag wat anders zoals een vis, een rib, pens enz. Dat was zo leuk dat het ongemerkt zo ver kwam dat ik meer barf deed als kvv en toen ik eenmaal naar het islam. slachthuis was geweest was ik zo enthousiast over wat ik allemaal kon krijgen voor weinig geld en wat ik wel niet allemaal kon afwisselen dat ik helemaal 100% ben gaan barf voeren 
Ik vond kvv altijd de god onder het voer, maar barf is dan toch wel oppergod
Ik dacht ook altijd, met kvv zit ik veilig qua samenstelling en met barf ben ik bang voor tekorten. Bullshit vind ik dat nu, want wie zegt mij dat die kvv een perfecte samenstelling heeft?? Nu geef ik een menu dat perfect op mijn hondje is afgestemd qua behoefte dus zit ik nog veiliger! En ik kon het merken, want eenmaal over op 100% barf begon mijn bulletje, die vanaf 12 weken al geen brokjes meer heeft gehad maar enkel kvv, weer te ontgiften!
En die samenstelling, das dus echt niet moeilijk als je er eenmaal mee bezig bent, je moet idd. maar zo denken dat wij zelf ook niet berekenen wat we allemaal binnenkrijgen en in de natuur eet een carnivoor ook maar wat hem voor de bek komt
Ik vond kvv altijd de god onder het voer, maar barf is dan toch wel oppergod
Ik dacht ook altijd, met kvv zit ik veilig qua samenstelling en met barf ben ik bang voor tekorten. Bullshit vind ik dat nu, want wie zegt mij dat die kvv een perfecte samenstelling heeft?? Nu geef ik een menu dat perfect op mijn hondje is afgestemd qua behoefte dus zit ik nog veiliger! En ik kon het merken, want eenmaal over op 100% barf begon mijn bulletje, die vanaf 12 weken al geen brokjes meer heeft gehad maar enkel kvv, weer te ontgiften!
En die samenstelling, das dus echt niet moeilijk als je er eenmaal mee bezig bent, je moet idd. maar zo denken dat wij zelf ook niet berekenen wat we allemaal binnenkrijgen en in de natuur eet een carnivoor ook maar wat hem voor de bek komt
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben op KVV begonnen. Wel zo veel mogelijk soorten en smaken voor de afwisseling. Toen af en toe een kippenvleugeltje. Maar op een zeker moment geef je zoveel naast de KVV dat ik maar percentage's etc ben gaan uitrekenen en toen ik eenmaal groentenmix ging maken en bij de islamitische slager was geweest ben ik volledig op BARF overgestapt. Ik weet niet of ik er meer of minder geld aan kwijt ben. Eigenlijk zie ik het gewoon als een leuke hobby. Ik heb nog nooit met zoveel plezier mijn hond eten gegeven.
Ik woon in West-Vlaanderen en de reden waarom ik kvv verkies boven barf is simpelweg omdat ik niet aan ingredienten kan komen. Qua tijd vind ik het momenteel toch ook een stuk voordeliger. Maar ooit ga ik er wel volledig voor...
ik ben momenteel op kvv pas 2 weken geleden overgestapt van brokken.Heb hier al een fulltime bezigheid gehad met lezen over barfen.Graag wil ik voorlopig een combinatie van kvv en barfen doen.Zoals bv 3 of 4 dagen Kvv en de andere zelf al iets samenstellen.Wat ik mij echter afvraag is wat moet ik op de barf dagen geven? ik heb hier geleerd dat een weekmenu uit 60% botten,20% groenten,15% orgaan en 5 % restjes moet bestaan,maar moet ik dan op de barf dagen ook per dag dezelfde percentages toepassen? ik weet namelijk niet welke percentages al in de Kvv zit.Daar mee wil ik zeggen stel dat ik 3 dagen CB geef heeft mijn hond dan voldoende van alles binnen en wat geef ik dan de andere dagen? ??? vindt het toch nog moeilijk allemaal.
bedankt lupa
- devillovesangel
- 3-sterren

Ik ben sinds vandaag besloten de hond van mijn vader(ik woon nog thuis) 's avonds kvv te geven. Mijn vader wil er niks van weten omdat hij het te duur vind en omdat ik binnenkort werkeloos ben kan ik niet meer dan dit doen.Natuurlijk ga ik het wel proberen.
Het liefst zou ik haar laten barfen, maar dat vind hij helemaal niet goed.Maar ik weet wel dat ik dat wel wil voor mijn honden later.(Mijn vriend is het hier nog niet helemaal mee eens kvv wel maar van barfen is hij nog niet helemaal overtuigd
.We hadden het er van het weekend nog over hij wil wel brokken afwisselen met kvv.Ik wil absoluut geen brokken geven.Uiteindelijk was ik zo boos dat ik riep dan maar geen hond.
:'()
Vandaag heeft ze toevalig wel twee keer kvv gehad vanmorgen rodi rund en groenten en vanavond frosti-fit senior. En ze vond het heerlijk
. Haar bak is nog nooit zo schoon geweest na een maaltijd.
Het liefst zou ik haar laten barfen, maar dat vind hij helemaal niet goed.Maar ik weet wel dat ik dat wel wil voor mijn honden later.(Mijn vriend is het hier nog niet helemaal mee eens kvv wel maar van barfen is hij nog niet helemaal overtuigd
Vandaag heeft ze toevalig wel twee keer kvv gehad vanmorgen rodi rund en groenten en vanavond frosti-fit senior. En ze vond het heerlijk
- Angelique
- 5-sterren

[quote="devillovesangel"]
frosti-fit senior.
[/quote]
Wat is dat nou weer ???
frosti-fit senior.
[/quote]
Wat is dat nou weer ???
[quote="Angelique"]
Wat is dat nou weer ???
[/quote]
Is toch geen kvv of mis ik wat
Wat is dat nou weer ???
[/quote]
Is toch geen kvv of mis ik wat
Is dus wel kvv maar dan voor de senior hond::)